Powitanie oraz pierwsze fajne światełka dla mieszczucha
Powitanie oraz pierwsze fajne światełka dla mieszczucha
Witam Serdecznie Wszystkich Użytkowników forum www.światełka.pl!
jestem tu nowy ale na pewno zostanę na dłużej.
jestem tu nowy ale na pewno zostanę na dłużej.
Nowy rowerek street/fitnes Rometa i jak to bywa w crosso-podobnych brak jakiegokolwiek osprzętu.
Jazda po mieście i do pracy ok. 30km dziennie. Ulice i chodniki głównie, do tyrki drogą pozamiejską.
Pomyślałem od razu o takiej Sigmie https://allegro.pl/kategoria/akcesoria- ... o-1-4-0511
Czy tego typu lampta da mi widoczność rano i wieczorem na trasie oraz nie oślepi wszystkich na ścieżce rowerowej?
Ż chęcią zerknę na oferty Ali.. oraz GB bo już tam kupowałem i może będzie taniej.
Jazda po mieście i do pracy ok. 30km dziennie. Ulice i chodniki głównie, do tyrki drogą pozamiejską.
Pomyślałem od razu o takiej Sigmie https://allegro.pl/kategoria/akcesoria- ... o-1-4-0511
Czy tego typu lampta da mi widoczność rano i wieczorem na trasie oraz nie oślepi wszystkich na ścieżce rowerowej?
Ż chęcią zerknę na oferty Ali.. oraz GB bo już tam kupowałem i może będzie taniej.
kilka pytań zanim zaczniesz przygode ze światełkami:
1. Chcesz być widoczny czy widzieć? - do bycia widzianym Sigma starczy, "do widzenia" jest za słaba i za krótko świeci - tutaj zamiast baterii tylko akumulatorki a najlepiej coś na 3-4 pojemniejszym ogniwie Litowo jonowym.
2. czy chcesz mieć światła TYLKO na rower czy uniwersalne rowerowo-podręczne?
Jeśli na rower to w zasadzie WSZYSTKO co kupisz z dopiskiem "na rower" będzie dobre ale patrz pkt. 1 - czyli będą Cie widzieć lub jesli wybierzesz dedykowane światełko rowerowe z zasobnikiem akumulatorów - wtedy będziesz miał światełko rowerowe i nic więcej np. http://www.kaidomain.com/p/S026169.BL2s ... ight-Black lub http://www.kaidomain.com/p/S023298.Cree ... t-included z takim czymś http://www.kaidomain.com/p/S024751.KBP- ... 10cm-Cable
Jesli chcesz mieć coś na rower odczepianego na uchwycie to na bardzo dobry poczatek ... nieśmiertelny Convoy S2+ https://www.banggood.com/Convoy-S2-7135 ... 54830.html .
Ponieważ temat jest jednocześnie i prosty (chce światełko) i trudny (ale nie wiem jakie - może takie, siakie, a może do lasu albo na drogę poza miasto albo jazda terenowa 40/h przez pół nocy ...) - każde z wymagań po analizie da sie sprowadzić do wspólnego mianownika będącego kompromisem - takim jest zazwyczaj prosty tani COnvoy S2+ z dwoma ogniwami świecący na 30-40% mocy w pełnej nocy i 5% w dzień. Potem to już drobne modyfikacje jak wymiana reflektora na soczewkę TIR o katach Ci odpowiadających mających za zadanie ukierunkowanie jak w ZOOMACH i pozbawienie otoczki wokół centralnego punktu świecenia (w reflektorach zazwyczaj jest on za ostro widziany) - po wymianie następuje ładne rozmycie światła które po skierowaniu w dół zapewnia 10-15m widzenia i nie oślepia.
A potem ... potem to kupujesz wszystko jak leci lub sam kleisz ze sobą bo zachorowałeś i potrzebujesz więcej światła - jak zrozumiesz co chcesz to sprzedasz co masz i kupisz TYLKO to co Ci niezbędne - tutaj sie okazuje że zazwyczaj stary poczciwy Convoy S2+ ... jest tym złotym balansem miedzy wszystkim czego chcesz a czego nie wiedziałeś.
