Strona 1 z 1
Convoy S2+ zasilany z dynama.
: środa 21 cze 2017, 20:19
autor: Dariusz70
Projekt robiony na zamówienia klienta. Rower wyposażony w dynamo w piaście Shimano 6V/3W.
Założenie : Convoy S2+ z kolimatorem 60x20 ale zasilaniy z dynama.
Układ zasilający ma się zmieścić wewnątrz latarki. Włączanie oryginalnym włącznikiem.
Z różnych projektów pozostały części pozwalające na budowę układu nr 7
Pilom .
Domówić trzeba było kondensatory o małych wymiarach zewnętrznych.
Dopasowałem standardowe MCPCB Noctigon do zasilania 12V dla diody XHP50 (XHP50 kiedyś zakup zbiorowy na Cuttrer, wysokie CRI , naturalna barwa)
Kolimator 60x20 pasuje do XHP50.
Latarka wyposażona w przewód rozłączany w połowie z uszczelnioną wtyczką.
Jak to świeci?
Do testów działania mam "gołe" dynamo. Przy "kręceniu" ręką całkiem przyzwoicie świeci.
Poproszę o ocenę osoby dla której zrobiłem latarkę.
: środa 21 cze 2017, 21:40
autor: karoka
Super ! Ile taka przyjemność kosztuje ?
: czwartek 22 cze 2017, 08:45
autor: Dariusz70
Policzyłem 140zł.
: czwartek 22 cze 2017, 09:14
autor: GanzConrad
znaczy, za komplet razem z latarką?
Jak to się sprawuje przy włączeniu podczas jazdy z większą prędkością? - chodzi mi o załączenie przy wyższym napięciu
: czwartek 22 cze 2017, 09:42
autor: rambolbambol
@Dariusz70
Skąd ty bierzesz takie kolimatory 20x60? Chciałem zrobić ojcu oświetlenie do ciągnika na LED, ale nigdzie nie mogę takich dostać takich, jak w twoich latarkach.
Mała sugestia:
Ja bym do modułu dynama dla S2+ wykorzystał krótką tubę na 18350. W ten sposób można by tę latarkę jako zwykłą latarkę z 18650 wykorzystać a wkręcając krótką tubę przerobioną z kablem miało by się latarkę rowerową na dynamo.
: czwartek 22 cze 2017, 09:45
autor: maciex93
Było tyle razy na forum, nawet jest poradnik jak wymienić kolimator z linkami do sklepów na aliexpress.
: czwartek 22 cze 2017, 10:04
autor: Dariusz70
GanzConrad pisze:znaczy, za komplet razem z latarką?
Jak to się sprawuje przy włączeniu podczas jazdy z większą prędkością? - chodzi mi o załączenie przy wyższym napięciu
Komplet - latarka z układem nr7 Pilom zainstalowanym wewnątrz.
Włączamy podczas postoju. Nie jest wskazane włączanie podczas jazdy. Dynamo bez obciążenia generuje pod 100V.
rambolbambol pisze:
Mała sugestia:
Ja bym do modułu dynama dla S2+ wykorzystał krótką tubę na 18350. W ten sposób można by tę latarkę jako zwykłą latarkę z 18650 wykorzystać a wkręcając krótką tubę przerobioną z kablem miało by się latarkę rowerową na dynamo.
Do krótkiej tuby nie zmieści się. Nie ma możliwości odkręcana i przekładania.
Tu są zainstalowane na stałe kable wewnątrz tuby. Część elementów się obraca w trakcie skręcania , część nie.
Trzeba było się nagłowić jak to poskręcać.
: czwartek 22 cze 2017, 10:32
autor: Issac
Dariusz70,
A gdyby zamontować w środku kilka superkondensatorów celem zrobienia małego i trwałego (czasowo) bufora ?
: czwartek 22 cze 2017, 12:39
autor: Dariusz70
W tym przypadku potrzeba 16V. Duży gabaryt , nie zmieści się.
Ale zewnętrznie ?
Mimo wszystko uważam że w takim przypadku zasilanie akumulatorowe.
: sobota 19 sie 2017, 01:19
autor: karoka
Co z recenzją ?
: piątek 15 gru 2017, 17:39
autor: Dariusz70
Poproszę o ocenę osoby dla której zrobiłem latarkę.
Brak odpowiedzi od właściciela latarki.
: sobota 17 lut 2018, 23:17
autor: SLiwa Arkadiusz
A ile miejwiecej światła daje przy zasilaniu z dymama
: niedziela 18 lut 2018, 08:14
autor: Dariusz70
Ten typ dynama + układ Pilom 7 (kondensatory LOW ESR) przy prędkościach powyżej 25km/h daje 0,55A.
Dane Cree :
XHP50 12V x 0,55A daje 80% wartości podanej z tabeli. Nie pamiętam jaki był bin diody. Założyłem średni H2.
950lm przy 0,7A x 80% daje 760lm
Czyli mamy około 750lm przy dobrym chłodzeniu diody i prędkości ponad 25km/h (dotyczy koła 26")