Wymiana soczewek w skuterze
Wymiana soczewek w skuterze
Pacjent - Suzuki Katana AY 50 ccm. W tej wersji:
http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/ ... Y-50/78540
Ma dwie soczewki z przodu. Niestety są to soczewki jednozakresowe, w skuterze nie ma nawet przełącznika światła mijania/światła drogowe. A życzeniem właściciela jest poprawienie oświetlenia, gdyż mieszka na wsi, często jeździ po zmroku i jazda z takim oświetleniem jest mało komfortowa.
Jak na razie pomysły mam dwa.
1. Wymiana na soczewki bihalogenowe, czy też biksenonowe na "chińskie ksenony", czyli też z gniazdem na H7. Tyle tylko, że muszę patrzyć na maksymalną moc zastosowanych źródeł światła, czyli pewnie trzeba by przejść na żarówki LED, bo nie ma H7 o obniżonej mocy tak, jak motocyklowej wersji żarówek H4 (HS1 - 35/35W 12V).
2. Zastosowanie jednej soczewki do świateł mijania, a drugiej do świateł drogowych. Wtedy można by zostawić żarówki H7, bo akurat zgodzi się obciążenie.
Może ktoś wpadnie na jakieś inne rozwiązanie?
Może ktoś ma na zbyciu tego typu soczewki? Albo może podesłać namiar na jakieś godne zastosowania?
Tak zbudowany jest ten reflektor.
http://polskajazda.pl/Motocykle/Suzuki/ ... Y-50/78540
Ma dwie soczewki z przodu. Niestety są to soczewki jednozakresowe, w skuterze nie ma nawet przełącznika światła mijania/światła drogowe. A życzeniem właściciela jest poprawienie oświetlenia, gdyż mieszka na wsi, często jeździ po zmroku i jazda z takim oświetleniem jest mało komfortowa.
Jak na razie pomysły mam dwa.
1. Wymiana na soczewki bihalogenowe, czy też biksenonowe na "chińskie ksenony", czyli też z gniazdem na H7. Tyle tylko, że muszę patrzyć na maksymalną moc zastosowanych źródeł światła, czyli pewnie trzeba by przejść na żarówki LED, bo nie ma H7 o obniżonej mocy tak, jak motocyklowej wersji żarówek H4 (HS1 - 35/35W 12V).
2. Zastosowanie jednej soczewki do świateł mijania, a drugiej do świateł drogowych. Wtedy można by zostawić żarówki H7, bo akurat zgodzi się obciążenie.
Może ktoś wpadnie na jakieś inne rozwiązanie?
Może ktoś ma na zbyciu tego typu soczewki? Albo może podesłać namiar na jakieś godne zastosowania?
Tak zbudowany jest ten reflektor.
Ostatnio zmieniony sobota 03 gru 2016, 22:45 przez BKK, łącznie zmieniany 1 raz.
Każda przeróbka będzie nielegalem bo zapewne na obecnych soczewkach jest wytłoczona homologacja. Ja bym zrobił to zupełnie inaczej - biledy z chin, choć i tak największym problemem będzie szczelność pomiędzy soczewką a całą resztą.
Ledy nie sprawdzają się jako zamienniki żarówek w soczewkach czyli np. H7 LED zamiast żarówki H7 - to świeci dość słabo lub nie świeci w ogóle.
Ledy nie sprawdzają się jako zamienniki żarówek w soczewkach czyli np. H7 LED zamiast żarówki H7 - to świeci dość słabo lub nie świeci w ogóle.
ILPT
Soczewki są gładkie, jeśli dobrze pamiętam. Oznaczenia są wybite na obudowach soczewek, a to jest schowane pod maskownicą. Świeci to na prawdę nędznie w tej chwili i faktycznie się prosi o poprawę.
Mógłbyś rzucić jakimś linkiem? Bo mi jakieś głupoty wyrzuca. Dobrze by było, jakby te obudowy były zamknięte. Ale to się da załatwić motając jakieś osłony. Doszczelnienie soczewek, to też nie problem, bo dysponuję chemią znacznie lepszą, niż jakiekolwiek silikony.
I pewnie czeka mnie przeróbka oświetlenia lub obwodu ładowania, bo tam światełka chodzą, jak w zwykłym chińczyku, czyli zmienny po uruchomieniu silnika. Ale to jest pryszcz.
Mógłbyś rzucić jakimś linkiem? Bo mi jakieś głupoty wyrzuca. Dobrze by było, jakby te obudowy były zamknięte. Ale to się da załatwić motając jakieś osłony. Doszczelnienie soczewek, to też nie problem, bo dysponuję chemią znacznie lepszą, niż jakiekolwiek silikony.
I pewnie czeka mnie przeróbka oświetlenia lub obwodu ładowania, bo tam światełka chodzą, jak w zwykłym chińczyku, czyli zmienny po uruchomieniu silnika. Ale to jest pryszcz.
Kwestia tego, ile zechce zapłacić właściciel. Przeróbki się nie boję, bo mam cały park maszynowy z laserem, giętarkami i resztą dostępny. Więc to nie trudność. Chłodzeniem też bym się nie martwił, bo do silnika spory kawał. Jedynie cena trochę mrozi. Ewentualna modyfikacja zasilania, też betka.
Mówisz, że ledowe H7 lub podobne nie będzie robić? Bo miałem już na warsztacie skuter, gdzie wstawiony był ledowy odpowiednik BA20d i świeciło to mocniej niż tradycyjna żarówka.
W jakiś skuterach już są seryjnie wstawione soczewki z LED'em w środku jako światło mijania. Ale ponieważ to był pojazd gwarancyjny i tylko na regulacjach, to nie udało mi się zajrzeć i sprawdzić, czy to coś poważnego, czy jakaś chińska popierdółka.
Ostatecznością będzie wywalenie tych soczewek i zamocowanie jakiegoś przyzwoitego klosza na H4 i zastosowanie HS1. Ale tego chciałbym uniknąć.
Mówisz, że ledowe H7 lub podobne nie będzie robić? Bo miałem już na warsztacie skuter, gdzie wstawiony był ledowy odpowiednik BA20d i świeciło to mocniej niż tradycyjna żarówka.
W jakiś skuterach już są seryjnie wstawione soczewki z LED'em w środku jako światło mijania. Ale ponieważ to był pojazd gwarancyjny i tylko na regulacjach, to nie udało mi się zajrzeć i sprawdzić, czy to coś poważnego, czy jakaś chińska popierdółka.
Ostatecznością będzie wywalenie tych soczewek i zamocowanie jakiegoś przyzwoitego klosza na H4 i zastosowanie HS1. Ale tego chciałbym uniknąć.
Najmniejsze projektory do ksenonów jakie znam to Morimoto Matchbox.
Nie kojarzę żeby któraś firma w Polsce je miała, więc zostałoby ściągnięcie z USA.
https://www.theretrofitsource.com/compo ... x-2-0.html
Nie kojarzę żeby któraś firma w Polsce je miała, więc zostałoby ściągnięcie z USA.
https://www.theretrofitsource.com/compo ... x-2-0.html
Znalazłem w Polsce (co prawda nie napisane otwarcie że to to samo) zestaw za niecałe 800 zł w którym są te dwa projektory, dwa palniki, dwie przetwornice, okablowanie i jakieś pierdoły do montażu.
A jak coś tańszego, LEDowe lampy Wesemu, jest większe, będzie wieśniacko wyglądało ale kosztuje 1/3 tego co ksenony.
A jak coś tańszego, LEDowe lampy Wesemu, jest większe, będzie wieśniacko wyglądało ale kosztuje 1/3 tego co ksenony.