1. Chcesz być widoczny czy widzieć? - do bycia widzianym Sigma starczy, "do widzenia" jest za słaba i za krótko świeci - tutaj zamiast baterii tylko akumulatorki a najlepiej coś na 3-4 pojemniejszym ogniwie Litowo jonowym.
2. czy chcesz mieć światła TYLKO na rower czy uniwersalne rowerowo-podręczne?
Jeśli na rower to w zasadzie WSZYSTKO co kupisz z dopiskiem "na rower" będzie dobre ale patrz pkt. 1 - czyli będą Cie widzieć lub jesli wybierzesz dedykowane światełko rowerowe z zasobnikiem akumulatorów - wtedy będziesz miał światełko rowerowe i nic więcej np. http://www.kaidomain.com/p/S026169.BL2s ... ight-Black lub http://www.kaidomain.com/p/S023298.Cree ... t-included z takim czymś http://www.kaidomain.com/p/S024751.KBP- ... 10cm-Cable
Jesli chcesz mieć coś na rower odczepianego na uchwycie to na bardzo dobry poczatek ... nieśmiertelny Convoy S2+ https://www.banggood.com/Convoy-S2-7135 ... 54830.html .
Ponieważ temat jest jednocześnie i prosty (chce światełko) i trudny (ale nie wiem jakie - może takie, siakie, a może do lasu albo na drogę poza miasto albo jazda terenowa 40/h przez pół nocy ...) - każde z wymagań po analizie da sie sprowadzić do wspólnego mianownika będącego kompromisem - takim jest zazwyczaj prosty tani COnvoy S2+ z dwoma ogniwami świecący na 30-40% mocy w pełnej nocy i 5% w dzień. Potem to już drobne modyfikacje jak wymiana reflektora na soczewkę TIR o katach Ci odpowiadających mających za zadanie ukierunkowanie jak w ZOOMACH i pozbawienie otoczki wokół centralnego punktu świecenia (w reflektorach zazwyczaj jest on za ostro widziany) - po wymianie następuje ładne rozmycie światła które po skierowaniu w dół zapewnia 10-15m widzenia i nie oślepia.
A potem ... potem to kupujesz wszystko jak leci lub sam kleisz ze sobą bo zachorowałeś i potrzebujesz więcej światła - jak zrozumiesz co chcesz to sprzedasz co masz i kupisz TYLKO to co Ci niezbędne - tutaj sie okazuje że zazwyczaj stary poczciwy Convoy S2+ ... jest tym złotym balansem miedzy wszystkim czego chcesz a czego nie wiedziałeś.
Ostatnio zmieniony wtorek 18 lip 2017, 21:33 przez Mociumpel, łącznie zmieniany 1 raz.
No tak.
1. Chcę widzieć - nieoświetlona droga podmiejska bez ścieżki / chodnika.
W mieście wsiorawno, jest widno.
2. Nie myślałem o zdejmowanej a więc stacjonarna będzie OK.
Po lasach, górach nie jeżdżę a spacerowo po przy rzecznej ścieżce dam radę:)
O widzę że ogólnie problem z zasilaniem. Baterie - prądnicy nie mam w tym rowerze.
1. Chcę widzieć - nieoświetlona droga podmiejska bez ścieżki / chodnika.
W mieście wsiorawno, jest widno.
2. Nie myślałem o zdejmowanej a więc stacjonarna będzie OK.
Po lasach, górach nie jeżdżę a spacerowo po przy rzecznej ścieżce dam radę:)
O widzę że ogólnie problem z zasilaniem. Baterie - prądnicy nie mam w tym rowerze.
Problem nie jest w oświetleniu, ale w jego ustawieniu. Zwykłą lampką, nawet taką zasilaną z dynama, lecz źle ustawioną, tak samo oślepisz. Tak więc nie zganiaj na latarki że są "bleee".
