Modyfikacja chińskiego klona Nitecore HC30 (model 87874)
Modyfikacja chińskiego klona Nitecore HC30 (model 87874)
Witam.
Przedstawiam moją pierwszą przeróbkę latarki. Jest to model przypominający wyglądem Nitecore HC30, dostępny na Aliexpress za około 13$. Latarki można znaleźć wpisując w wyszukiwarce numer modelu: 87874.
Na początek krótka recenzja jak prezentuje się latarka w oryginale:
Co pozmieniałem:
1. Diodę oryginalną (XP-G2 R5 zimną) wymieniłem na XP-G2 R5 w kolorze neutralnym ~4500-5000k.
2. Podłoże diody w latarce wyszlifowałem - oryginalnie była tam anodyzacja. Diodę przykleiłem klejem Star-922, początkowo chciałem wywiercić dziurki i przykręcić, ale wyjątkowo mi to nie szło (łącznie z urwaniem śruby mimo że starałem się z wyczuciem wkręcać).
3. Oryginalny chiński driver wymieniłem na Nanjg 105C, z małymi przeróbkami i własnym programem. Więcej tutaj: Modyfikacja. Z drivera odlutowałem 3xAMC7135, więc zostało 5sztuk.
4. Przy wyłączniku przylutowałem czerwoną diodę sygnalizującą rozładowanie baterii i blokadę latarki.
5. Trochę podpiłowałem plastik który przychodzi na diodę dzięki temu wiązka światła poszerzyła się. Moim zdaniem w oryginale jest on za wysoki i zbyt zasłania soczewkę diody.
6. Pierścień którym dokręca się szkiełko z reflektorem w oryginale za słabo dociska i brakuje pod nim oringu. Nie udało mi się znaleźć oringu w takim rozmiarze (na Ali są ale po 100szt) więc posmarowałem w koło klejem Star-922, po zaschnięciu robi się taki gumowy i dokręciłem. Zawsze to lepsze niż nic.
7. Wymieniłem śrubki trzymające klips na takie z płaską główką - stosowane w laptopach.
8. Nasmarowałem gwinty smarem silikonowym.
Tryby jakie zrobiłem to:
- tryb moonlight ~5mA
- tryb normalny 1 ~100mA
- tryb normalny 2 ~400mA
- tryb normalny 3 ~800mA
- tryb turbo - 1700mA - stopniowo obniżane do 1400mA przez czas 5min
Opis przełączania trybów: TUTAJ
Latarka w trybie turbo dość mocno się nagrzewa, włączona na biurku po kilku minutach potrafi rozgrzać się w miejscu diody do 60C. Początkowo myślałem o zastosowaniu diody XM-L2 i większym prądzie jednak patrząc jak grzeje się obecna chyba dobrze zrobiłem.
Myślę, że jak na pierwszą przeróbkę wyszło nie najgorzej. Chciałem jeszcze zmienić oryginalny reflektor na jakąś optykę typu "plaster miodu" o kącie 30-45° ale w tym wymiarze trudno cokolwiek znaleźć.
Na koniec kilka zdjęć latarki:
Więcej o tej latarce można przeczytać na tym rosyjskim forum: http://forum.fonarevka.ru/showthread.php?t=30606
Przedstawiam moją pierwszą przeróbkę latarki. Jest to model przypominający wyglądem Nitecore HC30, dostępny na Aliexpress za około 13$. Latarki można znaleźć wpisując w wyszukiwarce numer modelu: 87874.
Na początek krótka recenzja jak prezentuje się latarka w oryginale:
Co pozmieniałem:
1. Diodę oryginalną (XP-G2 R5 zimną) wymieniłem na XP-G2 R5 w kolorze neutralnym ~4500-5000k.
2. Podłoże diody w latarce wyszlifowałem - oryginalnie była tam anodyzacja. Diodę przykleiłem klejem Star-922, początkowo chciałem wywiercić dziurki i przykręcić, ale wyjątkowo mi to nie szło (łącznie z urwaniem śruby mimo że starałem się z wyczuciem wkręcać).
3. Oryginalny chiński driver wymieniłem na Nanjg 105C, z małymi przeróbkami i własnym programem. Więcej tutaj: Modyfikacja. Z drivera odlutowałem 3xAMC7135, więc zostało 5sztuk.
4. Przy wyłączniku przylutowałem czerwoną diodę sygnalizującą rozładowanie baterii i blokadę latarki.
5. Trochę podpiłowałem plastik który przychodzi na diodę dzięki temu wiązka światła poszerzyła się. Moim zdaniem w oryginale jest on za wysoki i zbyt zasłania soczewkę diody.
6. Pierścień którym dokręca się szkiełko z reflektorem w oryginale za słabo dociska i brakuje pod nim oringu. Nie udało mi się znaleźć oringu w takim rozmiarze (na Ali są ale po 100szt) więc posmarowałem w koło klejem Star-922, po zaschnięciu robi się taki gumowy i dokręciłem. Zawsze to lepsze niż nic.
