Strona 1 z 4

: środa 16 lis 2016, 21:46
autor: sideusz
Witam. Jaromir Mucowski z Gdyni z tej strony.
Zakupilem Convoy L6, wczoraj zakupilem baterie Olight 26650 4000mAH, niestety latarka nie wlacza sie.
Czy istnieje mozliwosc ze te baterie sa po prostu za slabe?
Dodam ze zostaly naladowane :)
Bede wdzieczny za wszelka pomoc.

(jesli powinienem otworzyc nowy watek, prosze o usuniecie wpisu).
Pozdrawiam.
Jarek.

: środa 16 lis 2016, 22:08
autor: rc.poznan
A czy ogniwa mają płaski czy wystający plus?

: środa 16 lis 2016, 23:09
autor: sideusz
Sa plaskie, dokladnie takie jak na zdjeciu:

https://www.militaria.pl/olight/akumula ... p36575.xml

: czwartek 17 lis 2016, 00:54
autor: dsk
Zdjęcie nie zadziałało. Ale jeśli baterie mają płaski plus, to pewnie nie ma styku. Dołożyć małe magnesy na oba ogniwa, żeby służyły za wystający plus. Drugi możliwy powód to za długie baterie (latarka się nie skręca do końca).

: czwartek 17 lis 2016, 01:49
autor: sideusz
https://www.militaria.pl/olight/akumula ... p36575.xml


Dołożyłem magnesy na plusy w obydwu bateriach (jeden z plusów ma kontakt jedynie ze sprężynką,zakładam że i bez magnesu by miał?).
Niestety latarka nie włącza się.

Obrazek

: czwartek 17 lis 2016, 02:36
autor: Dziubek
1. A sprawdziłeś napięcie aku miernikiem ?
2. Masz dokręconą latarkę w każdej możliwej części ? Jeśli jest minimalny luz, mimo naładowanych baterii, przeszkodzi to w jej działaniu. Na początek sprawdź tył latarki i pierścień znajdujący się przed włącznikiem - dokręć go (mam nadzieję że dość jasno mówię dla Ciebie). W razie niejasności daj znać, zrobię fotkę.

: czwartek 17 lis 2016, 11:46
autor: sideusz
Niestety nie mam żadnego miernika (jestem absolutnym laikiem).
Latarka dokręcona, pierścienie z przodu i tyłu latarki również (zgaduję że mowa o pierścieniu z dwoma otworami).
Wcześniej zauważyłem luźny kabel przy sprężynie na tyle latarki, dolutowałem go do lutu u podstawy sprężyny (widziałem że tak było w oryginale patrząc na zdjęcia zamieszczone przez jednego z użytkowników forum).

: czwartek 17 lis 2016, 11:49
autor: endrju1
Czy posiadasz jakiś, nawet najprostszy miernik elektryczny?

: czwartek 17 lis 2016, 12:10
autor: sideusz
Niestety nie mam żadnego miernika. Postaram się jakiś kupić dzisiaj/jutro.

: czwartek 17 lis 2016, 12:37
autor: rc.poznan
Jak odkręcić dupkę z wyłącznikiem to następny element jest taki wykręcany pierścień który można zastąpić drugim pierścieniem który był w komplecie. Weź go wykręć, zastosuj tylko magnes pomiędzy cele i skręć latarkę. Kiedyś miałem też podobny problem przez niedokręcony pierścień który nie pozwalał na kontakt pomiędzy tubą a dupką.

: czwartek 17 lis 2016, 13:00
autor: sideusz
Miałem już robić zdjęcia, pokazujące co ściągam/nakładam na gwinty...ale latarka zadziałała po zdjęciu oringu z przedniego gwintu.

Niestety ponownie go założyłem i nawet po zdjęciu - nie działa.
Jakkolwiek, wiem już ze to nie baterie, wiec metoda prób i błędów powinienem zaraz znaleźć źródło problemu.
Dziękuję serdecznie za pomoc.
Jeśli uda mi się ustalić co jest przyczyna to podzielę się doświadczeniem :)

: czwartek 17 lis 2016, 13:05
autor: rc.poznan
Sprawdź czy dobrze jest dokręcony sterownik bo może to jest powód dlaczego po ściągnięciu oringu jest kontakt.

: czwartek 17 lis 2016, 13:17
autor: sideusz
Tym razem kabel łączący górę z dołem sprężynki z przodu latarki puścił.
Zabieram się za lutowanie. Te połączenia wydają sie trochęzbyt krótkie.

: czwartek 17 lis 2016, 13:21
autor: sideusz
Czy sprężyny muszą być zmostkowane?

Sterownik - mówimy o pierścieniu w przedniej części latarki?

: czwartek 17 lis 2016, 13:33
autor: pietros
Sprężynki nie muszą być koniecznie zmostkowane. Bez tego latarka powinna działać. Czy gwint, który wchodzi w głowicę latarki jest bez anodyzacji?