Strona 1 z 1
Dodatkowe światła drogowe LED ze sklepu Jula
: wtorek 21 mar 2017, 23:11
autor: Rander
Witajcie.
Tak sobie przypadkowo wszedłem na stronę Jula i znalazłem:
Lampy LED
Jakoś nie mogę namierzyć tych lamp na jakiejś "normalniejszej" stronie.
Wygląda, jakby obudowa robiła też za radiator.
Widział to ktoś?
Warte to cokolwiek?
: środa 22 mar 2017, 11:08
autor: skaktus
Obudowa na 100% jest radiatorem. Jak ogniskowa jest ustawiona prawidłowo to zaświecą jak trzeba. Podejrzewam jednak, że dobre światła dalekosiężne na halogen + dobry palnik xenonowy da lepszy zasięg. Barwa ledów dość kiepska, lepiej było by uderzać w 4 lub 5K.
: środa 22 mar 2017, 22:58
autor: Rander
skaktus pisze:Obudowa na 100% jest radiatorem. Jak ogniskowa jest ustawiona prawidłowo to zaświecą jak trzeba. Podejrzewam jednak, że dobre światła dalekosiężne na halogen + dobry palnik xenonowy da lepszy zasięg. Barwa ledów dość kiepska, lepiej było by uderzać w 4 lub 5K.
Mam komplet reflektorów projekcyjnych H1 na xenonach w temperaturze 4300. Temperatura ta bardzo podobna (na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia) do typowego halogenu.
Teraz od pewnego czasu leżą w pudle.
Problem jest z odbłyśnikami: w ciągu nieco ponad dwóch lat trzy razy dawałem do regeneracji - jedna lampa raz, druga dwukrotnie.
Żeby lampę rozebrać, trzeba się trochę nagimnastykować w brytfannie z gorącą wodą.
Drugi problem:
Bardzo jasno świecą "pod zderzak", stąd na zasadzie kontrastu z przodu (z większej odległości) niewiele widać. Musiałbym je chyba "przeogniskować", aby słabszy strumień szedł w dół, a mocniejszy w przód.
Trzeci problem:
Ostra linia odcięcia przy światłach mijania.
Przy zwykłym H4 linia jest dość "miękka", ponadto część światła jednak świeci wyżej - stąd np. widać znaki i tablice drogowe. Przy xenonach widać słupek, a powyżej "widać ciemność".
Kilka razy już o mało nie wjechałem pod zbyt niskie gałęzie, których praktycznie nie widziałem.
Dlatego myślę reflektory jakie mam na H4 wykorzystywać tylko jako światła mijania, a dokupić reflektor (lub belkę) LED jako światła drogowe.
Reflektor z linka jest stosunkowo tani, za cenę jednej Helli można cztery takie zanabyć.
: czwartek 23 mar 2017, 10:07
autor: skaktus
Palnik xenonowy ma około 30W, skoro musiałeś tak często regenerować lustra, świadczy to tylko o ich bardzo słabej jakości. Dla przykładu - lampy na H1, zamienniki tzw. projektorów do Golfa 3, też na h1, żarówka 55W. Przebieg ponad 40 000 km a lustro w stanie bdb.
Problem 2 i 3 - kiepska jakość produktu daje efekt nieprawidłowego rozłożenia światła. Może to też być po części wina palnika. Linia odcięcia w światłach na soczewkach zawsze będzie ostra i wyraźna i prędzej tratował bym to jako zaletę. Istnieją też soczewki z nacięciami na przesłonie, które mają ostre odcięcie, ale "puszczają" trochę światła ponad linię dając dodatkowe doświetlenie dla znaków itd.
: czwartek 23 mar 2017, 14:42
autor: Rander
skaktus pisze:Palnik xenonowy ma około 30W, skoro musiałeś tak często regenerować lustra, świadczy to tylko o ich bardzo słabej jakości.
Tu całkowita zgoda.
skaktus pisze:Dla przykładu - lampy na H1, zamienniki tzw. projektorów do Golfa 3, też na h1, żarówka 55W. Przebieg ponad 40 000 km a lustro w stanie bdb.
Moc to nie wszystko.
Ważna jest jeszcze choćby emisja UV.
skaktus pisze:Problem 2 i 3 - kiepska jakość produktu daje efekt nieprawidłowego rozłożenia światła. Może to też być po części wina palnika. Linia odcięcia w światłach na soczewkach zawsze będzie ostra i wyraźna i prędzej tratował bym to jako zaletę. Istnieją też soczewki z nacięciami na przesłonie, które mają ostre odcięcie, ale "puszczają" trochę światła ponad linię dając dodatkowe doświetlenie dla znaków itd.
Mam cały dobry układ: dobre palniki Philipsa, cała konstrukcja lampy dobra, dobra szklana soczewka. Porządne przetwornice, wszystkie kable silikonowe, dobre szczelne złączki.
Ktoś tylko oszczędził na lustrach: gówniana wytłoczka, powleczona chromem.
Spróbuję może kupić gdzieś nowe, lepsze.
Najpierw jednak chyba dam do próżniowego napylenia - raczej będzie lepsze od chiskich "sreberek".
: czwartek 23 mar 2017, 14:50
autor: skaktus
Dobre palniki są wykonane z szkła kwarcowego i nie emitują UV. Tak samo żarówka. UV to nie wszystko, do uszkodzenia luster najczęściej dochodzi z powodu wysokiej temperatury i kiepskiej jakości lustra.
Piszesz że masz reflektory na H1 i masz dobre palniki Philipsa - Philips nie robi Palników xenonowych na H1, jeśli już to na rynki brazylijskie. Jeśli masz palnik z Chin czy to Allegro, nie jest to oryginalny palnik.
Próżniowe napylanie to jedyny sposób regeneracji. Jeśli wcześniejsze napylanie było kiepskie, oddaj do innego zakładu.
: niedziela 26 mar 2017, 09:18
autor: marcho
skaktus pisze:Piszesz że masz reflektory na H1 i masz dobre palniki Philipsa - Philips nie robi Palników xenonowych na H1, jeśli już to na rynki brazylijskie. Jeśli masz palnik z Chin czy to Allegro, nie jest to oryginalny palnik.
robi
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpin ... =858094KX2
http://www.philipshidkits.com/h1-xenon- ... sion-kits/
: niedziela 26 mar 2017, 11:13
autor: skaktus
Dlatego napisałem że robi, ale nie na nasz europejski rynek
A oryginalność takich palników jest bardzo dyskusyjna
: poniedziałek 27 mar 2017, 13:35
autor: Rander
skaktus pisze:Dlatego napisałem że robi, ale nie na nasz europejski rynek
Ale są dostępne w Polsce.
skaktus pisze:A oryginalność takich palników jest bardzo dyskusyjna
Mimo wszystko powinny być lepsze od jakichś 中國製造
Moje po kilku latach pracy wyglądają i świecą bez zauważalnej różnicy względem nowych.
: poniedziałek 27 mar 2017, 20:56
autor: BKK
Rander, skoro nie wiesz, czy są oryginalne, to nie wiesz, kto wstawił markę. Papier przyjmie wszystko. Sam napis jakości nie czyni.