Strona 1 z 1

Latarka w bagażu podręcznym

: niedziela 05 lut 2017, 19:47
autor: Nanisz
Drodzy forumowicze, czy napotkał się któryś z Was z problemem związanym z przewożeniem latarki w bagażu podręcznym podczas lotu samolotem?

: niedziela 05 lut 2017, 20:01
autor: ptja
Nie słyszałem, aby był z tym problem (a nurkowie nierzadko latają ze światłem).
Ostatnio dwa razy leciałem z kilkoma na raz i obyło się bez żadnych pytań czy uwag.

: niedziela 05 lut 2017, 23:03
autor: tty5150
Też z Solarforce L2P + zapasowe ogniwa nie miałem problemu. Jedynie zmieniałem koronkę z bojowej na standard :-)

: piątek 10 lut 2017, 11:19
autor: qkam
A orientuje się ktoś jak wygląda możliwość przewozu ogniw Li-Ion?
Google nie daje mi jasnej odpowiedzi. Na pewno można mieć je w podręcznym, ale muszą być zabezpieczone przed możliwością zwarcia i uszkodzenia mechanicznego. Natomiast co do bagażu rejestrowanego są sprzeczne teorie - można, ale muszą być umieszczone w urządzeniu (czyli np. w latarce) lub nie można w ogóle (bez wyjątków).
W sumie druga opcja ma sens, bezpieczeństwo najważniejsze... ale jak jest na prawdę?

: piątek 10 lut 2017, 12:34
autor: ptja
qkam pisze:/.../ ale jak jest naprawdę?
tak, jak żąda linia lotnicza.

: piątek 10 lut 2017, 18:20
autor: qkam
No chyba nie do końca to zależny od linii. IATA wydała dyrektywę odnośnie przewozu materiałów niebezpiecznych, w tym baterii litowych. Ale jak to bywa z językiem urzędniczym, ciężko znaleźć konkretną informację w całej tej instrukcji.
Ktoś przewoził większą ilość ogniw 18650 (ok. 10szt) w bagażu rejestrowanym? Obawiam się, że mogą mi cofnąć walizkę i kazać przepakować do podręcznego gdzie i tak już będę miał sporo gratów.

: piątek 10 lut 2017, 20:30
autor: ptja

: piątek 10 lut 2017, 23:03
autor: qkam
Dzięki.
Czyli tak jak myślałem, wszystko w podręcznym...