Strona 1 z 3
Astrolux S1 CREE XPL 1600LM 7/4
: niedziela 07 sie 2016, 22:29
autor: alojzy
Czy warto kupić takie światełko do sporadycznego używania. Czy jest to coś solidnego i nie spali się po roku? Proszę o opinie użytkowników tej latareczki
: niedziela 07 sie 2016, 22:47
autor: sp5it
Tej latarki nie ma rok na rynku także ciężko powiedzieć czy się nie spali po roku
M
: poniedziałek 08 sie 2016, 00:24
autor: zieloczek100
One chyba w środku wykonane są tak samo jak Convye (chodzi mi o montaż). Dioda z Chin 15zł, sterownik 15zł, włącznik pewnie nie więcej jak 5-10zł. Robota? większość ludzi z forum jeżeli mieszkasz niedaleko pewnie pomoże za darmo, lub za "Bóg zapłać"
. Ewentualnie dioda na miedzi lub sterownik z innymi trybami okolice 30zł. To się rzadko psuje
: poniedziałek 08 sie 2016, 08:04
autor: smokuxx1987
Ten sterownik z astroluxa jest trochę droższy niż te 15 zł:
http://www.banggood.com/BLF-A6-A17DD-L- ... 09980.html
Dioda na miedzi z DTP to też koszt 30 zł
http://intl-outdoor.com/led-xpl-c-107_1 ... 2&sort=20a
Driver 25 dioda 30 do tego host 40 zl i jest około 100 zł.
Przy obecnej cenie tego astroluxa 120 zł warto rozważyć jego zakup jeśli komuś nie chce się samemu składać latarki.
: poniedziałek 08 sie 2016, 08:32
autor: alojzy
Ok jestem z Lublina kto pomógł by w złożeniu światełka. Lub zrobił to za opłatą nie chce wodotrysków 3 tryby i styka. Astro teraz kosztuje 100 z groszami ale jeśli to w sumie tylko host to szkoda kasy. Lepiej kupić hosta convoy
http://m.banggood.com/Convoy-S2-1835016 ... 67462.html
: poniedziałek 08 sie 2016, 08:37
autor: smokuxx1987
Ten host jest na 18350.
Astroluxa na bg widziałem za 120 zł, mowa o wersji na 18650.
http://www.banggood.com/Astrolux-S1-CRE ... 12721.html
: poniedziałek 08 sie 2016, 08:37
autor: michal1
: poniedziałek 08 sie 2016, 17:59
autor: alojzy
Z Kodem 8A955D za 103 zł ten astro
: poniedziałek 08 sie 2016, 18:13
autor: pralat
Tam zdaje się jest driver, który daje maksymalny prąd w diodę jaki tylko uda się wysiorbać z akumulatora, co nie służy ani jemu (aku), ani diodzie. Osobiście zamówiłem Astrolux-a S41 z tym lub podobnym driverem, ale będę go wymieniał od razu na niezawodnego Nanjg 105c.
: poniedziałek 08 sie 2016, 19:34
autor: modelarz
W trybie turbo faktycznie nie ma ograniczenia prądu ale przecież są jeszcze słabsze tryby.
Mam tą latarkę, z tym że jeszcze z nazwą blf a6 już prawie od roku i działa bardzo dobrze. Jest dioda na miedzianym podłoży, dobry sterownik z wieloma trybami. Tak że może to być ciekawa alternatywa dla modowanego convoya szczególnie jeżeli kosztuje około 100zł.
: wtorek 09 sie 2016, 00:08
autor: ElSor
modelarz pisze:W trybie turbo faktycznie nie ma ograniczenia prądu ale przecież są jeszcze słabsze tryby.
W innych (powyżej 350mA) są jeszcze gorsze piki prądowe w diodę niż w trybie turbo. Dioda tylko przez AMCka w tym driverze pracuje przy jakiejś sensownej sprawności i przy ogólnie dobrych warunkach dla całości. Mogę się założyć, że jakiś średni tryb np ~1A w tym sterowniku daje zauważalnie mniej światła niż AK47 na 3x 7135. Podobnie będzie przy każdym prądzie większym od 350mA.
: środa 10 sie 2016, 11:08
autor: pralat
Dodam jeszcze - to na przykładzie Astroluxa S41 - chociaż dioda faktycznie jest na miedzianym podłożu, to pasta termoprzewodząca bywa nałożona w fatalny sposób (widziałem egzemplarz, w który pokrywała może 20% podłoża). Zatem po zakupie takiego sprzętu warto go rozłożyć i sprawdzić co tam jest faktycznie zrobione.
: piątek 12 sie 2016, 12:13
autor: allonitium
Astrolux S01 to rebrand drugiej(poprawionej) wersji BLF A6 i o tej latarce napisano już chyba wszystko. Aktualnie w sprzedaży jest druga wersja S01, gdzie poprawili mocowanie klipsa - teraz jest minimalnie przesunięty i jest dodany rant, który zapobiega zsuwaniu klipsa po odkręceniu zakrętki.
Sam mam S01 od pół roku w pierwszej wersji z diodą w odcieniu 3D i według mnie jest to jedna z najlepszych budżetowych latarek 1x18560. Ma najlepsze UI z jakim miałem do czynienia - jest bardzo wygodne w użyciu, wszechstronne i konfigurowalne. Dobrze zestopniowane tryby, ukryte mrugacze rowerowe, pomiar napięcia ogniwa i można włączyć/wyłączyć pamięć ostatnio używanego trybu. Ma użyteczny moonlight (~0,3lm) i jednocześnie jest to najjaśniejsza fabryczna latarka na pojedyncze ogniwo 18650. Bez modyfikacji daje 1200-1300lm (ciepła dioda troche mniej), po zmostkowaniu sprężyny według pomiarów potrafi osiągać 1600lm OTF. Ja tego nie robiłem bo standardowa ilość światła jest dla mnie wystarczająca, a wolę mieć ten bezpiecznik w postaci sprężyny na wszelki wypadek. Oczywiście żeby ta latarka pokazała swoje możliwości trzeba użyć dobrych wysokoprądowych ogniw - polecane są Samsungi 30Q, sam używam LG HG2.
