Strona 1 z 1

Różnice pomiędyz ksenonami i biksenonami

: czwartek 19 maja 2016, 09:40
autor: amman
Jaka jest istotna różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami świateł do auta. Czy to nie jest przypadkiem tak, że biksenony to trochę taka ściema? Chwyt marketingowy?

biksenon

: czwartek 19 maja 2016, 09:47
autor: bucz_
Z tego co mi wiadomo w światłach ksenonowych za długie robią osobne żarówki halogenowe a w biksenonach rolę świateł długich realizuje przysłona, która "odsłania" więcej a palnik jest oczywiście jeden.

: czwartek 19 maja 2016, 10:12
autor: GozDD
Dokładnie, jest tak jak pisze bucz_

: czwartek 19 maja 2016, 11:04
autor: ww296
Biksenon ma palnik o takiej samej mocy jak "zwykły" podobnie przetwornicę.
W Biksenonie przysłona dla świateł krótkich jest mechaniczna - po prostu przesuwa się umożliwiając przesłanie całego światła na drogę (przy światłach drogowych). Teoretycznie Biksenon jest gorsza opcją ponieważ w świetle reflektora mamy dodatkowy, ruchomy mechanizm. no i przez to bardzij awaryjny.
W praktyce niestety jest odwrotnie, ponieważ Biksenony montowane były w droższych autach gdzie cały reflektor jest z lepszych materiałów i zwykle lepiej świeci.

: czwartek 19 maja 2016, 14:27
autor: amman
Aha, dzięki za wyjaśnienie. Jeszcze tutaj znalazłem te takie stwierdzenie, że ksenony używa się tylko do świateł mijania, a biksenony do jazdy na długich:
https://nocar.pl/blog/czym-sie-roznia-k ... iksenonow/
No to teraz już kumam.

: czwartek 19 maja 2016, 16:08
autor: Marcin S.
Ja bym ostrożnie podchodził do tego, co napisali na nocar.pl, trochę wygląda to tak, jakby pisał to ktoś, który nie widział biksenona na oczy :)

Żarnik jest jeden, jest mechaniczna przysłona zmieniająca wiązkę światła. Wiem, bo mam i przy zmianie z mijania na drogowe słychać jakby stuknięcie, a światło zmienia "kształt" szybko, lecz stopniowo.

Pzdr.
M.

: poniedziałek 23 maja 2016, 13:26
autor: vin324pl
Dokładnie, jest jedna soczewka z przesłoną , która po przełączeniu na drogowe się otwiera i mamy światło z uwolnioną wiązką ponad standardowe odcięcie na mijania.

: poniedziałek 23 maja 2016, 23:55
autor: kubaswiatelka
ww296 pisze:W praktyce niestety jest odwrotnie, ponieważ Biksenony montowane były w droższych autach gdzie cały reflektor jest z lepszych materiałów i zwykle lepiej świeci.
Tu się z Tobą nie zgodzę. Ojciec ma Citroena C6 który ma tylko jeden palnik na lampę(nie wiem jakiej mocy). Matka w Citroenie C5 ma po jednym palniku na lampę i po jednej żarówce halogenowej na lampę. Wedle mich odczuć lepiej świeci Citroen C5. Przyjmijmy że w obu autach mamy palnik ksenonowy o mocy 35W ale w C5 masz dodakowo 2x żarówki halogenowe 55W. Czyli mamy 2x35W + 2x55W czyli razem 180W a w C6 masz tylko 70W. Jest to odczuwalne podczas jazdy. W C5 masz też biksenon ale razem z halogenem a w C6 masz tylko biksenon ;) Pozdrawiam