Strona 1 z 1
Przeróbka lampy od motoroweru komar, ogar itp
: czwartek 25 sty 2018, 12:52
autor: Umberto
Witam,
Jako że moje pojazdy pomału stają się elektryczne...
Chciałbym wbudowane świeczki zastąpić mocniejszym ledem (lampa przednia).
Moje założenia to:
-najlepiej oryginalne szkło reflektora i oryginalna wiązka światła
-led barwy ok 3000K lub mniej- zbliżone do oryginału- barwa ciepła
-ok 10W-20W (mijania-długie)
-oryginalny odbłyśnik do kosza (na półkę z antykami) bo raczej nic tu nie da, a chromowanie go to strata kasy
Właśnie największy problem to z dobraniem kolimatora lub soczewki do oryginalnego szkła- ostatecznie mogę dać jakieś gładkie...
Mam doświadczenie z cudownymi zamiennikami żarówek H4 na cree xm-l, więc wiem, że to nie zadziała.
Ktoś ma jakieś pomysły jak to zrobić?
Ostatecznie dam plexę wylewaną zamiast oryginalnego szkła, ale musi to jakoś wyglądać nie jak wiejski tuning, lecz nadal pozostaje sprawa zbliżonej wiązki światła
: czwartek 25 sty 2018, 16:23
autor: Pyra
Witam
Z tego co pamiętam, to tam jest instalacja na 6V, trudno będzie dobrać coś gotowego.
Jeśli jednak, uda się Tobie uzyskać 12V i przynajmniej 20W, a nie jesteś przywiązany do oryginalnego wyglądu (oryginalna lampa bez przeróbek, może leżeć na półce), to możesz rozważyć
takie coś
Pozdrawiam
: czwartek 25 sty 2018, 18:58
autor: BKK
Pyra, z tego dychawicznego silniczka ciężko będzie uzyskać stabilne zasilanie dla takiego projektora.
Przeróbkę oświetlenia w tego typu pojazdach należy rozpocząć od przeróbki "elektrowni". W tych komarkach zasilanie jest często tak "zabrudzone", że nawet mierniki nie są w stanie przeprowadzić pomiaru, bo głupieją. W dodatku jest bardzo słabe. I żadne przetwornice nie będą chciały poprawnie pracować w takich warunkach. I przeróbkę zacząłbym od tyłu pojazdu. Już zamiana tylnego światła na led daje te kilka wat na przód i oświetlenie się znacząco poprawia. Przy okazji można też dołożyć światło stop, bo nie zawsze występowało. Najprościej też poszukać ledowego zamiennika żarówki reflektorowej. O ile występuje rzetelny ledowy zamiennik z trzonkiem Ba15d. Bo Ba20d są i byłem nawet mile zaskoczony tym, jak świecą (te lepsze, z wbudowaną przetwornicą i porządnym radiatorem). Albo wymienić cały klosz na ledowy lub z gniazdem na dobrą ledową żarówkę.
: czwartek 25 sty 2018, 22:18
autor: Pyra
Witam
To może
coś takiego. Bardzo szeroki zakres napięcia zasilania. Zasilanie prądem przemiennym, czyli prosto z magneta. 18W powinno uzwojenie uciągnąć.
Pozdrawiam
: czwartek 25 sty 2018, 23:53
autor: Umberto
Pewnie nie wyraziłem się jasno:) Motorowery mają wywalone silniki spalinowe i będą elektryczne- jeden już jest- sztywniak, nawet jeździ. Mam już pakiet li-ion 48V 30Ah, zatem potrzebne zasilanie prądem stałym przez przetwornicę, chyba że właśnie lampka obsłuży więcej niż np 12V.
: piątek 26 sty 2018, 00:46
autor: BKK
To trzeba było tak od razu. Zarejestrujesz to w ogóle, żeby jeździć po drogach? Są gotowe lampy robocze, np od WAŚ'a, które działają na wysokich napięciach (dedykowane do wózków widłowych, w których występują napięcia wyższe, niż 12, czy 24V. Albo faktycznie jakiś przyzwoity wkład diodowy na 12V przez przetwornicę. Nie ma tu najmniejszego problemu, kwestia pieniędzy i procent pojemności akumulatora, jaki chcesz przeznaczyć na oświetlenie.
: piątek 26 sty 2018, 00:53
autor: Ebola
Umberto, Zrobiłeś elektrycznego komarka?!!
Pochwal się
A jeśli poszedłeś tak grubo z tematem to może warto by założyć ksenon? Na pewno da lepszy efekt niż ledy.
: piątek 26 sty 2018, 06:12
autor: Pyra
Witam
To w takim razie, moja pierwsza propozycja z przetwornicą, brat jeździ pół roku, i podoba mu się zarówno rozkład jak i ilość światła.
Pozdrawiam
: piątek 26 sty 2018, 07:00
autor: Umberto
Ebola pisze:Umberto, Zrobiłeś elektrycznego komarka?!!
Pochwal się
A jeśli poszedłeś tak grubo z tematem to może warto by założyć ksenon? Na pewno da lepszy efekt niż ledy.
Jakoś tak niechcący wyszło
Na chwilę obecną to nie ma czym się chwalić, bo jazdy testowe były z żelowcami podpiętymi do ramy ...taśmą klejącą:) Docelowo jeden pakiet będzie w baku, drugi miał być w obudowie po silniku, ale szkoda mi ciąć silniki więc będzie trzeba coś na wzór wydrukować. W Ogarze jest tyle miejsca, że pakiety mogę ukrywać gdzie chcę. W pegazie pakiet będzie w baku na tylnym bagażniku. Generalnie nie chcę dużych zmian wizualnych w pojazdach, więc wszystko ukrywam gdzie się da:) a za kilka lat ew. można będzie z tego zrobić oryginał. Jeszcze czekam na zestawy do ogara i pegaza, każdy będzie trochę inny...Ogar będzie z silnikiem 1500W, pegaz 250W-bo ma być dla moich turystów w lato do jazdy:)
Ksenon nie dla mnie, ja wolę ledy- nie jestem zbyt biegły w tych sprawach:)
BKK na część mam kwity, ale np. pegaz i komar będą technicznie rowerami z silnikiem do 250W, więc nic na to nie trzeba
Pyra dzięki, pomyślę nad tym. Już szybciej taka lampka wskoczyła by do customa, którego chcę w lato budować, bo do tych coś słabszego wystarczy:)
A da radę te diody na ciepłe wymienić? Co tam siedzi?
Znaczy wszystko się da
, tylko co dam siedzi za dioda?
: piątek 26 sty 2018, 15:31
autor: Pyra
Witam
Umberto pisze:Pyra ...A da radę te diody na ciepłe wymienić? Co tam siedzi?
Znaczy wszystko się da
, tylko co dam siedzi za dioda?
Trudno mi powiedzieć bo sklejone na amen...
Pozdrawiam
: piątek 26 sty 2018, 21:38
autor: BKK
Pyra, to jest to z linku, który wklejałeś? Wrzuć zdjęcia, jak to rozsyła światło na jakiejś ścianie, czy coś.
: piątek 26 sty 2018, 23:40
autor: Pyra
Witam
BKK pisze:Pyra, to jest to z linku, który wklejałeś?
Tak, niestety, nie mam rozkładu, ale było bardzo ładne odcięcie, i świeci na boki. W każdym razie, dużo jaśniej niż H4.
Pozdrawiam