Strona 1 z 1

Akumulator Litowo-Jonowy

: poniedziałek 23 sty 2017, 21:19
autor: jakubu85
Witam,

Chciałem zapytać bardziej doświadczonych Forumowiczów, czy można zrobić "tani" akumulator motocyklowy? Wystarczą same baterie, czy jeszcze jakaś elektronika sterująca?
Wzorem niech będzie tutaj "Akumulator litowo-jonowy JMT HJTX9-FP", czyli motocyklowy:
https://dakarparts.com/pl/p/Akumulator- ... JTX9-FP/83

Przykład:
https://www.youtube.com/watch?v=UTDctiyUa9E

Pozdrawiam!

: poniedziałek 23 sty 2017, 21:26
autor: tty5150
Bez elektroniki się nie obejdzie. Na pewno potrzebny co najmniej balanser do pilnowania równomiernego rozładowania i to taki co wytrzyma te 180A prądu rozruchowego. Może nie być tak prosto jak się wydaje.

Z drugiej strony podany przykład ma 3Ah przy 12V, czyli to tyle co 3 dobre ogniwa w szeregu. Jak dać pakiet 3S6P z ogniw takich https://www.fasttech.com/p/1315400 to masz 180A prądu max i pojemność 9,6Ah. Masa samych ogniw to 800gram.

: poniedziałek 23 sty 2017, 22:07
autor: jakubu85
Znalazłem jakiś projekt z balanserem:
http://www.badgertrek.com/motorcycles/T ... hbat.shtml

: poniedziałek 23 sty 2017, 22:40
autor: Przemas
Powiem Ci szczerze, że jeśli chciałbyś wszystko kupować, tj. ogniwa i elektronikę, to ciężko Ci będzie to zrobić taniej niż to co podesłałeś w linku.

Ja bym to bardziej widział na ogniwach typu ANR26650M1B, ale to już koszty...

Chyba, że masz ogniwa, to wtedy elektronikę idzie ogarnąć w jakiejś rozsądnej cenie.

: poniedziałek 23 sty 2017, 23:51
autor: jakubu85
Dzięki za odpowiedzi. Chodziło mi głównie o to, czy można to ogarnąć samemu, lub komuś zlecić i wyjść na tym taniej, w stosunku do takiego kupnego akumulatora.
Najwygodniej będzie zakupić takiego gotowca i nie komplikować sobie życia :).

: wtorek 24 sty 2017, 01:12
autor: tty5150
Też mi się tak wydaje. Do tego konektory, obudowa, trzeba by zlecić zgrzanie pakietu, bo lutowanie Li-Ion taką armatą jak na filmiku to trochę strach. Więc sumarycznie jak nie masz ogniw w szufladzie to raczej nie opłacalny biznes.

: wtorek 24 sty 2017, 09:54
autor: endrju1
A tak z ciekawości, to w czym taki akumulator miałby być, lub jest lepszy? Rozumiem, że waga niższa (mniej więcej o połowę przy tej pojemności), ale czy to ma aż takie znaczenie?

: wtorek 24 sty 2017, 10:32
autor: Issac
jakubu85, Na tą chwilę bez sensu, ani to tańsze, ani trwalsze i mniej zawodne od starego kwasiaka.
Jeżeli chodzi o wagę to kupić jakiś mniejszy, ale lepszej firmy YUASA etc...

: wtorek 24 sty 2017, 19:32
autor: przemek2f
Na "akmulator" nadają jest jedynie lifepo4

: środa 15 lut 2017, 16:10
autor: jakubu85
Temat akumulatora litowo-jonoweg do motocykla zakończony pozytywnie :).
Udało się kupić nówkę po dobrych rabatach za 239zł. Jest super lekki, w porównaniu do kwasowego.
Dzięki wszystkim, za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

Pozdrawiam!

: środa 15 lut 2017, 20:15
autor: Volo
To pochwaliłbyś się chociaż co to za cudo zakupiłeś?

: środa 15 lut 2017, 20:31
autor: jakubu85
Volo pisze:To pochwaliłbyś się chociaż co to za cudo zakupiłeś?
Jasne! Oczywiście chodzi o ten z pierwszego postu, JMT HJTX9-FP:
https://dakarparts.com/pl/p/Akumulator- ... JTX9-FP/83

: środa 15 lut 2017, 20:38
autor: Pyra
Witam

Ciekawi mnie jak się ma proces ładowania w motocyklu do...
UWAGA! Nie jest możliwe używanie tradycyjnych prostowników i prostych ładowarek do akumulatorów tradycyjnych. Jedynie inteligentne ładowarki są w stanie skutecznie naładować ten rodzaj ogniw i nie wpłynąć na skrócenie życia akumulatorów litowo-jonowych.
Albo:
niezwykle szybki proces ładowania, który w zależności od modelu zabiera od 4-8 min (przy mocnej ładowarce)
do:
PRĄD ŁADOWANIA 1,5 A
Pozdrawiam

: czwartek 16 lut 2017, 00:43
autor: max4max
jakubu85 pisze:
Volo pisze:To pochwaliłbyś się chociaż co to za cudo zakupiłeś?
Jasne! Oczywiście chodzi o ten z pierwszego postu, JMT HJTX9-FP:
https://dakarparts.com/pl/p/Akumulator- ... JTX9-FP/83
A ładowarkę do niego też zakupiłeś?

: czwartek 16 lut 2017, 21:18
autor: jakubu85
max4max pisze:A ładowarkę do niego też zakupiłeś?
Tak, IMAX B6.