Strona 1 z 1
Co wybrać do EDC i na przód roweru (Convoy vs Solarforce)?
: środa 08 mar 2017, 11:35
autor: acid69
Witam wszystkich i pozdrawiam z Polski południowej.
Ja dla odmiany, żeby nie zanudzać chciałbym zapytać o latarkę
.
Przechodząc do meritum - potrzebuję latarki do EDC i na przód roweru MTB do jazdy(z racji wieku) absolutnie nie hardkorowej. Przeglądałem forum i zdecydowałem, że mam do wyboru Convoy S2+ albo Solarforce L2P 970lm XM-L2 U3 3D program. Ponieważ jestem w sprawach światłości totalnym lajkonikiem, proszę o odpowiedzi na moje, może nie najmądrzejsze pytania.
Kolega Dariusz70 oferuje Convoy S2+ w sklepiku forumowym, a na allegro znalazłem Solarforce L2P 970lm XM-L2 U3 3D konfig od kolegi Cafel .
http://allegro.pl/latarka-solarforce-l2 ... 02596.html
Gdyby ktoś z kolegów lub sam sprzedający mógłby w prostych żołnierskich słowach wyjaśnić mi czym się różnią (oczywiście oprócz ceny), która będzie lepsza do moich celów, który driver wybrać, czy do użytku na rower konieczna jest zmiana położenia przełącznika z boku na tył latarki (znalazłem sprzeczne info). Wykresy i opisy techniczne, mnogość sterowników, kolimatorów i innych różności są dla mnie nie do ogarnięcia. Chcę wydać tyle ile potrzeba na rzecz, która spełni moje oczekiwania jednocześnie nie przepłacając za wodotryski, których jako zwykły użytkownik pewnie nie wykorzystam.
Dziękuję z góry za pomoc i cierpliwość
pozdrawiam
Acid69
: środa 08 mar 2017, 13:05
autor: ww296
Dariusz70 i Cafel z allegro to dwie różne osoby. Cafel to forumowy Greg.
Obje latarki mają wyłącznik z tyłu, taki sam.
Solarforce ma wg mnie odrobinę lepszy snop światła, za to jest większą i np na EDC w dżinsach mniej wygodna. Jeśli latarka ma być tylko do świecenia to nie ma co brać skomplikowanych sterowników bo tylko będą denerwować - jak do zabawy to już inna historia
.
Wybrałbym s2+ do takich zastosowań jak opisujesz.
W praktyce najpierw kupiłem Solarforce L2P, potem X1 (praktycznie niczym się nie różni od s2+) potem gdy mi zginęła miałem i mam kilka s2+ aż w końcu kupiłem i mam zawsze przy sobie Nitecore HC30. JEST po prostu najmniejsza, najlżejsza a święci podobnie jak te większe.
: środa 08 mar 2017, 14:03
autor: acid69
Dziękuję za odpowiedź ww296.
Zauważyłem po niewczasie ,że masz rację jak chodzi o osoby które wymieniłem - poprawiłem to już. Wracając do tematu jeśli convoy S2+ to z którym sterownikiem, oraz czy stosować kolimator (jeśli tak to jaki), czy zostawić oryginalny odbłyśnik i ewentualnie zrobić daszek.
Pozdrawiam
: środa 08 mar 2017, 15:46
autor: cwancisz
Kolimator nie wyeliminuje oślepiania ludzi z przeciwka, przerabiałem to.
A ten owalny kolimator to wręcz mnie denerwował, bo dużo światła na nim traciłem, wiec wróciłem do teksturowanego reflektora, finalnie najbardziej mi odpowiadał rozkład światła...
: środa 08 mar 2017, 17:36
autor: fedu
Convoy s2+ chyba najtaniej wychodzi. A świeci jak dla mnie wystarczająco jako rowerowa lampka. Mam ją skierowaną bardziej w dół i samochody czy inne rowery biorą mnie za przejeżdżając skuter.
: środa 08 mar 2017, 19:30
autor: matti2292
Ja też polecę Convoy'a s2+ zarówno na rower jak i do EDC (zwiedzałem z moim trochę górzystego i leśnego terenu nocą i daje radę). Posiadam wersję z kolimatorem 60x20 co mi odpowiada bo mam dość szeroko oświetloną drogę przed rowerem. Jadąc kiedyś równolegle ze skuterem, na trybie 100%, światła miałem zdecydowanie więcej, więc myślę, że spokojnie Ci wystarczy.
: czwartek 09 mar 2017, 08:02
autor: acid69
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Kwestia kolimatora lub jego braku pozostaje otwarta - nie jest drogi więc kupię, a wymiana nie jest specjalnie skomplikowana. Pojeżdżę to zanabędę własne zdanie czy mi się podoba czy nie. Zdecydowałem, że kupię Convoya S2+ od kolegi Darka. Ale mam jeszcze jedno pytanie odnośnie sterownika nr 3
3 - Wersja z Driver LED 2,8V-4,5V (2,8A lub 3,04A) Nowy 3way z zabezp. termicznym . Rower i EDC. Zabezpieczenie termiczne,
dwukierunkowa zmiana trybów, strobo rowerowe, pomiar napięcia ogniwa, wydajny tryb 50% . Prosty w obsłudze. 2,8A lub 3,04A - do wyboru. (z XM-L2 na Noctigon).
Co w praktyce oznacza 2,8A lub 3,04A i który amperaż jest korzystniejszy ?
Pozdrawiam
: czwartek 09 mar 2017, 08:39
autor: max4max
acid69 pisze:Co w praktyce oznacza 2,8A lub 3,04A i który amperaż jest korzystniejszy ?
W praktyce to jest tak, że czasem ktoś chce aby wyżyłować latarkę i sterownik, by mieć jak najwięcej światła i dlatego podnosi prąd do tych 3,04.
Ale w praktyce różnica w świecenie między sterownikami 2,8 A a 3,04 A jest niewielka.
Za to na pewno szybciej rozładujesz ogniwo na 3,04 A jak i też jest to bardziej niebezpieczne dla latarki w bezruchu , bez zabezpieczenia termicznego.
: poniedziałek 27 mar 2017, 13:35
autor: rajmar5
Witam.
Szukam porady odnośnie oświetlenia przedniego na rower . Mam teraz convoy s2+ koli 20x60.
Teraz chciałbym coś o trochę większym zasięgu , ale taki kompromis między moim convoy'em a typowymi długimi , ponieważ moją latarkę przejmuje żona (jeździmy dużo razem ale nie zawsze) , więc kiedy będziemy razem moje światło będzie "długimi" , ale jak będę sam żebym też widział coś przed kołem.
Mój styl jazdy średnio 25-30 km/h pół na pół drogi publiczne/ ścieżki rowerowe , trasy leśne, polne lub mało uczęszczane drogi poza miejskie . Rower trekkingowy .
w tym momencie moje typy to : convoy s2+ OP , SolarForce L2P OP, convoyM1 z koli 30, ewent. coś na 3*xp-l ale nie wiem jak z zasięgiem ?
: poniedziałek 27 mar 2017, 13:51
autor: medyk81
Jeszcze masz Convoy s2 (bez +). Ma głębszy ref więc wiązka węższa.
: poniedziałek 27 mar 2017, 17:24
autor: fotorondo
Ja na singielki zawsze S2+ z koli. 20x60 i samo S2. Mi się sprawdza.