XHP70 vs 14x XM-L T6 LED

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
grom_111
Posty: 4
Rejestracja: sobota 08 kwie 2017, 08:28
Lokalizacja: Łomża

XHP70 vs 14x XM-L T6 LED

Post autor: grom_111 »

Witam wszystkich serdecznie .
To jest mój pierwszy temat na forum .
Proszę mi doradzić która lampka rowerowa będzie lepiej świecić.
A mianowicie z diodą XHP70 czy z czternastoma diodami XM-L T6 .
Z góry dziękuję za poradę .
Pozdrawiam
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Co to znaczy "lepiej"?
Jak masz zamiar zasilać LED w każdym z przypadków?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
grom_111
Posty: 4
Rejestracja: sobota 08 kwie 2017, 08:28
Lokalizacja: Łomża

Post autor: grom_111 »

mocniej i dalej , ogniwa 18650
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Wciąż za mało danych, lepiej analizować opcje niż zgadywać.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
grom_111
Posty: 4
Rejestracja: sobota 08 kwie 2017, 08:28
Lokalizacja: Łomża

Post autor: grom_111 »

Co mam jeszcze napisać ? Słabo się znam na oświetleniu ogólnie .
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
grom_111 pisze:Co mam jeszcze napisać ? Słabo się znam na oświetleniu ogólnie .
Dlatego ciężko jest Nam pomóc. Potrzebujemy danych o rodzaju optyki, parametrach zasilania diod, parametrach źródła zasilania itd.
Ogólnie, to zarówno jedno i drugie, może być "lepsze".

Swoją drogą...
grom_111 pisze:A mianowicie z diodą XHP70 czy z czternastoma diodami XM-L T6
Ty to na pewno chcesz do rowera zastosować? W jakim celu?
Chcesz taka lampkę kupić, czy zbudować?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
grom_111
Posty: 4
Rejestracja: sobota 08 kwie 2017, 08:28
Lokalizacja: Łomża

Post autor: grom_111 »

Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Na poczatek konkret:
1. pierwsza lampka ta XHP70 ma bliższe realnym parametrom osiągi - ale nie do końca wierze że wyciaga więcej niż 2000-2500 lumenów.
2. ta druga to wyssane z palca - ilość ciepła przy tej ilości ledów "stopiłaby" obudowę

W obu przypadkach podane sa prawdopodobnie teoretyczne możliwe do osiągnięcia ilości światła przy napędzaniu ich prądem w okolicach 3-4A.

Z tych dwóch wybrałbym tę z XHP70.

Teraz trochę cierpkich uwag:
1. ilość światłą jest zależna od prędkości, terenu i sposobu jazdy
2. samochody z żarówkami H4 maja ok. 3000 lumenów z obu żarówek i często jadą ponad 150/h po asfalcie
3. rowerzystom po asfalcie przy 40/h po asfalcie zazwyczaj wystarcza 300-500 lumenów z odpowiednio dobranym sposobem oświetlania z przodu - trochę na boki (1-2m) i daleko w przód (do 40m)
4. rowerzystom w terenie z duża ilością przeszkód i zwrotów zazwyczaj potrzeba minimum 1000-1500 z bardzo dobrym rozświetleniem boków (4-5 m na boki)i średnim zasięgiem (15-20m)

Podsumowując powyższe bardzo zgrubne i uproszczone dane, pytanie do Ciebie - po co Ci w rowerze 34000 lumenów???
Moim zdaniem powinieneś zapytać - jak dobrać sensownie oświetlenie do jazdy (tu podać sposób jazdy i gdzie) i co radzicie kupić - uzyskałbyś w ten sposób spory wybór (zapewne Convoyów ;) ) latarek bądź świecideł do Twojego sposobu jazdy.

