Strona 1 z 1
Szybkie porównanie: iTP SA2 Eluma vs. Convoy S2
: niedziela 20 mar 2016, 20:33
autor: Radi04
Hej,
Krótkie porównanie mojej starej iTP SA2 Eluma vs. Convoy S2 (Barwa U2 3C)
S2 daje wyraźnie więcej światła oraz ma przyjemniejszą barwę. Eluma wpada w zimny, nieprzyjemny niebieski odcień.
Na + dla Elumy jest natomiast praktycznie brak jej nagrzewania. S2 (przynajmniej mój egzemplarz!) bardzo mocno się nagrzewa, na całej długości latarki. Nie mam sprzętu by zmierzyć jej temperaturę, ale na bank 50+ stopni C.
Czy Wasze są również takie gorące?
Pozdrawiam.
: niedziela 20 mar 2016, 20:44
autor: michal1
To bardzo dobrze świadczy o Convoyu, że się nagrzewa. Wydziela duże ilości ciepła, które jest prawidłowo odprowadzane.
: poniedziałek 21 mar 2016, 17:02
autor: Radi04
OK dzięki za odpowiedź.
Według mnie, fakt iż latarka się tak mocno nagrzewa wyklucza ją jako dobry wybór na latarkę do codziennego, ogólnego użytku. S2 wyląduje na rowerze.
Czy możecie polecić latarkę na wzór Convoya S2 (ilość/rozkład światła), która nie będzie się tak nagrzewać?
: poniedziałek 21 mar 2016, 17:30
autor: plecho1
Przecież można wybrać niższy tryb i już tak gorąco nie powinno być.
: poniedziałek 21 mar 2016, 17:33
autor: Mociumpel
Przy tej ilości światła co wypluwa Convoy S2 i tej samej wielkości latarki - nie znajdziesz.
Aby ilość światła była podobna a ilość ciepła znikoma musiałbyś mieć ze 3x razy cięższą latarke czyli tzw. pojemność cieplną korpusu - po prostu masa latarki sprzyja "mniejszej ciepłocie" latarki.
Ale można inaczej - można dać mniejszy prąd w latarkę (zamiast 2,8A - domyślam się, że taki masz) np. 2,1 A i powinieneś bardzo obniżyć czas w którym ciepło zaczęłoby CI przeszkadzać. Ilość światła wprawdzie spadnie ale dla oka po przyzwyczajeniu się wystarczy.
: poniedziałek 21 mar 2016, 17:50
autor: michal1
Radi04, moim zdaniem nie jest tak gorąca, żeby przeszkadzało to w użytkowaniu. Masz wersje modowaną?
: poniedziałek 21 mar 2016, 19:07
autor: Radi04
Tak, jest to mod od Dariusza.
Może być coś większego od S2.
Z góry dzięki za podpowiedź.
: czwartek 24 mar 2016, 11:34
autor: Radi04
Jednak to nie tylko moje odczucie, że S2 jest zbyt ciepłe:
--------------------------------
Convoy S2 (wersja 2.8A)
Świeci umiarkowanie szeroko i dość daleko. Wersja 2.8A (tyle amper prądu jest pobierane z zasilającego ogniwa) daje nieco więcej światła ale grzeje się do temperatur uniemożliwiających utrzymanie jej w rękach (na rowerze nie jest to problemem ze względu na pęd powietrza dobrze chłodzący latarkę). Należy wspomnieć, że grzejąca się latarka z mocną diodą Cree to nie jest objaw uszkodzenia. Przy diodach Cree traconych jest kilka, a nawet kilkanaście watów energii w postaci ciepła, które należy odprowadzić. Szybko nagrzewająca się latarka to sygnał o konstrukcji dobrze transportującej ciepło (stąd też latarki są aluminiowe, a nie plastikowe).
-------------------------------
Źródło:
http://readme.maven.pl/2014/07/29/zestaw-oswietleniowy-rowerzysty-o-dziwo-z-chin-najlepiej/
Czy M1 również się tak nagrzewa?
: czwartek 24 mar 2016, 11:41
autor: michal1
Radi04,
Barwę możesz sobie przecież wybrać.
M1 w tej wersji nagrzewa się podobnie (trochę słabiej). Wybierz wersję 1,4A jak nie chcesz używać słabszych trybów.
: czwartek 24 mar 2016, 12:33
autor: Vigo
Eluma to była bardzo udana seria lampek, mimo ich "nierozbieralności", mam SA1 i bardzo ją lubię, przez co chętnie noszę. Niewielka latareczka o całkiem zacnym zasięgu, a napędzona ogniwem 14500 dostaje konkretnego wigoru.
___
: czwartek 24 mar 2016, 15:00
autor: Radi04
michal1 pisze:Radi04,
Barwę możesz sobie przecież wybrać.
M1 w tej wersji nagrzewa się podobnie (trochę słabiej). Wybierz wersję 1,4A jak nie chcesz używać słabszych trybów.
Hej,
Nie chodzi o barwę światła (że za ciepła) tylko o temperaturę korpusu latarki
: czwartek 24 mar 2016, 15:23
autor: michal1
Radi04,
nie jest zbyt ciepła tylko jest mała i mocna. Żeby się mniej grzała, musi być albo większa albo słabsza.