Poszukuję rozwiązania, które pozwoliłoby uwidocznić lepiej rower na ulicy w czasie dnia. Przy obecnym natężeniu ruchu samochodów, o zagapienie się kierowców nie trudno. Dokładnie wiem że to kwestia czasu, kiedy przywalę ponownie (kilka dni temu ledwo uszedłem z życiem, bo kierowca mnie nie zauważył i wyjechał wprost na mnie - pierwszy mój wypadek). Przy takim natężeniu ruchu to było do przewidzenia i nie do uniknięcia (jeżdżę 25 lat, 90tys.km po polskich drogach). Zdaję sobie sprawę, że w przyszłości jest to znowu bardzo prawdopodobne. Dlatego muszę zaopatrzyć się w odpowiednie oświetlenie przednie także na dzień. Moje wymagania są następujące:
- stroboskop (nie rzadziej niż 1Hz) o dużej mocy
- stroboskop o małej mocy - długi czas działania
- 3 tryby (tak jak w większości lampek)
Nie wiem czy moje wybory są trafne, idealnych nie znalazłem. Rozważam dwie opcje:
- Cateye HL EL 471RC Volt 800
ale tu odstrasza mnie polityka firmy względem akumulatora, że nie mogę go po prostu wymienić na inny niż drogi firmowy
- Convoy S2+ z osprzętem
Uprzejmie proszę o radę jakie lampki wziąć pod uwagę i ew. jaką konfigurację Convoya. Czy takie strobo małej mocy będzie widoczne w dzień?
Dziękuję
Lampka przód na dzień i noc
Bierzesz lampkę z programowalnym sterownikiem, ustawiasz w nim tryby np 1-10-32-100. Strobo pracujące na aktualnie ustawionej mocy.
Jeśli śmigasz szybko i w terenie to możesz myśleć o refie, jeśli nie zapierniczasz jak wariat to kolimator 20x60*. Polecam światło barwy 4C, ew 3C. A u kogo zamówisz i w jakiej obudowie - Twoja sprawa.
Tylko zaopatrz się w dobre ogniwa. Najlepsze co jest to panasy 3400mAh ale możesz też o Sanyo ze sklepiku myśleć. No i ładowarka, lepsza lepsza niż gorsza. Mam i polecam Nitecore i2.
I teraz: do normalnej nocnej jazdy masz tryb 32% czyli rejon 1A w diodę. Czas pracy niespełna 4h na dużym ogniwie. Jak potrzebujesz działa protonowego to lecisz na trybie 100% i masz 1:15h czasu pracy ale światła absurdalnie dużo. Na szarówkę używasz trybów 1-10%. Strobo w trybie 10% jest mocne, jako dzienne światła ok. A strobo 1% daje Ci czas pracy ze 200h jak nie więcej a i tak będziesz miał najmocniejsze w okolicy bo z rasowej lampki.
Osobiście polecam produkty z rąk Dariusza.
Jeśli śmigasz szybko i w terenie to możesz myśleć o refie, jeśli nie zapierniczasz jak wariat to kolimator 20x60*. Polecam światło barwy 4C, ew 3C. A u kogo zamówisz i w jakiej obudowie - Twoja sprawa.
Tylko zaopatrz się w dobre ogniwa. Najlepsze co jest to panasy 3400mAh ale możesz też o Sanyo ze sklepiku myśleć. No i ładowarka, lepsza lepsza niż gorsza. Mam i polecam Nitecore i2.
I teraz: do normalnej nocnej jazdy masz tryb 32% czyli rejon 1A w diodę. Czas pracy niespełna 4h na dużym ogniwie. Jak potrzebujesz działa protonowego to lecisz na trybie 100% i masz 1:15h czasu pracy ale światła absurdalnie dużo. Na szarówkę używasz trybów 1-10%. Strobo w trybie 10% jest mocne, jako dzienne światła ok. A strobo 1% daje Ci czas pracy ze 200h jak nie więcej a i tak będziesz miał najmocniejsze w okolicy bo z rasowej lampki.
Osobiście polecam produkty z rąk Dariusza.
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A REF
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A kolimator 15*90
Convoy S2 4C attiny25V 3,04A kolimator 15*90