7. Wymieniłem śrubki trzymające klips na takie z płaską główką - stosowane w laptopach.
8. Nasmarowałem gwinty smarem silikonowym.
Tryby jakie zrobiłem to:
- tryb moonlight ~5mA
- tryb normalny 1 ~100mA
- tryb normalny 2 ~400mA
- tryb normalny 3 ~800mA
- tryb turbo - 1700mA - stopniowo obniżane do 1400mA przez czas 5min
Opis przełączania trybów: TUTAJ
Latarka w trybie turbo dość mocno się nagrzewa, włączona na biurku po kilku minutach potrafi rozgrzać się w miejscu diody do 60C. Początkowo myślałem o zastosowaniu diody XM-L2 i większym prądzie jednak patrząc jak grzeje się obecna chyba dobrze zrobiłem.
Myślę, że jak na pierwszą przeróbkę wyszło nie najgorzej. Chciałem jeszcze zmienić oryginalny reflektor na jakąś optykę typu "plaster miodu" o kącie 30-45° ale w tym wymiarze trudno cokolwiek znaleźć.
Na koniec kilka zdjęć latarki:
Więcej o tej latarce można przeczytać na tym rosyjskim forum: http://forum.fonarevka.ru/showthread.php?t=30606
Myślę, że modyfikacja softu jak i samej latarki jest bardzo udana i przemyślana na codzienne używanie i niekontrolowane włączenie w kieszeni czy plecaku. Gdybym nie miał swojego wizarda to pewnie po przeczytaniu Twojego opisu sam poszedł bym w podobny mod ale dodatkowo zmienił bym optykę i diodę na wydajniejszą.
Optykę też chętnie bym zmienił. Tylko o ile wersje kolimatorów 20mm idzie dostać za grosze to takie nietypowe 16mm (chyba, bo już nie pamiętam dokładnie) jak tylko coś znalazłem to i cena była też odpowiednia.
A nie chciałem szaleć z wydatkami na tą latarkę, z porządnych mam Olight S30 i Fenix HL55. Tego klona kupiłem głównie dlatego, że podoba mi się wygląd tych latarek typu L. No i chciałem się pobawić w modyfikację.
Może kiedyś jeszcze przysiądę do tej latarki, obecnie to jestem zadowolony z tego co wyszło.
A nie chciałem szaleć z wydatkami na tą latarkę, z porządnych mam Olight S30 i Fenix HL55. Tego klona kupiłem głównie dlatego, że podoba mi się wygląd tych latarek typu L. No i chciałem się pobawić w modyfikację.
Może kiedyś jeszcze przysiądę do tej latarki, obecnie to jestem zadowolony z tego co wyszło.
Ja zrobiłem podobnego moda na tej samej latarce
Ja za to wrzuciłem XM-L2 T6-1C 16mm(trochę ją spiłowałem bo nie chciała wejść) i sterownik programowalny na microswitch od grega 1,4 A max(dane z głowy podawane):
1 tryb: 0,2 A
2 tryb: 0,6 A
3 tryb: 0,9A
4 tryb: 1,4A
5 tryb: strobo ukryty po
Zastosowałem optykę TIR 45st 17mm z opiłowanymi rantami (mam pare szt. mogę odsprzedać - mam też pod XP-G ).
Diodę umieściłem na podkładce mosiężnej wyszlifowanej z blachy 15x15x3 mm także optyka TIR jest dokręcona przez pierścień(ten zewnętrzny - srebrny) co polepsza odprowadzanie ciepła - niestety nie mam pirometru(nie podam temp. jakie osiąga mój mod- może w przyszłym tygodniu pożyczę i zrobię testy). Dodatkowo pomiędzy optykę a pierścień docinający włożyłem oring fluorescencyjny(zmiejszyłem dziada przez obcięcie na wymaganą wielkość) także jest ładnie i zielono po wyłączeniu
Zdjęcia może dorobię po weekendzie a jak coś to śmiało pytajcie
Co do latarek, to mam C8/M1/M2 zmodowane ale ta latareczka jest najlepsza wg mnie, do spacerów, do pracy w warsztacie(magnez) a także idealna na rower bo zastosowałem do niej pasek z http://www.banggood.com/Q5-Focus-LED-24 ... ?bid=15710 i pasuję idealnie
Ja za to wrzuciłem XM-L2 T6-1C 16mm(trochę ją spiłowałem bo nie chciała wejść) i sterownik programowalny na microswitch od grega 1,4 A max(dane z głowy podawane):
1 tryb: 0,2 A
2 tryb: 0,6 A
3 tryb: 0,9A
4 tryb: 1,4A
5 tryb: strobo ukryty po
Zastosowałem optykę TIR 45st 17mm z opiłowanymi rantami (mam pare szt. mogę odsprzedać - mam też pod XP-G ).
