Strona 1 z 1
Szperacz HID - dwa pytania na początek
: wtorek 05 gru 2017, 21:26
autor: 3835
Czołem!
Wszedłem w posiadanie takiego oto potwora
Chciałbym weń wpakować palnik wraz z przetwornicą (zasilanie z pakietu 18650). Rzuciłem okiem na popularne portale aukcyjne i pogubiłem się bogactwie oferty. Stąd moje dwa pytania.
Pierwsze to czym się kierować, poza ceną przy zakupie? A drugie czego unikać, żeby nie wpakować się na minę. Ok to były takie filozoficzne pytania.
Bardziej techniczne i konkretne też są dwa:
- jaką przetwornicę kupić
- w jaki palnik się zaopatrzyć (iść w stronę palników Hx, tu odpada problem montaży w tym konkretnym szperaczu, czy może raczej wybrać D2R i kombinować z mocowaniem?)
Bym zapomniał, przyznaję się bez bicia, że nie wiem jaka żarówka oryginalnie siedzi w tej latarce. Jeszcze jej nie wyciągałem a tak jakoś po bańce nie umiem poznać.
: wtorek 05 gru 2017, 21:46
autor: plecho1
Tu masz ciekawy temat o przetwornicach
viewtopic.php?t=20475
: wtorek 05 gru 2017, 22:12
autor: ProLight
Siedzi tam H4
Raczej szedłbym w taki palnik, nie będzie problemu ze skupieniem.
Co do przetwornicy, nie mamco przesadzać, zwykłą chińszczyzna da radę.
Pozdrawiam
: wtorek 05 gru 2017, 22:53
autor: BKK
Przetwornica AC. Przetwornice DC są tańsze, w środku siedzi z reguły najtańszy TL494, brak jakiegokolwiek nadzoru nad palnikiem, łuk jest niesymetryczny.
: środa 06 gru 2017, 07:42
autor: 3835
Dziękuję za szybką odpowiedź! Jeszcze raz przejrzałem aukcję i wybrałem coś takiego
- przetwornica
AC 35W Przetwornica XENON HID SLIM ksenon 12V
- palnik
ŻARNIK H4 BIXENON HID KSENON żarówka BI XENON AC
Jak już wspomniałem to zasilane to będzie z pakietu 4S2P, ewentualnie, jak fundusze pozwolą 4S3P. Szukam jeszcze jakiegoś prostego w wykonaniu (albo gotowego) zabezpieczenia przed zbyt głębokim rozładowaniem.
: środa 06 gru 2017, 08:25
autor: plecho1
Tu masz zabezpieczenia do takich pakietów
https://bto.pl/kat/243/144v148v-(4s)
: czwartek 07 gru 2017, 22:40
autor: BKK
Jakoś nie wierzę w ten AC w tej przetwornicy. Ale trzeba kupić, otworzyć i będzie wiadomo. Natomiast ten palnik jest Ci zupełnie nieprzydatny. To H4 z przestawianiem ogniskowej. W dużym cokole jest elektromagnes, który przestawia źródło światła, by znajdowało się odpowiednio w pozycji świateł mijania lub drogowych. Nie potrzebujesz tego przecież. W ogóle jesteś pewien, że tam jest H4, czy tam jego ekonomiczna wersja, czyli HS1 (12V 35W)? Jeśli tak, to zupełnie wystarczy Ci taki nieprzestawialny, jak tutaj (widoczne niżej w "dostępnych")
http://allegro.pl/h1-h4-h7-h9-h11-hb3-h ... 20667.html
Ponoć do tej obudowy pasują lustra z reflektorów samochodowych. I tak polskie samochody (fiat 125, polonez, star) miały klosze na żarówkę H4, natomiast np bmw w tej samej średnicy kloszu miało już H1. Więc możesz poszukać w tę stronę.
: piątek 08 gru 2017, 10:54
autor: 3835
BKK pisze:JW ogóle jesteś pewien, że tam jest H4, czy tam jego ekonomiczna wersja, czyli HS1 (12V 35W)?
Pewność nie mam, bo na żarówce nie ma żadnych oznaczeń. Włożę H4 i porównam na oko ile światła będzie z obu żarówek.
BKK pisze:Ponoć do tej obudowy pasują lustra z reflektorów samochodowych. I tak polskie samochody (fiat 125, polonez, star) miały klosze na żarówkę H4
Mam lustro z dużego Fiata to sprawdzę czy będzie pasować.
///Breaking news///
Z całą pewnością w latarce było prawdziwe, choć jakieś strasznie mocne, H4, w świetle dnia udało się odszyfrować wytarte oznaczenie z żarówki -> H4 12V 100/90W. Właśnie mnie paczkomat poinformował, że ma dla mnie przetwornice, żarówkę i najprawdopodobniej pakiet zasilający całość.
Tak jeszcze w kwestii przetwornicy, to jak bez rozbierania upewnić się czy w rzeczywistości jest AC?
: sobota 16 gru 2017, 17:46
autor: konteno
3835 pisze:...
Jak już wspomniałem to zasilane to będzie z pakietu 4S2P, ewentualnie, jak fundusze pozwolą 4S3P. Szukam jeszcze jakiegoś prostego w wykonaniu (albo gotowego) zabezpieczenia przed zbyt głębokim rozładowaniem.
Czemu 4s? W aukcji słaba jakość zdjęcia ale w opisie że tylko do 15V zasilanie przetwornicy więc czy świeżo naładowany pakiet nie zrobi dla przetwornicy qq.
u mnie druga przetwornica dc wyzionęła ducha bo pomimo że na wierzchu były to strasznie się grzały ale na 3s chodziły elegancko i nie wyłączały takiego zabezpieczenia
https://bto.pl/produkt/27583/pcml03s08012-dla-111v-7a
: sobota 30 gru 2017, 17:20
autor: fxxx
Mój HID lata na rozładowanym 3S bez problemu. Najtaniej pakiet li-po
: wtorek 02 sty 2018, 11:16
autor: BKK
To H4 zamówiłeś przełączane, czy z nieruchomym palnikiem? Bo ruchomy jest zbędny, chyba że chcesz się bawić w przełączanie ogniskowej, choć nie wiem, co miałoby to dać.
Musisz sprawdzić, co siedzi w tej przetwornicy. Jeśli TL494 lub podobny podstawowy układ przetwornicy, to jest to pseudoprzetwornica. Nie ma tam żadnego nadzoru nad pracą palnika, a jedynie odbywa się zapłon i podawane jest napięcie pracy. A działa to tak, że jeśli palnik nie zaskoczy, to trzeba przetwornicę wyłączyć i włączyć jeszcze raz. Prawdziwa przetwornica sama spróbuje uruchomić ponownie. Przy prawdziwej przetwornicy AC słychać też, zmieniający się wraz z rozgrzewaniem palnika, dźwięk (pisk). I płynnie spada prąd pobierany przez układ.