Strona 1 z 1

Busch&Muller IQ SPEEDq - jakie zasilanie?

: czwartek 28 gru 2017, 20:54
autor: Zorg7603
Dzień Dobry.
Na początek witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu śledzę forum szukając porad przy wyborze oświetlenia - do tej pory odpowiedzi zawsze znajdowałem, ale dzisiaj mam problem większy, chociaż pewnie tylko dla mnie:).
Zamówiłem taką oto lampkę do jazdy rowerem:

https://www.bumm.de/en/products/akku-sc ... 93qla.html?

Po złożeniu zamówienia zauważyłem w opisie, ze lampa najprawdopodobniej nie będzie wyposażona w akumulator i kabel (na zdjęciu ze strony sklepu jest komplet, dlatego nawet nie wpadłem na to, że może być inaczej).
Nigdzie nie umiem znaleźć akumulatora i kabla jak w zestawie na stronie, ale wydaje mi się, że da się to pewnie ogarnąć częściami dostępnymi na rynku. I właśnie tu się pojawia pytanie: czego i gdzie szukać, żeby pasowało do lampy i nie wykończyło mnie cenowo?
Może ktoś z forumowiczow ma taką lampę i potrafi coś powiedzieć o jej działaniu? Internety ubogie są w informacje o tym konkretnie modelu.

Z góry dzięki za wszelką pomoc w temacie. Pozdrawiam.

: czwartek 28 gru 2017, 21:12
autor: ProLight
Cześć,
Zakup bardzo dziwny, szczególnie że mówisz że czytałeś nasze forum.
Za te pieniążki kupiłbyś pewnie coś lepszego.

Do zasilania potrzebujesz pakiet Ni-mh o napięciu 6V, fabryczny pakiet ma 4,1Ah od jego pojemności będzie zależny czas świecenia.
Czyli można do budowy zastosować akumulatory Eneloop AA w konfiguracji 5 (szeregowo) i przynajmniej 2 (równolegle) co daje przynajmniej 10sztuk AA

: czwartek 28 gru 2017, 21:29
autor: Zorg7603
Po lekturze forum mam wrażenie, ze rozwiązaniem wszystkich problemów jest Convoy, a najlepiej kilka na raz z garścią aku w kieszeni;)
Lampkę wybrałem, bo była w cenie 200zl, a nie 400 jak normalnie i strumień światła jest „rowerowy”.
Dziękuję za info dot. zasilania, mam jednak pewien problem. Za nic w świecie nie przypominam Słodowego i wolał bym zakupić elementy do prostego złożenia, albo nawet jakiegoś gotowca, bo mam ogromne szanse na zepsucie wszystkiego.

: czwartek 28 gru 2017, 21:35
autor: Pyra
Witam
Zorg7603 pisze:Po lekturze forum mam wrażenie, ze rozwiązaniem wszystkich problemów jest Convoy,...
Nie do końca XC-997A
Oraz jeszcze kilka podobnych
To tylko kilka przykładów.

Pozdrawiam

: czwartek 28 gru 2017, 22:27
autor: ProLight
Wcale Cię nie atakuje, na spokojnie Twoja kasa.

Co do Aku, to moim zdaniem dobrym rozwiązaniem będą takie koszyki AA
http://allegro.pl/koszyk-na-baterie-5x- ... 39359.html

Nie mam pojęcia jak się zachowają na rowerze i dziurach, czy nie będą przerywać.
Może jak zastosujesz 2 lub nawet 3 komplety to nie będzie problemu z przerywaniem, będziesz miał wtedy proste za sprawę z ładowaniem, wyjmujesz Aku z koszyczków i ładujesz w zewnętrznej ładowarce.
Możesz komuś zlecić wykonanie takiego pakietu.
Jest kilka osób na forum że zgrzewarką które oferują takie usługi.
Ale wtedy będziesz jeszcze szukał ładowarki do pakietu.

: czwartek 28 gru 2017, 23:33
autor: pepe
Na mój gust, to najlepiej będzie chyba skontaktować się ze sprzedawcą i zapytać czy faktycznie w zestawie nie ma akumulatora. Jeśli potwierdzi, to anulować zamówienie, albo odesłać.
Jeżeli nie masz wprawy w majsterkowaniu, to pozostawało by tylko dokupić akumulator : link , ale to jest w sumie mało opłacalna opcja.

Jak byś wycofał zamówienie, to lampkę z odcięciem (norma Stvzo) i 60 lux (czyli porównywalną, albo i lepszą) można kupić taką : Spanninga Axendo 60
Koledzy z szosa.org własnie je testują, to masz link : link

: piątek 29 gru 2017, 10:40
autor: Zorg7603
Chyba właśnie tak zrobię, jak będzie bez aku to odpuszczę tą lampę i zainteesuję się tą Axendo. Tez szału nie ma może, ale pieniądz zupełnie inny.
W innym wątku któryś z kolegów podrzucił jeszcze takie coś: https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/ ... ia-002106/

Może zaryzykuję. Zastanawiam się tylko, czy ten aku co do niej dają podszedł by razem z kablem do lampy B&M?