Diodę umieściłem na podkładce mosiężnej wyszlifowanej z blachy 15x15x3 mm także optyka TIR jest dokręcona przez pierścień(ten zewnętrzny - srebrny) co polepsza odprowadzanie ciepła - niestety nie mam pirometru(nie podam temp. jakie osiąga mój mod- może w przyszłym tygodniu pożyczę i zrobię testy). Dodatkowo pomiędzy optykę a pierścień docinający włożyłem oring fluorescencyjny(zmiejszyłem dziada przez obcięcie na wymaganą wielkość) także jest ładnie i zielono po wyłączeniu
Zdjęcia może dorobię po weekendzie a jak coś to śmiało pytajcie
Co do latarek, to mam C8/M1/M2 zmodowane ale ta latareczka jest najlepsza wg mnie, do spacerów, do pracy w warsztacie(magnez) a także idealna na rower bo zastosowałem do niej pasek z http://www.banggood.com/Q5-Focus-LED-24 ... ?bid=15710 i pasuję idealnie
Ostatnio zmieniony poniedziałek 25 kwie 2016, 21:42 przez maro21, łącznie zmieniany 1 raz.
Ganzo G718B
www.aliexpress.com/store/product/CREE-X ... 79277.html oraz http://www.aliexpress.com/store/product ... 27093.html ceny chyba nie są złe a 1mm za dużo pewnie można bez problemu usunąć.
Dzięki ElSor, ja jak szukałem to mi znajdywało jakieś hurtowe ilości. Może dlatego że szukałem 16mm. Wprawdzie trochę przesadzili z wysyłką ale nie jest tragicznie.
Na razie zająłem się konfiguracją OrangePi, ale może jeszcze wrócę do tej latarki i zmienię optykę za jakiś czas.
Jest może jakąś strona gdzie jest pokazane jak kolimatory o różnych kątach świecą? Bo to jednak inaczej wygląda na papierze, a inaczej jak się zobaczy jak świeci.
Na razie zająłem się konfiguracją OrangePi, ale może jeszcze wrócę do tej latarki i zmienię optykę za jakiś czas.
Jest może jakąś strona gdzie jest pokazane jak kolimatory o różnych kątach świecą? Bo to jednak inaczej wygląda na papierze, a inaczej jak się zobaczy jak świeci.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: czwartek 02 sty 2014, 13:53
- Lokalizacja: Bydgoszcz
@GUTEK@, gratuluję moda.
Podobną modyfikacje wykonałem na zlecenie jednego użytkownika z forum.
Był to Skilhunt h02. Zastosowałem tam driver programowalny Nanjg 105.
Mała zmiana ale użyteczność sprzętu o wiele wyższa
Polecam każdemu.
Podobną modyfikacje wykonałem na zlecenie jednego użytkownika z forum.
Był to Skilhunt h02. Zastosowałem tam driver programowalny Nanjg 105.
Mała zmiana ale użyteczność sprzętu o wiele wyższa
Polecam każdemu.
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
Raczej nie planuje sprzedawać. Jak policzyć cenę samej latarki, do tego dioda i sterownik, dodatkowo musiałbym też dorwać gdzieś te oringi żeby porządnie to uszczelnić. Za robociznę też fajnie byłoby mieć na tą flaszke, to podejrzewam że raczej chętnych by nie było.
Zastanawiam się jednak czy nie udostępnić programu do sterownika, tylko musiałbym schemat połączeń narysować.
Teraz przerabiam trochę sterownik AK-47, program pod latarkę z wyłącznikiem odcinającym zasilanie:
- włączenie tryb normalny
- dwa szybkie mignięcia (wyłączenia) latarki tryb turbo/pełna moc, wyłączenie i włączenie latarki powrót do trybu normalnego
- cztery szybkie mignięcia tryb ustawiania jasności dla trybu normalnego - latarka rozjaśnia się i przygasa, wyłaczenie powoduje zapis danej jasności
- zabezpieczenie przed rozładowaniem - przy 3V latarka miga dwukrotnie co 30s, przy 2.8V obniżenie jasności na minimalną i miganie co 30s.
Jeszcze zastanawiam się czy nie zrobić pomiaru naładowania akumulatora.
Zastanawiam się jednak czy nie udostępnić programu do sterownika, tylko musiałbym schemat połączeń narysować.
Teraz przerabiam trochę sterownik AK-47, program pod latarkę z wyłącznikiem odcinającym zasilanie:
- włączenie tryb normalny
- dwa szybkie mignięcia (wyłączenia) latarki tryb turbo/pełna moc, wyłączenie i włączenie latarki powrót do trybu normalnego
- cztery szybkie mignięcia tryb ustawiania jasności dla trybu normalnego - latarka rozjaśnia się i przygasa, wyłaczenie powoduje zapis danej jasności
- zabezpieczenie przed rozładowaniem - przy 3V latarka miga dwukrotnie co 30s, przy 2.8V obniżenie jasności na minimalną i miganie co 30s.
Jeszcze zastanawiam się czy nie zrobić pomiaru naładowania akumulatora.