Dobór zasilacza do naświetlaczy 50W

Domowe, energooszczędne instalacje LED, HID, halogenowe etc. Światło w stacjonarnych aplikacjach codziennego użytku.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Dobór zasilacza do naświetlaczy 50W

Post autor: pietros »

Posiadam dwie obudowy od naświetlaczy 50W.
Do tego zakupiłem dwie diody Citizen CLU720-1206B8-403M2G1
-prąd: typ: 1050mA, max:1380mA
-napięcie przewodzenia: min: 34.5, typ: 37.6, max: 40.6

Teoretycznie idealnym zasilaczem do diody wydaje się być Mean Well PLD-40-1050B, jednak wtedy miałbym tylko 40W na diodzie.
Zastanawiam się czy zostać przy tych 40W w obudowie od 50W, czy może jednak szukać mocniejszego zasilacza? Większy model od MW ma już 1750mA na wyjściu, co dałoby ponad 60W i dioda chyba by już tego nie wytrzymała.
Może znacie jakiś dobry zasilacz dający ~1200mA na wyjściu i zakres napięć odpowiedni dla tej diody?
GanzConrad
Posty: 879
Rejestracja: wtorek 14 paź 2014, 20:44
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: GanzConrad »

Podejrzewam, że różnica w ilości światła pomiędzy 40 i 50W będzie na tyle delikatna, że pozostałbym przy 40W. Wydłuży to życie COBa i zmniejszy temperaturę radiatora.
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Zawsze te 800-900lm więcej, to by było coś. W naświetlaczach były padnięte zasilacze, więc chłodzenie dla 50W raczej było wystarczające.
Kurcze, wszędzie gdzie patrzę, to przy 1200mA napięcie jest za niskie, a jak dobre, to cena jest zaporowa.
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3169
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

http://www.tme.eu/pl/details/lpc-60-140 ... mean-well/

PS. Jeśli obudowa jest masywna, użebrowana i dobrze przygotujesz styk dioda/radiator ten COB Citizena spokojnie da radę przy 1,4A ;)
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

No niestety ni w ząb nie zmieści się w obudowie na zasilacz. Maks. wymiary to 140x80x40. Nie wejdzie nawet po skosie. Teoretycznie IP67 powinno spokojnie wytrzymać na zewnątrz...

Obudowa wielkościowo powinna dać radę, jednak jest z dosyć wątłej jakości siluminu.
Chyba muszę przetestować temperatury na zasilaczu warsztatowym, tylko mam problem...
Czy mogę do Zhaoxin RXN305D podpiąć szeregowo jakieś inne źródło zasilania (np. akumulator 12V) w celu zwiększenia napięcia?
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8528
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
pietros pisze:Czy mogę do Zhaoxin RXN305D podpiąć szeregowo jakieś inne źródło zasilania (np. akumulator 12V) w celu zwiększenia napięcia?
Jak najbardziej.

Pozdrawiam
Sławek
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3169
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

pietros pisze: Obudowa wielkościowo powinna dać radę, jednak jest z dosyć wątłej jakości siluminu.
Tak na marginesie, skąd masz przekonanie, że to stop glinu z dużym dodatkiem krzemu? Do niedawna myślałem, że te podłe stopy aluminium, których używają do tych obudów, są raczej odzyskowe, z dużym dodatkiem wszystkiego: puszki, inne opakowania <mysli>
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Nie wiem z czego dokładnie jest obudowa, napisałem o siluminie, bo już kilkakrotnie spotkałem się z taką informacją m. in. u nas na forum. Nie mniej jednak jest to stop aluminium o raczej niskiej jakości.

Zakupiłem na razie zasilacz Mean Well PCD-60-1400B. Jak zobaczę, że robi się zbyt gorąco, to zmienię na coś mniejszego.

Pomyślałem nad dodaniem między diodą, a obudową taką płytkę miedzianą: http://www.banggood.com/5pcs-30301_2mm- ... 08284.html
Zakładając, że połączenie między diodą, a płytką byłoby bardzo dobre, z użyciem minimalnej ilości pasty, to dałoby to 2x większą powierzchnię przekazywania ciepła na obudowę, niż przy samej diodzie. Ideałem byłoby przylutowanie diody do płytki, ale w dokumentacji nie znalazłem nic o możliwości lutowania diody. Może ktoś już lutował COBY Citizena?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Te obudowy pod względem chłodzenia niestety to tragedia. Mam kontakt z naświetlaczem 30W (realne 20W) oraz 100W (realne 80W). W okolicy diody radiator parzy, ale kilka centymetrów dalej jest już tylko mocno ciepły, rękę można na nim spokojnie utrzymać. Jeśli chcesz dawać pod leda płytkę, to moim zdaniem najlepiej na całej powierzchni.
ILPT
Awatar użytkownika
pietros
Posty: 1612
Rejestracja: niedziela 09 cze 2013, 19:39
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: pietros »

Właśnie zrobiłem sobie wczoraj test ze starą diodą i przy 45W (tyle osiągnąłem na 30V z zasilacza) płytka COBa osiągnęła 67°C, a radiator przy końcach prawie nie zmienił temperatury. Powierzchnia wewnątrz jest naprawdę równa, więc sądzę, że po dorobieniu podstawy z płaskownika alu &#8800;8mm powinno dać radę przy tych 60W.
Pewnie będzie trochę pracy przy spasowaniu dwóch powierzchni, ale myślę że dam radę.
ODPOWIEDZ