Strona 1 z 2
Reflektory LED - jaką mają homologację ?
: wtorek 18 paź 2016, 00:37
autor: skaktus
Witajcie.
Od pewnego czasu w autach montowane są reflektory LED jako światła mijania / długie lub kombinacja z standardowymi żarówkami. Jako że forum światełkowe pytam - czy ktoś z was z takimi miał do czynienia, jednak nie w sensie jakości, ale rodzaju wybitej homologacji ? Pytam z czystej ciekawości. Ostatnio miałem oglądałem auto marki X, w której były takowe reflektory. Na owych reflektorach była wybita homologacja dla świateł halogenowych, w dodatku z oznaczeniem H4, a dokładnie HC/HR H4 E4 itd.
Możecie rozjaśnić ten wątek ?
: wtorek 18 paź 2016, 07:07
autor: tOmki
A takie coś widzieliście - legalne LED do konkretnych modeli aut.
http://www.usa.philips.com/c-m-li/car-lights/vision-led
ps. dotyczy to USA
: wtorek 18 paź 2016, 13:54
autor: skaktus
Widzieli
: wtorek 18 paź 2016, 14:12
autor: MCSubi
Świateł mijania i drogowych dotyczą regulaminy EKG ONZ nr: 1, 5, 8, 20, 31, 56, 57, 72, 82, 98, 112, 113.
: wtorek 18 paź 2016, 17:50
autor: skaktus
Dlatego też reflektory z halogenem mają inne odcięcie niż te z xenonem. A potem patrzysz i widzisz reflektor w Skodzie Octavii z 2009 roku z halogenem a odcięcie jak w xenonie
: środa 19 paź 2016, 12:42
autor: sliwma
Każdy reflektor halogenowy z projektorem będzie miał odcięcie jak w ksenonie. Praktycznie nie spotkasz projektora z przysłoną "taką jak dla halogenu".
Jeśli nikt tego nie sprawdzi, jak będę miał okazję pojechać do salonu to zobaczę jaka homologacja jest.
: środa 19 paź 2016, 15:15
autor: skaktus
Hmmm, może się nie zrozumieliśmy lub niejasno piszemy
Reflektor soczewkowy na żarówkę halogenową ma inne odcięcie niż reflektor soczewkowy na xenon i było i jest tak zawsze. Mam w "rodzinie" dwa auta z różnych roczników, oba z fabrycznymi soczewkami na żarówki halogenowe i oba mają odcięcie typu ______/ . Natomiast wszystkie rodzinne auta na xenonie, bez względu na to czy soczewka czy zwykłe lustro i palnik D2R mają odcięcie typowo xenonowe czyli coś w tym stylu ______/--------. I takie odcięcia są zgodne z wytycznymi i homologacjami. Nie dotyczy to niestety wielu aut i koncernów, które dobrze posmarowały drobniakami i mają auta wyposażonymi w reflektory soczewkowe gdzie źródłem są halogeny a odcięcie jest takie jak dla reflektorów z xenonem.
O to mi chodziło.
: piątek 21 paź 2016, 09:05
autor: kalafon
To co dzieje się ze światłem w punkcie odcięcia w przypadku xenonu i halogenu to 2 różne sprawy, natomiast sama soczewka i przesłona w wielu autach, niczym się nie różniła w konkretnym modelu auta z halogenem oraz tym z xenonem. Dlatego też np. w takich autach bardzo modne są HIDy.
: piątek 21 paź 2016, 09:21
autor: tOmki
Możecie podać jakieś przykłady ?
: sobota 22 paź 2016, 04:41
autor: skaktus
Przykłady aut z reflektorami halogenowymi i odcięciem jak w xenonie ? Jeśli o to pytasz to już piszę: Punto 2, Octavia z 2008 roku. Punto nie ma tej opcji, ale Octavia ma opcję z xenonem, więc po co produkować dwa rodzaje soczewek (tj. tylko z inną przesłoną) jak można jeden rodzaj i wychodzi taniej
A np. taka KIA Sportage z 2014 roku jest w opcji z xenonem lub halogenem - xenon ma odcięcie typowo xenonowe a w wersji z halogenem typowo halogenowe
Spotkałem też kilka ciekawych kwiatków - lampy do Golfa 4, typu "sportowe" na palnik D1S, sterowanie wysokością reflektorów tylko manualne (brak miejsca na silnik) i homologacja HC / HR
Firma DEPO.
: sobota 22 paź 2016, 22:28
autor: BKK
Bo to depo, to najgorsza z możliwych podróbek. Jeszcze można od nich sobie założyć kierunkowskazy, ale nigdy PRZENIGDY reflektory główne. Bardzo niska jakość wykonania, bardzo słabe plastiki, a tak zwaną optykę, to chyba ślepy zatwierdzał. Miałem do czynienia m.in. z zamiennikiem soczewkowym do opla i na mijaniach to gorzej świeciło, niż oryginał na pozycyjnych. To najstraszniejszy szmelc, jaki można użyć. Nawet nie podawaj tego, jako właściwego reflektora, bo to zrobiona po wielkiej taniości tandeta. Do tego spotęgowana tą "sportową" wersją, czy inną "tuningową".
: niedziela 23 paź 2016, 01:05
autor: skaktus
W moim i tylko moim przekonaniu nie do końca - są wersje słabe, tragiczne ja i bardzo udane. Wymieniałem lampy w starszych autach jak Felicja czy to Golf 3 / 4 i nigdy nie było problemu. Gorzej było z Sonarem czy noname. Sam osobiście używałem Sonara i niestety po roku pracy było średnio - lustra soczewek zdefromowane. W Golfie 4 z DEPO po kilku latach pracy bez zastrzeżeń.
: poniedziałek 24 paź 2016, 14:11
autor: BKK
To porównaj to depo z produktami innej firmy - TYC. Też zamienniki, ale o niebo wyższej jakości. Powtarzam - od depo, to kierunkowskazy, tylne lampy, ale nie reflektory główne! Może te z klasycznym ryflowanym kloszem jeszcze jako tako pracować będą, ale wszelkie soczewkowe, czy FF, to porażka. Samo wykonanie też pozostawia bardzo dużo do życzenia.
: poniedziałek 24 paź 2016, 19:55
autor: ww296
ja też mam złe doświadczenia. kupuje montujesz i niby wszystko ok. Ale po5em przypadkiem wsiadasz do takiego samego auta że sprawnymi oryginałami i jesteś zaskoczony o ile lepsze są swiatła.
: czwartek 27 paź 2016, 12:56
autor: extreme_ilumin
BKK pisze:To porównaj to depo z produktami innej firmy - TYC. Też zamienniki, ale o niebo wyższej jakości. Powtarzam - od depo, to kierunkowskazy, tylne lampy, ale nie reflektory główne! Może te z klasycznym ryflowanym kloszem jeszcze jako tako pracować będą, ale wszelkie soczewkowe, czy FF, to porażka. Samo wykonanie też pozostawia bardzo dużo do życzenia.
TYC? ? Straszne dziadostwo kumpel miał w a strze g i od samego stania na słońcu lustra zaczęły się łuszczycy po 4 miesiącach.
Ja w Pasku mam Depo z soczewką i nie dam nic złego powiedzieć o tych lampach.