Od siebie dodam, że większość pytających szuka megagigamocnych świateł nie zdając sobie sprawy jak mocno świecą sprytne latarkowe rozwiązania a wielkość 300-500 lumenów w wiązce 30-40 stopni w jest aż nadto wystarczająca do celów lekko sportowo rekreacyjnych.
Tu masz przykładowe rozkłady świateł na rowerze z bardzo dobrym opisem viewtopic.php?p=150545&highlight=#150545
Moim zdaniem to upload_img/obrazki/IMG_53b9c249ac15e4191.jpg - dla spokojnej jazdy z podglądem boków i przodu jest optymalne do jazdy 20-25/h
Do szybszej i moim zdaniem najbardziej uniwersalne (sam takiego używam) jest upload_img/obrazki/IMG_53b9c2d10bca99194.jpg - boki w miarę szeroko i do przodu na mniej więcej 10-12m - akuratne do jazdu ok 30/h po asfalcie.
Powyższe obrazki są dla latarek wielkości grubego flamastra i przy dużym prądzie (rzędu 2,1 lub 2,8A) ale w całkowitej ciemności wystarczy już 1A aby uzyskiwać 350 lumenów które poprawnie oświetla drogę i pozwala jechać bezpiecznie.
Z ogniwa 18650 o pojemności 3400mAh przy 350-400 lumenach jesteś w stanie pojechać ok. 3h z prędkością 20-25 km po asfalcie (czyli sumarycznie ok. 60), a mając w zapasie drugie ogniwo wrócic do domu - czyli razem ok 120 km czyli przyjemny codzienny spacer na rowerze ...
murgrabia1410
Posty: 909
Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
Lokalizacja: POLAND

Post autor: murgrabia1410 »

Zgaduję, iż z 14 diodami będzie świecić o wiele szerzej niż XHP70. A jest w ogóle sens takiego reflektora? Jak odprowadzić ciepło? Dobre to to jest. Ale na skuter śnieżny na Antarktydzie :)
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

Tutaj macie podobne cudo, na 10 ledów. Jako rowerzysta z długim stażem jeżdżenia po nocach uwierz mi proszę na słowo, kup jakiegoś Convoya z kolimatorem 20*60, 2.8A ew. 2.1A i będziesz zadowolony. Da radę w większości wypadków.
Nie kupuj tych wynalazków, szkoda kasy a parametry z kosmosu jak wspomnieli poprzednicy.
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Osobiście używam dwóch Convoy'ów na kierownicy, jeden s2+ z kolimatorem, do lasu, żeby szeroko było. Drugi standardowa optyka, na dalsze świecenie.
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

s2+ z koli w duecie z c8 też może być. Ale to dal zapaleńców świetlnych :)
Tom.O
Posty: 75
Rejestracja: wtorek 07 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Warszawa / Rybnik

Post autor: Tom.O »

Dziubek pisze:s2+ z koli w duecie z c8 też może być. Ale to dal zapaleńców świetlnych :)
Od razu zapleńców... :) Komfort świetlny osiągnałem dopiero z 3xXPL (1800lm od Grega), przrobione c8 oraz z czołówką na kasku. (mówię tu o jeździe terenowej bez limitowania prędkości)
Mociumpel
Posty: 2115
Rejestracja: sobota 01 mar 2014, 13:50
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Mociumpel »

Dziubas - no to mówisz o ekstremaliach - wyobraź sobie zatem kogoś kto musi mieć 3xXHP70 w wąskim spocie 10 stopniowym spocie aby uzyskać komfort widzenia - i to wcale nie rowerzysta a nurek w mętnej wodzie ...
W ten sposób można mnożyć liczbę świateł aż do ślepca któremu nawet słońce nie pomoże zobaczyć tego coby chciał - chyba nie o takie wnioski\podpowiedzi chodziło autorowi tematu ...
Awatar użytkownika
Dziubek
Posty: 1740
Rejestracja: czwartek 07 sie 2014, 21:53
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Dziubek »

Tom.O pisze:
Dziubek pisze:s2+ z koli w duecie z c8 też może być. Ale to dal zapaleńców świetlnych :)
Od razu zapleńców... :) Komfort świetlny osiągnałem dopiero z 3xXPL (1800lm od Grega), przrobione c8 oraz z czołówką na kasku. (mówię tu o jeździe terenowej bez limitowania prędkości)
No widzisz, a jak gdzieś wspomniałem o samej c8 to pukają się w głowę na co tyle światła. Każdy jest inny i inne oświetlenie będzie dla niego idealne. Dużo zależy od szybkości jazdy i terenu.

@Mociumpel I mówisz że ja nie podpowiadam autorowi. Twoje porównanie latarki na rower do tej dla nurka jest faktycznie idealnie na miejscu. Poza tym jak sam widzisz, są lepsi światełkowcy niż duet który ja promuję.
Ostatnio zmieniony wtorek 11 kwie 2017, 16:39 przez Dziubek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