Sprawę wiązki światła, kolimator czy ref. itp. pozostawiam na bocznych torach teraz.
Sprawę wiązki światła, kolimator czy ref. itp. pozostawiam na bocznych torach teraz.
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Zasadnicze pytanie co do świateł typowo rowerowych a spełniających przepisy niemieckie (w Polsce takich nie ma więc nie ma formalnego wymogu ich stosowania - oprócz przyzwoitości i dbałości o innych w umyśle jadącego nic nie stoi na straży "nieoślepiania" innych) - dlaczego są takie drogie???
Aby kupić DOBRE w rozumieniu 200-300 lumenowe światełko przednie z homologacją niemiecka trzeba wyskoczyć z kwoty 200-250 zł minimum - za to masz latarke z soczewka TIR 30 stopni która z dodatkowym daszkiem NIE OŚLEPIA - wystarczy chcieć stosować - póki nikt rowerzystów nie gania za brak homologowanych światełek to sensu poruszania tematu nie widzę - wystarczy zdrowy rozsądek, moc odpowiednia i pochył w dół.
odpowiednie ustawienie w dół latarki NIE POWODUJE oślepiania ...
To że w Niemczech światła muszą mieć homologację to mnie zwisa i powiewa ...
ALE - jeśli chcesz fajne światełko z lepszej półki za 40 stówy co Niemca doprowadzi do orgazmu bo ma wszelkie papiery i kontrolowana cyfrowo wiązkę światła to Ci wskaże kilka rozwiązań - pytanie kto nie pomyśli o mnie "czubek".
Latarka jest dobra wystarczy chcieć i umieć NIE OŚLEPIAĆ - lepiej ja miec niz nie mieć.
Jeśli zaś ktoś upiera się przy nie certyfikowanych wprost ale zgodnie z normami niemieckimi ukierunkowanym światłem to można kupić coś takiego za niewielkie pieniądze https://pl.aliexpress.com/item/HOT-NEW- ... 45776.html - 250 lumenów, kierunkowa, nie oślepiająca i 4h świecenia i japa się cieszy bo rower zgodnie z normami ...
Aby kupić DOBRE w rozumieniu 200-300 lumenowe światełko przednie z homologacją niemiecka trzeba wyskoczyć z kwoty 200-250 zł minimum - za to masz latarke z soczewka TIR 30 stopni która z dodatkowym daszkiem NIE OŚLEPIA - wystarczy chcieć stosować - póki nikt rowerzystów nie gania za brak homologowanych światełek to sensu poruszania tematu nie widzę - wystarczy zdrowy rozsądek, moc odpowiednia i pochył w dół.
odpowiednie ustawienie w dół latarki NIE POWODUJE oślepiania ...
To że w Niemczech światła muszą mieć homologację to mnie zwisa i powiewa ...
ALE - jeśli chcesz fajne światełko z lepszej półki za 40 stówy co Niemca doprowadzi do orgazmu bo ma wszelkie papiery i kontrolowana cyfrowo wiązkę światła to Ci wskaże kilka rozwiązań - pytanie kto nie pomyśli o mnie "czubek".
Latarka jest dobra wystarczy chcieć i umieć NIE OŚLEPIAĆ - lepiej ja miec niz nie mieć.
Jeśli zaś ktoś upiera się przy nie certyfikowanych wprost ale zgodnie z normami niemieckimi ukierunkowanym światłem to można kupić coś takiego za niewielkie pieniądze https://pl.aliexpress.com/item/HOT-NEW- ... 45776.html - 250 lumenów, kierunkowa, nie oślepiająca i 4h świecenia i japa się cieszy bo rower zgodnie z normami ...
Ostatnio zmieniony wtorek 18 lip 2017, 21:13 przez Mociumpel, łącznie zmieniany 1 raz.
Pany nie dajmy się zwariować. Nikt tu nikogo nie chce oślepiać. Co do lampki wydanie 3 stów do roweru za 8 stówek (w promo) mija się z celem - to już bym wolał odbłyśnikiMociumpel pisze:
światła muszą mieć homologację to mnie zwisa i powiewa ...