: piątek 29 gru 2017, 12:19
autor: fotorondo
Zorg7603, Na początek Convoy S2+ 2,1A 3C lub 4C i bedziesz pan zadowolony. Do tego 2-3 dobre akku + nawet Li-100.
Ja na rowerze mam takie 2 szt. jednego z owalnym kolimatorem, drugi z reflektorem OP. Śmigam 2 lata po lasach jak zły ;)

: piątek 29 gru 2017, 15:28
autor: pepe
Zorg7603 pisze: W innym wątku któryś z kolegów podrzucił jeszcze takie coś: https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/ ... ia-002106/

Może zaryzykuję. Zastanawiam się tylko, czy ten aku co do niej dają podszedł by razem z kablem do lampy B&M?
To właśnie ja kupiłem to coś, dwa dni temu.
Z tym, że są dwie różnice:
- inne zasilanie u ciebie masz 6V (przynajmniej z tego co inni koledzy piszą), w tej mojej jest 7,4 V, dodatkowo pewnie wtyczka też inna. Czyli nie nada się. (Chyba, ja bym w każdym razie nie robił takich eksperymentów, bo możesz spalić lampkę)
- zrozumiałem że chcesz lampkę do jazdy po drogach publicznych, jeśli tak, to Spanninga Axenda jak najbardziej się do tego nadaje, natomiast ta moja jak najbardziej się nie nadaje, jest to lampa wyłącznie do jazdy w terenie. Dodałem wczoraj porównanie rozkładu światła, to sobie możesz zobaczyć jak świeci na wszystkie strony świata :

Obrazek

Akurat do lasu jest to pożądane, natomiast do miasta, to jest zbrodnia tak świecić po oczach.

Poniżej zdjęcie rozkładu Philipsa SafeRide 80, to jest bardzo podobna lampka do tej Axendy (Spanninga przejęła dział lampek rowerowych od Philipsa)
Widać wyraźnie, że w Philipsie strumień światła jest odcięty od góry, tak jak w światłach drogowych samochodu. I o to chodzi w jeździe po ulicach (troszkę wydaje się ciemna na tym zdjęciu, w rzeczywistości jest to jednak bardzo mocna lampka):

Obrazek

: piątek 29 gru 2017, 22:12
autor: Zorg7603
Zdecydowałem się na zakup wynalazku z Juli, jak kolega Pepe. Właśnie naładowałem pierwszy raz i odpaliłem. Mocy od groma, ale faktycznie świeci wszędzie, więc na ulicę nie bardzo, za to w terenie powinna być super. Jutro może uda mi się przetestować. Do miasta może dobiorę Axendę i problem oświetlenia na jakiś czas będę miał z głowy.
Jak tylko pojeżdżę podzielę się wrażeniami. Nie sądzę żeby światła zabrakło, ale ciekaw jestem akumulatora, szczególnie przy ujemnych temperaturach.

: sobota 30 gru 2017, 00:44
autor: pepe
Zrobiłem jeszcze testy w terenie, zdjęcia są w tym wątku, to sobie możesz zobaczyć:
viewtopic.php?t=22356
Odnośnie czasu pracy akumulatora, to jeszcze na tyle długo nie jeździłem, żeby go rozładować.
W razie czego można dokupić akumulator do lampek Magicshine, powinien pasować. Ogniwa są na pewno te same 18650, napięcie też standard, wtyczka też.
Przykład na ogniwach LG: http://allegro.pl/akumulator-magicshine ... 92084.html
Tu akurat cena jest trochę odjechana, można taniej znaleźć, z tym, że na ogniwach niewiadomego producenta, może się okazać, że nie będzie wcale większej pojemności niż w tym co dali do tej Kayoby. Przykład : http://allegro.pl/akumulator-pakiet-tru ... 94089.html
Można też kupić koszyk na ogniwa 18650 (podobno wodoodporny) i same ogniwa dokupić . Z tym, że nie widziałem w polskich sklepach internetowych, chyba trzeba by u Chińczyków zamawiać.
Uwaga, nie będzie zbyt dobrze pasować aku od Solarstorm, bo tam jest trochę inna wtyczka, z obudową wkręcaną. Podobno da się podłączyć, ale nie da się zakręcić połączenia. (W tej Kayobie jak pewnie zauważyłeś połączenie jest na wcisk, trzeba dość mocno wcisnąć, żeby zaskoczyło, w "standardzie" Solarstorm jest zakręcana nakrętka)
Obrazek
1. Wtyczka Solarstorm
2. Wtyczka Magicshine. NiteFighter i tej Kayoby też

Update : Testowałem wczoraj trochę i akumulator nie jest zły. Używałem lampki przez kilka godzin na zewnątrz przy naprawie samochodu, w różnych trybach, w tym sporo z wysokim. Wskaźnik naładowania nie zszedł poniżej niebieskiego (50-75%). Udało mi się go do zera rozładować dopiero w domu, po dalszych kilku godzinach. Zastanawiam się czy nie dokupić do kompletu wersji 900 lumenów za 120 zł, tam jest też taki sam akumulator, a przy okazji można by mieć zestaw z dwoma lampkami, jedna (1600) na kierownicę, a druga 900 na kask.
Ta druga to klon magicshine-mj-808, daje większe skupienie i na kasku powinna dobrze się sprawdzić.