Strona 1 z 2

Convoy S2+ bardzo się grzeje

: czwartek 23 lut 2017, 12:09
autor: tasia
Witajcie, kupiłem tą doskonałą latarkę i faktycznie świeci doskonale. Na rowerze nie zauważyłem wielkiego problemu bo jest chłodzona a krótki żywot akumulatorów zganiałem na to, ze mam je z odzysku. Krótki znaczy poniżej godziny. Ale dziś włączyłem latarkę na 100% i nie dość, że po miej niż godzinie poinformowała o rozładowanym aku to nagrzała się tak, że aż parzyła. Poniżej podaję foto sprzętu jaki jest w środku. Doradźcie co zrobić aby się tak nie grzała, może jakiś inny sterownik, diodę (teraz jest taka o ciepłej barwie)? Druga latarka którą posiadam świeci koło 3 godzin (na odzyskanym aku) i w ogóle się nie grzeje. Obie na 100%. Da się z tym coś zrobić.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: czwartek 23 lut 2017, 12:27
autor: ElSor
To, że LEDy sie nie grzeją jest mitem. Ta, co świeci 3h rzeczywiście może się mniej grzać, bo pewnie dostaje w diodę max 0,7A, co nie jest jakąś dużą wartością, S2+ natomiast daje w diodę 2,1A, co już jest max dla jej możliwości termicznych. Jedyna rada to uźywanie średniego trybu lub zastosowanie sterownika z zabezpieczeniem termicznym. Można też odlutować w obecnym sterowniku 1-2 układy 7135 ale zmniejszy się prąd i ilość światła przy okazji. Jak nie chcesz ponosić kosztów ani tracić ilości światła to po prostu przyjmij do wiadomości, że jest to normalne zjawisko i tak musi być.

: czwartek 23 lut 2017, 12:41
autor: tasia
Więc jeśli chciałbym kupić sterownik z zab. termicznymi z 1A to który? A ten 2,1A z zab. termicznym to który?

: czwartek 23 lut 2017, 13:03
autor: endrju1
Po prostu używając w jednym miejscu używaj jej na niższej jasności, wtedy będzie świecić nieco ciemniej i mniej się grzać (a przy okazji dłużej na jednym ogniwie), a w razie potrzeby będzie można przyświecić jaśniej.

: czwartek 23 lut 2017, 13:09
autor: marcin637
Sprawdź w jakiej kondycji są ogniwa. Kiepskie ogniwo przy prądzie ponad 2A robi się gorące, co dodatkowo zwiększa temperaturę latarki o kilka/naście stopni.

: czwartek 23 lut 2017, 13:21
autor: ElSor
tasia pisze:Więc jeśli chciałbym kupić sterownik z zab. termicznymi z 1A to który? A ten 2,1A z zab. termicznym to który?
Na tym forum jest 4 autorów takich sterowników, każdy inaczej je nazywa i ma kilka w ofercie więc nie powiem który a jedynie od kogo: Bocian (Pyra), Dariusz70 (alienth), ElSor, Greg. Mogę jedynie napisać, że mój nazywa się HEDBEBES 104A i link do niego mam w podpisie. Przy 1A to raczej zabezpieczenie nie jest potrzebne, dopiero dla nieuważnych użytkowników potrzebne jest od 1,75A w małych latarkach typu S2, bo normalnie można mieć i >5A ale trzeba uważać kiedy i na jak długo.

: czwartek 23 lut 2017, 14:10
autor: marekwoj
tasia pisze:kupić sterownik z zab. termicznymi z 1A to który
Taki sterownik bardzo ograniczy osiągi, chyba nie ma sensu. A najprościej nie wymieniać starownika, tylko używać latarki "z głową". Ja używam S2+ ze sterownikiem 2.8A bez zabezpieczeń nie boję się przegrzania. Do chodzenia spokojnie wystarcza najniższy tryb 5%, na rower zazwyczaj używam 40% i też starcza. A w razie potrzeby (trudny teren, szybka jazda) mam w zapasie 100%, a przy szybkiej jeździe się nie przegrzeje.

: czwartek 23 lut 2017, 14:33
autor: medyk81
Z latarką wszystko OK. Ja bym poszedł ew. w nowe aku 3400 mAh. 40% mocy można używać bez obaw, przy 100% potrzebne jest chłodzenie (ruch np. na rowerze).

: czwartek 23 lut 2017, 15:06
autor: pietros
http://budgetlightforum.com/node/52757
Zobacz do jakiej temperatury rozgrzewa się s2+ ze sterownikiem trochę mocniejszym niż twój.
80 stopni po 30 minutach. Przy 50 stopniach już zaczniesz odczuwać że latarka zaczyna parzyć.

: czwartek 23 lut 2017, 15:31
autor: Mociumpel
Jak Elsor napisał - na co dzień, bez rowerowego przewiewu używać z głową na 40% mocy.
Led się grzeje i przenosi to ciepło na obudowę - im więcej ciepła tym lepiej zrobiona latarka - oznacza że całe ciepło idzie w obudowę a nie gromadzi się w środku (co grozi uszkodzeniem leda).
Krótko - wymiana nic nie da - wystarczy mieć świadomość ciepła w ręku i dostosowywać moc do okoliczności.

: czwartek 23 lut 2017, 21:32
autor: lucass3
ElSor pisze:To, że LEDy sie nie grzeją jest mitem.
Wiesz może jaki jest udział ciepła wytwarzanego przez diodę, a elektroniki? Dobrze myślę, że za sporą częścią wydzielonego ciepła stoi elektronika, a nie sam led jako taki?

@medyk81

Dziękuje ślicznie :)

: czwartek 23 lut 2017, 21:51
autor: medyk81
lucass3 pisze:
ElSor pisze:To, że LEDy sie nie grzeją jest mitem.
Wiesz może jaki jest udział ciepła wytwarzanego przez diodę, a elektroniki? Dobrze myślę, że za sporą częścią wydzielonego ciepła stoi elektronika, a nie sam led jako taki?
Jest temat:
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8665

: piątek 24 lut 2017, 09:24
autor: tasia
Dzięki ogromne za wszelkie podpowiedzi. Faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie przyzwyczaić się ;-)

A wskażecie mi diodę "ciepłą" bym sobie w tej słabszej wymienił ;-) Tak w ramach latarkowej edukacji :-)

Musze przyznać, że pierwsze tak merytoryczne forum. Jeszcze raz dzięki.

: piątek 24 lut 2017, 10:06
autor: medyk81
tasia pisze:Dzięki ogromne za wszelkie podpowiedzi. Faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie przyzwyczaić się ;-)

A wskażecie mi diodę "ciepłą" bym sobie w tej słabszej wymienił ;-) Tak w ramach latarkowej edukacji :-)

Musze przyznać, że pierwsze tak merytoryczne forum. Jeszcze raz dzięki.
Ciepła czy neutralna? Popularna neutralna "na rower" to 4C. Jeśli barwa w nowej odpowiada to warto by było ustalić jaka tam siedzi.

Re: Convoy S2+ bardzo się grzeje

: piątek 24 lut 2017, 12:40
autor: tasia
Czołem,

Obrazek

Barwa ta z prawej bardziej mi odpowiada ale nie wiem jak sprawdzić jaka to barwa. Ta z lewej jest niebieskawa. Rozumiem, że neutralna 4C to ani niebieskawa ani bardzo żółta?

Jakieś wskazanie gdzie najlepiej kupić w detalu te części. Forumowi fachowcy mają jakieś sklepiki co by u nich zakupić?

Czy to będzie to?

https://www.fasttech.com/products/1609/ ... -white-led