Jeśli chodzi o sterownik to ma 2 kanały: 1xAMC7135 na pierwszym i tranzystor FET na drugim. Został w całości zaprojektowany przez forum BLF, firmware napisała Toykeeper i kod jest w pełni otwarty i dostępny tu:
BLF A6 firmware. Można sobie poczytać jak są zdefiniowane tryby, a jak ktoś ma programator to może jeszcze bardziej dostosować pod siebie. Generalnie AMC używany jest dla niskich trybów w celu osiągnięcia dużej wydajności (moonlight powinien działąć na dobrym ogniwe z 1,5mca - nie testowałem z oczywistych względów
). Kanał FET to właściwie kluczowany PWM direct drive, więc w diodę faktycznie idzie tyle na ile pozwala rezystancja całkowita latarki. W stanie fabrycznym prąd ograniczają sprężynki. Z różnych pomiarów, po zmostkowaniu, w diodę idzie nawet ponad 5A na dobrym ogniwie. Osobiście nie uważam, żeby to w jakiś znaczący sposób wpływało na porządne ogniwa, które impulsowo mogą dostarczyć nawet 30A, zwłaszcza, że to przecież PWM, a turbo nie można używać za długo ze względu na ilość ciepła. Moja latarka szybko się rozgrzewa, co świadczy o dobrym chłodzeniu diody - nic nie poprawiałem w stosunku do fabrycznej wersji, ale jak ktoś mostkuje sprężyny to sprawdzenie pasty wskazane.
Gotowy sterownik można kupić na BG z kodem
f65358 za 5$ :
Astrolux S1 A17DD-L FET+1 2.8-4.35v 7/4 Modes Flashlight Driver. Jak nie chcecie kupować S1 to polecam chociaż wypróbować w jakimś Convoyu(dioda powinna być na miedzianym podłożu DTP) - UI pozytywnie zaskakuje.
Diagram wygląda na skomplikowany (bo są obie grupy pokazane - alternatywa na zielono) - ale jak się ma latarkę w ręce to wszystko wiadomo po pół minuty:
Opis/instrukcja do UI po angielsku: [URL=file:///C:/mm/temp_scrapbook/temp_sort/data/20160504155225/blf-a6.txt]BLF A6 UI[/URL]
Dioda w A6 i S1 jest na podłożu miedzianym DTP, dokładnie takim:
BLF 16mm Copper MCPCB XPL XPE XPG Direct Thermal Path Circuit Board, inaczej by takich prądów nie wytrzymała. Myślę, że w stanie fabrycznym nie powinna szybko umrzeć, o ile nie była wadliwa, albo ktoś nie zapomniał pasty;) A jak ktoś mostkuje sprężynki to wie jak wymienić diodę i pewnie zrobi to na wyższy bin/model na długo przed tym jak dioda "zużyje się" termicznie
: piątek 12 sie 2016, 12:57
autor: zieloczek100
Czy ten sterownik ma zabezpieczenie przed zbyt wysoką temperaturą i odwrotną polaryzacją?
Z informacji, które wyczytałem u nas na forum, w niskich trybach na sterownikach montowanych w Convoyach osiągniemy większą ilość światła, to prawda?
Tryb turbo zmienia się po 3 minutach?
W trybie TURBO jest nawet 5A, a w niższym trybie? (tj tym po turbo)
: piątek 12 sie 2016, 13:39
autor: smokuxx1987
Turbo jest ograniczone czasowo, później przechodzi w tryb high, krótki klik i mamy znowu turbo na 45 sekund.
Nie ma zabezpieczenia termicznego, turbo jest ograniczone, a najwyższy tryb to 50% turbo czyli u mnie wyszło około 2.3A. Dla C8 to żaden problem.
Jest zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem, przy 2.8V na ogniwie prąd jest progresywnie obniżany, kiedy osiągnie minimalny próg driver wyłączy latarkę.
Nie wiem jak jest z zabezpieczeniem przed odwrotną polaryzacją.
2 grupy trybów w jednej 7 w drugiej 4 tryby.
Możliwość włączenia pamięci ostatniego trybu.
Sterowanie up and down.
Przerwa w zasilaniu <0.5s tryb w górę.
Przerwa w zasilaniu>0.5s do 1.5s tryb w dół.
Przerwa w zasilaniu > 1.5 s reset do 1 trybu jeśli pamięć jest wyłączona.
Z trybu najniższego idąc w dół aktywujemy ukryte funkcje.
Dodatkowo ukryte opcje:
-Turbo (które normalnie jest dostępne w pętli )
-Stroboskop taktyczny 10 Hz
-Pomiar napięcia na ogniwie:
0 blinks: < 1% full (< 3.0V)
1 blink : 1% to 25% full (3.0V to 3.5V)
2 blinks: 25% to 50% full (3.5V to 3.8V)
3 blinks: 50% to 75% full (3.8V to 4.0V)
4 blinks: 75% to 100% full (4.0V to 4.2V)
5 blinks: > 100% full (> 4.2V)
- stroboskop rowerowy ( coś jak beacon, kilka szybkich błysków i chwila przerwy)
Dodatkowo 3 pierwsze tryby są realizowane na stabilizatorze, czyli na 3 pierwszych trybach mamy sprawność większą niż ze standardowego drivera stosowanego w convoyach nanjg 105C/D.