Cześć
Żona kupiła ebike Sparta E-motion C5, miał łożysko do wymiany... teraz kulki z łożyska urwały czujniki... (jechanie nim nie było najlepszym pomysłem...) chyba to są czujniki halla (ja tam się nie znam). Nie mogę po tych liczbach na nich znaleźć takich samych do kupienia, jakie można by spróbować założyć zamiast tamtych?
Pod poniższym linkiem i poniżej kilka zdjęć silnika i elementów roweru.
https://www.flickr.com/photos/marmez/al ... 2413015780
Pozdrawiam, Kuba
Jaki czujnik halla zamiast 20L 1306 102E do silnika ebike
Jaki czujnik halla zamiast 20L 1306 102E do silnika ebike
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
No dobra, ale jeden masz sprawny? Tych czujników nie jest zbyt wiele typów, zdaje się że są unipolarne (włączany określonym polem magnetycznym, wyłącza się przy braku pola), bipolarne czyli zatrzaskowe (włączane określonym polem magnetycznym, i zostaje włączony dopóki nie podamy przeciwnego pola), omnipolarny (tak jak unipolarny, ale włącza się przy dowolnym polu a wyłącza przy braku pola). No i są jeszcze liniowe ale to raczej nie taki. Zobacz na płytce gdzie masz zasilanie a gdzie sygnał, jakie napięcie (na 99% 5V), i nawet głupim miernikiem stwierdzisz jak się czujnik zachowuje po przyłożeniu pola magnetycznego. Nie mam pojęcia jakie czujniki się stosuje w takich silnikach bo tematem się nie interesowałem, ale jak bym miał zgadywać to bipolarne I kup taki sam typ, zgodny napięciowo i pinowo (choć niekoniecznie, zawsze można podrutować). Reszta parametrów takich jak szybkość przełączania chyba nie gra zbyt ważnej roli w takim zastosowaniu? Bo obroty przecież nie są zbyt duże.
Podłączyłem pod 5V (najpierw pod 3,5V), tak jak są np. ten: http://www.allegromicro.com/en/Products ... 308-9.aspx http://www.allegromicro.com/~/media/Fil ... 497D9FEBA8
i na wyjściu mam na zmianę raz 0,44V raz 0,012V Praktycznie nie ma wartości pośrednich. Można powiedzieć, że magnesem przełączam stan. Tzn. jak szybko zbliżę i zabiorę magnes stan się zmienia na ten drugi i tak zostaje. Choć też często gdy magnesem zbliżam, to przełączy się dwa razy i zostaje co było przez przysunięciem magnesu.
Z magnesem zbliżonym, zawsze jest stan wysoki. (0,4V).
A jak bardzo powoli zbliżam i odsuwam magnes to zawsze zostaje stan wysoki (0,4V).
Pozostaje poszukać, co będzie działało wstarczająco podobnie.
PS Powyższe było przy podłączeniu 1. VCC, 2 VOUT, 3. GND
Co ciekawe przy podłączeniu 1. VCC 2. GND, 3. OUT też wykazuje jakieś działanie:
Jest albo 0V bez magnesu zbliżonego, albo 0,03V przy magnesie zbliżonym. ale po zabraniu spada do 0,015V albo do 0V.
Chyba to pierwsze podłączenie było właściwe... ale kto wie. tak czy owak dziwi mnie, że na wyjściu tylko 0,4V najwyżej... chyba, że tak ma być?
i na wyjściu mam na zmianę raz 0,44V raz 0,012V Praktycznie nie ma wartości pośrednich. Można powiedzieć, że magnesem przełączam stan. Tzn. jak szybko zbliżę i zabiorę magnes stan się zmienia na ten drugi i tak zostaje. Choć też często gdy magnesem zbliżam, to przełączy się dwa razy i zostaje co było przez przysunięciem magnesu.
Z magnesem zbliżonym, zawsze jest stan wysoki. (0,4V).
A jak bardzo powoli zbliżam i odsuwam magnes to zawsze zostaje stan wysoki (0,4V).
Pozostaje poszukać, co będzie działało wstarczająco podobnie.
PS Powyższe było przy podłączeniu 1. VCC, 2 VOUT, 3. GND
Co ciekawe przy podłączeniu 1. VCC 2. GND, 3. OUT też wykazuje jakieś działanie:
Jest albo 0V bez magnesu zbliżonego, albo 0,03V przy magnesie zbliżonym. ale po zabraniu spada do 0,015V albo do 0V.
Chyba to pierwsze podłączenie było właściwe... ale kto wie. tak czy owak dziwi mnie, że na wyjściu tylko 0,4V najwyżej... chyba, że tak ma być?
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Z tym napięciem wyjścia (0,4V), to się upewniłem, że raczej OK, bo taki inny do silnika :
http://nexun.pl/sklep/elementy-elektryc ... lnika.html
ma takie samo. Tylko nogi ma inaczej niestety. Wolę poszukać z takimi samymi wyjściami, bo tam jest strasznie mało miejsca - był tam plastik - uchwyt w które wchodziły te czujniki. Choć w sumie, jak zaizoluję dobrze, to dwie nóżki powinienem dać radę zamienić miejscami.
Jestem dobrej myśli
------------
PS Zamówiłem A3144 - dalej jestem dobrej myśli.
http://nexun.pl/sklep/elementy-elektryc ... lnika.html
ma takie samo. Tylko nogi ma inaczej niestety. Wolę poszukać z takimi samymi wyjściami, bo tam jest strasznie mało miejsca - był tam plastik - uchwyt w które wchodziły te czujniki. Choć w sumie, jak zaizoluję dobrze, to dwie nóżki powinienem dać radę zamienić miejscami.
Jestem dobrej myśli
------------
PS Zamówiłem A3144 - dalej jestem dobrej myśli.
Tekst podpisu:
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Podpis - dozwolona ilość znaków: 255
Według producenta ALLEGRO-MICROSYSTEMS, A20L na korpusie układu znaczy:
A = Supplier emblem
NN = Last two digits of device part number
T = Temperature code -> L –40ºC to 150ºC
czyli szukaj pod kodem producenta: Axx20L
np: A1220LUA-T
Czujnik Halla zatrzaskowy, Bop 140 / 300 G, Brp -300 / -140 G, Bhys 340 / 540 G, wyjście typu otwarty dren, zakresy temperaturowe: L
A = Supplier emblem
NN = Last two digits of device part number
T = Temperature code -> L –40ºC to 150ºC
czyli szukaj pod kodem producenta: Axx20L
np: A1220LUA-T
Czujnik Halla zatrzaskowy, Bop 140 / 300 G, Brp -300 / -140 G, Bhys 340 / 540 G, wyjście typu otwarty dren, zakresy temperaturowe: L
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)