ALE - jeśli chcesz fajne światełko z lepszej półki za 40 stówy co Niemca doprowadzi do orgazmu bo ma wszelkie papiery i kontrolowana cyfrowo wiązkę światła to Ci wskaże kilka rozwiązań - pytanie kto nie pomyśli o mnie "czubek".
...
![:)](./images/smilies/usmiech.gif)
Na lampki przód, tył myślałem wydać max stówę. Mociumpel twoja propozycja wydaje mi się najfajniejsza też ze względu na cenę http://www.kaidomain.com/p/S026169.BL2s ... ight-Black
Ogólnie jak ma być latarka to też niech będzie tylko ja wszystko zostawiam w rowerze i już pare razy straciłem a i rower z raz.
Taka silna lampka na kierze pewnie na szanse oślepiać ale pewnie są sposoby na to. Moja żonka w Giancie standardową fabryczną przy błotniku oślepiała zanim jej nie wyregulowałem
![:)](./images/smilies/usmiech.gif)
B. chętnie widziane propozycje przód i tył
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
p
Jeśli chcesz coś "rowerowego" to zerknij właśnie na to:
1. przód https://pl.aliexpress.com/item/HOT-NEW- ... 45776.html
2. tył https://pl.aliexpress.com/item/Smart-Bi ... 6402&tpp=1
Wbudowane akumulatory plus zasilanie/ładowanie przez USB pozwoli Ci w miarę skutecznie poruszać się w terenie umiarkowanie ruchliwym - całość przód z tyłem to ok 120 zł.
Convoy S2+ zapewni zdecydowanie więcej uniwersalności ale żeby świecił jak toto z linka (w sensie kierunkowo nie mocy - bo tej ma Convoy 3-4x więcej) wymaga przeróbek "soczewkowych" (wystarczy podmiana refa na soczewkę 30-35 stopni - tutaj instrukcja poglądowa viewtopic.php?t=14347&postdays=0&postorder=asc&start=0 )
Gdybyś wybierał docelowo COŚ to sugerowałbym www.banggood.com/Convoy-S3-7135-8-3-5Mo ... 08984.html - Convoy S3 ma ciekawa zaletę - odkręcając pierścień od przodu idzie zmieniać reflektor na soczewkę w biegu i w prosty sposób bez odkręcania bebechów - dla mnie akurat takie rozwiązanie działa od 3 lat i sobie chwalę.
Idąc dalej - mając Convoya S2+/S3 można wykorzystac jego uniwersalność dokupując www.banggood.com/18350-Battery-Body-Tub ... 11073.html (to taka mniejsza tubka dla mniejszego ogniwa np. takiego https://www.fasttech.com/products/0/100 ... ble-li-ion zrobić taką latarke EDC https://www.banggood.com/Convoy-S2-1835 ... 66031.html ) - wykręca się środkowa część latarki wkręca mniejsza i wkłada mniejsza baterię.
Podsumowując - Convoy S2+ to uniwersalne świecidło, które w sprytnym zastosowaniu tworzy szeroki wachlarz możliwości - nie tylko rowerowych - na upartego może to być latarka "do wszystkiego" - wystarczy z głową przemyśleć po kolei swoje potrzeby i kupując model podstawowy i uzupełniacze, stworzyć coś co NIE TYLKO na rower będzie - także po zdjęciu z rowerka do poświecenia w piwnicy czy "gdziebądź"
1. przód https://pl.aliexpress.com/item/HOT-NEW- ... 45776.html
2. tył https://pl.aliexpress.com/item/Smart-Bi ... 6402&tpp=1
Wbudowane akumulatory plus zasilanie/ładowanie przez USB pozwoli Ci w miarę skutecznie poruszać się w terenie umiarkowanie ruchliwym - całość przód z tyłem to ok 120 zł.
