akumulator 12V 1.2Ah
akumulator 12V 1.2Ah
Proszę o poradę szanownych fachowców na tym że forum. Zamierzam zakupić akumulator 12V 1.2Ah, posiadam obecnie dużą latarkę która go pomieści. Oczywiście całość ma służyć zasileniu power led - ów. I oto moje pytanie ile power led mogę zasilić tym akumulatorem , nie zależy mi aż tak bardzo na mocy ( teoretycznie ). Po prostu chcę aby ta latarka jakiś tam czas poświeciła , żebym nie musiał jej co godzinę ładować.
Aku 12 volt jest dla mnie o tyle wygodnym że bez problemu moge użyc do zasilania lm 317 moich power led .
Myślałem np żeby użyć 4 x1W lub 1x5W no po prostu nie wiem dużo swiatła i rozsądny czas użytkowania jak to pogodzić.
Aku 12 volt jest dla mnie o tyle wygodnym że bez problemu moge użyc do zasilania lm 317 moich power led .
Myślałem np żeby użyć 4 x1W lub 1x5W no po prostu nie wiem dużo swiatła i rozsądny czas użytkowania jak to pogodzić.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
LM317 będzie się grzał jak chol... znaczy bardzo no i prąd maksymalny tylko 1,5A przy którym i tak trzeba już radiator duży dać - wiem z własnego doświadczenia.
Moim zdaniem lepiej już dać jakąś przetwornicę step-down, to nawet o wiele bardziej wydajne będzie, bo przypominam, że lm317 jak ustawisz na wyjściu prąd powiedzmy np. 1A to niezależnie od napięcia (dla diody ok 3,5V) i tak z akumulatora (12V) 1A będzie ciągnął. On po prostu przekształca tą nadwyżkę napięcia w ciepło.
Może koledzy podpowiedzą jaka przetwornica się nada, ja konkretnych nie jestem w stanie wymienić.
Pozdrawiam
Moim zdaniem lepiej już dać jakąś przetwornicę step-down, to nawet o wiele bardziej wydajne będzie, bo przypominam, że lm317 jak ustawisz na wyjściu prąd powiedzmy np. 1A to niezależnie od napięcia (dla diody ok 3,5V) i tak z akumulatora (12V) 1A będzie ciągnął. On po prostu przekształca tą nadwyżkę napięcia w ciepło.
Może koledzy podpowiedzą jaka przetwornica się nada, ja konkretnych nie jestem w stanie wymienić.
Pozdrawiam
Midi custom @ XM-L :: RC-G2 @ 15880 1/2/3 AA :: UF C3 @własny driver :: Tank007 E06 :: UF A10 :: UF C1 :: Solarforce Skyline 2 @ 4xAMC :: Skyline 1 :: XTAR A01
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
No w takiej konfiguracji to owszem, szczególnie pomysł z potencjometrem wydaje się być fajny Na pewno wygodniejsze to niż przełączanie trybów, a kręcąc w prawo i lewo można zrobić efekt latarni morskiej
Midi custom @ XM-L :: RC-G2 @ 15880 1/2/3 AA :: UF C3 @własny driver :: Tank007 E06 :: UF A10 :: UF C1 :: Solarforce Skyline 2 @ 4xAMC :: Skyline 1 :: XTAR A01
Wiesz, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę serwisu alledrogo "driver led" albo "przetwornica led" i już na pierwszym miejscu masz to, czego szukasz
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
inny temat to akumulator, bo pewnie kupiles zelowo olowiowy - poczytaj specyfikacje bo takie aku nie mozesz obciazac za duzymi pradami, bo tanie sa przeznaczone do pracy buforowej, napiecie max rozladowania to jest chyba 10.8V o ile sie nie myle, tak np odcinaja upsy, roznadowanie do nizszego napiecia powoduje zasiarczanie.
Pozdrawiam,
Michał
Michał
-
- Posty: 602
- Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
- Lokalizacja: podlasie
teoretycznie możesz z niego czerpać 2500mA = 2,5A przez godzinę albo 1A przez 2,5godziny itp.tilor pisze:jeśli na akumulatorku jest napisane np.2500mAh to znaczy że
W praktyce im większy prąd rozładowania tym mniejsza pojemność
Akumulatory zazwyczaj mają też okreśkony jakiś maksymalny prąd którym można je bezpiecznie rozładowywać
(przykładowo jeżeli max. prąd rozładowania dla akumulatora wynosi 0,5C a jego pojemność to 2500mAh wtedy można taki akumulator rozładowywać prądem 1250mA = 1,25A
Jeżeli prąd rozładowania może wynosić 2C to z aku 2500mAh możemy pobierać 5000mA = 5A)
Pozdrawiam
Witam
Najlepiej gdybyś dotarł do danych katalogowych producenta akumulatorków, co może być jednak trudne w przypadku "made in CHRL", lub molestować sprzedawcę o parametry.
Jednak nie trać nadziei, mam aku Ni-Mh 4350mAh o prądzie rozładowania 56A (przy ostrej jeździe autem przewody 2,5mm² robią się gorące) oraz Li-Pol 2200mA 25C, co jak łatwo policzyć daje 55A (to w helikopterku, aku rozładowuje się w ciągu 6 - 10minut lotu)
Myślę, że przy ostrożnym oszacowaniu prądu rozładowania na 1C możesz śmiało uzyskać prąd 2A (pod warunkiem, że to nie jest akumulatorek w jakimś wykonaniu specjalnym).
A może wiesz do czego były dedykowane akumulatorki, to też coś można wywnioskować.
Pozdrawiam
Najlepiej gdybyś dotarł do danych katalogowych producenta akumulatorków, co może być jednak trudne w przypadku "made in CHRL", lub molestować sprzedawcę o parametry.
Jednak nie trać nadziei, mam aku Ni-Mh 4350mAh o prądzie rozładowania 56A (przy ostrej jeździe autem przewody 2,5mm² robią się gorące) oraz Li-Pol 2200mA 25C, co jak łatwo policzyć daje 55A (to w helikopterku, aku rozładowuje się w ciągu 6 - 10minut lotu)
Myślę, że przy ostrożnym oszacowaniu prądu rozładowania na 1C możesz śmiało uzyskać prąd 2A (pod warunkiem, że to nie jest akumulatorek w jakimś wykonaniu specjalnym).
A może wiesz do czego były dedykowane akumulatorki, to też coś można wywnioskować.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.