Convoy S2+ zapewni zdecydowanie więcej uniwersalności ale żeby świecił jak toto z linka (w sensie kierunkowo nie mocy - bo tej ma Convoy 3-4x więcej) wymaga przeróbek "soczewkowych" (wystarczy podmiana refa na soczewkę 30-35 stopni - tutaj instrukcja poglądowa viewtopic.php?t=14347&postdays=0&postorder=asc&start=0 )
Gdybyś wybierał docelowo COŚ to sugerowałbym www.banggood.com/Convoy-S3-7135-8-3-5Mo ... 08984.html - Convoy S3 ma ciekawa zaletę - odkręcając pierścień od przodu idzie zmieniać reflektor na soczewkę w biegu i w prosty sposób bez odkręcania bebechów - dla mnie akurat takie rozwiązanie działa od 3 lat i sobie chwalę.
Idąc dalej - mając Convoya S2+/S3 można wykorzystac jego uniwersalność dokupując www.banggood.com/18350-Battery-Body-Tub ... 11073.html (to taka mniejsza tubka dla mniejszego ogniwa np. takiego https://www.fasttech.com/products/0/100 ... ble-li-ion zrobić taką latarke EDC https://www.banggood.com/Convoy-S2-1835 ... 66031.html ) - wykręca się środkowa część latarki wkręca mniejsza i wkłada mniejsza baterię.
Podsumowując - Convoy S2+ to uniwersalne świecidło, które w sprytnym zastosowaniu tworzy szeroki wachlarz możliwości - nie tylko rowerowych - na upartego może to być latarka "do wszystkiego" - wystarczy z głową przemyśleć po kolei swoje potrzeby i kupując model podstawowy i uzupełniacze, stworzyć coś co NIE TYLKO na rower będzie - także po zdjęciu z rowerka do poświecenia w piwnicy czy "gdziebądź"
A co ma to do rzeczy. Pisałem wcześniej, później wspomniał o tym Mociumpel, że wystarczy odpowiednio ją ustawić i problem z głowy.szaleniec pisze:W kształcie odbłyśnika przede wszystkim.Dziubek pisze:Problem nie jest w oświetleniu, ale w jego ustawieniu.
Homologacje itp. to teraz bzdura w temacie. Chcecie przepisów które same Was dobiją. Poza tym co my gadamy o zaawansowanym oświetleniu jak u nas problemem jest samo oświetlenie, a w zasadzie jego brak. Tylko dziś z połowa rowerzystów których mijałem (godzina 21-23) nie miała żadnego światła. Co lepsi jakiś odblask. Tylko nieliczni mieli fajne światła gdzie widać ich było z daleka. I to nie było centrum miasta, a pobocza i parki gdzie latarnie to rarytasy...
Z tanich i fajnych lampek na tył polecam https://www.aliexpress.com/item/Bright-Bike-Bicycle-Cycling-2-LED-Flashing-Light-Lamp-Safety-Back-Rear-Tail-Free-Shipping/32616940942.html Nie ma bata, taniej i mocniej nie znajdziesz nic
![:)](./images/smilies/usmiech.gif)
No ten zestawik Mociumpela z Ali za 3 dychy $ chyba nie do pobicia
Zamontuję i zapomnę!
O latareczce (1 albo i 2) pomyślę jak kupię MTB i fajne trasy będą. Taki Convoy rzeczywiście przyda się i w pracy. Ostatnio aby ocenić stan wałków farbowych w maszynie drukarskiej to po latareczkę musiałem latać co chwila na koniec hali tam i z powrotem a te wielkie lampy sodowe zwisające z sufitu nie ułatwiały roboty.
Dzięki pany, trzeba robić zakupy.
p
![:)](./images/smilies/usmiech.gif)
O latareczce (1 albo i 2) pomyślę jak kupię MTB i fajne trasy będą. Taki Convoy rzeczywiście przyda się i w pracy. Ostatnio aby ocenić stan wałków farbowych w maszynie drukarskiej to po latareczkę musiałem latać co chwila na koniec hali tam i z powrotem a te wielkie lampy sodowe zwisające z sufitu nie ułatwiały roboty.
Dzięki pany, trzeba robić zakupy.
p