: sobota 19 mar 2016, 14:58
Witam. Poszukuję latarki. Dotychczas korzystałem ze stosunkowo słabego dedykowanego na rower oświetlenia. Zgłębiłem temat na tym i innych forach i pozostało mi kilka pytań.
Przeznaczenie latarki: Głównie rower. Jazda przede wszystkim po drogach publicznych, także poza oświetlonymi jezdniami, v~30km/h, zatem oto priorytety:
1. Tylko jedna latarka na kierownicy, na więcej w mojej szosie nie ma miejsca. Nie ma miejsca i już.
2. Nieoślepianie innych użytkowników drogi przy dużych prądach w diodę. Przyjmijmy założenie, że zaklejenie części szybki lub doklejany daszek nie wchodzi w grę, bo czasem latarki chcę używać do innych celów, a wówczas nie jest to optymalne/wygodne/trwałe/bezpieczne.
3. Doszedłem do wniosku, że wybór sprowadza się między wykonanymi przez Dariusza70 modelami:
a) convoy S2 dioda XM-L2 barwa U3 3D 3,04A z kolimatorem 15x90 lub 20x60 - czy Dariusz70 stosuje inne kolimatory?
b) convoy S2+ z trzema diodami XP-G2 S3 3C 3,5A z optyką owalną Carclo 10510
I tutaj pojawia się prośba - czy mógłbym prosić o porównanie świecenia tych dwóch modeli? Dla convoy s2+ optyka Carclo oval 10510 (3 x XP-G2) taka fota jest w tym poście http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=150755#150755
Brakuje mi analogicznego zdjęcia dla convoy S2 barwa U3 3D dioda XM-L2 3,04A z kolimatorem 15x90 oraz 20x60. W związku z tym, że nie wiem czy Dariusz70 wykonywał powyższe zdjęcie, a trawniki obecnie mogą być w kiepskim stanie - czy mógłbym prosić o trzy porównawcze zdjęcia (dwa dla S2 i jedno dla S2+). Zależy mi, by temperatury barwowe i moce diod na zdjęciach były zbliżone, chciałbym przede wszystkim porównać:
- równomierne oświetlenie drogi
- spłaszczoną wiązkę światła (by nie oślepiać osób z naprzeciwka, nie świecić 'w niebo'
- zasięg
Cytując wpis:
c) convoy S8 z trzema diodami XP-G2 S3 3C 3,5A z optyką owalną Carclo 10510
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=12566
Bocian, wg opisu aukcji na znanym portalu aukcyjnym pakuje w diody 3,8A.
Wiem, że Bocian nie ma takiej optyki w ofercie, zastanawia mnie czy użebrowanie, którego S2/S2+ nie posiadają realnie poprawia odprowadzanie ciepła? Bo rozumiem, że pozostałe cechy analogiczne jak w S2+?
d) pozostają jeszcze większe latarki, np Convoy M2, M1, C8 - czy do nich są dostępne owalne kolimatory lub optyki?
Przeznaczenie latarki: Głównie rower. Jazda przede wszystkim po drogach publicznych, także poza oświetlonymi jezdniami, v~30km/h, zatem oto priorytety:
1. Tylko jedna latarka na kierownicy, na więcej w mojej szosie nie ma miejsca. Nie ma miejsca i już.
2. Nieoślepianie innych użytkowników drogi przy dużych prądach w diodę. Przyjmijmy założenie, że zaklejenie części szybki lub doklejany daszek nie wchodzi w grę, bo czasem latarki chcę używać do innych celów, a wówczas nie jest to optymalne/wygodne/trwałe/bezpieczne.
3. Doszedłem do wniosku, że wybór sprowadza się między wykonanymi przez Dariusza70 modelami:
a) convoy S2 dioda XM-L2 barwa U3 3D 3,04A z kolimatorem 15x90 lub 20x60 - czy Dariusz70 stosuje inne kolimatory?
b) convoy S2+ z trzema diodami XP-G2 S3 3C 3,5A z optyką owalną Carclo 10510
I tutaj pojawia się prośba - czy mógłbym prosić o porównanie świecenia tych dwóch modeli? Dla convoy s2+ optyka Carclo oval 10510 (3 x XP-G2) taka fota jest w tym poście http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=150755#150755
Brakuje mi analogicznego zdjęcia dla convoy S2 barwa U3 3D dioda XM-L2 3,04A z kolimatorem 15x90 oraz 20x60. W związku z tym, że nie wiem czy Dariusz70 wykonywał powyższe zdjęcie, a trawniki obecnie mogą być w kiepskim stanie - czy mógłbym prosić o trzy porównawcze zdjęcia (dwa dla S2 i jedno dla S2+). Zależy mi, by temperatury barwowe i moce diod na zdjęciach były zbliżone, chciałbym przede wszystkim porównać:
- równomierne oświetlenie drogi
- spłaszczoną wiązkę światła (by nie oślepiać osób z naprzeciwka, nie świecić 'w niebo'
- zasięg
Cytując wpis:
można wnioskować, że S2+ z trzema diodami będzie lepszym rozwiązaniem, ale nadal nie mam porównania zasięgu.Dariusz70 pisze:XM-L2 przy 2,8A pracuje prawie na 100% swoich możliwości.
3 x XP-G2 przy 2,8A (niecały 1A na diodę) pracują na 65% możliwości.
Trzy diody przy niższym prądzie mają większą sprawność - czyli moduł 3 x XP-G2 produkuje mniej ciepła od XM-L2 przy tym samym prądzie.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p=165473#165473
c) convoy S8 z trzema diodami XP-G2 S3 3C 3,5A z optyką owalną Carclo 10510
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=12566
Bocian, wg opisu aukcji na znanym portalu aukcyjnym pakuje w diody 3,8A.
Wiem, że Bocian nie ma takiej optyki w ofercie, zastanawia mnie czy użebrowanie, którego S2/S2+ nie posiadają realnie poprawia odprowadzanie ciepła? Bo rozumiem, że pozostałe cechy analogiczne jak w S2+?
d) pozostają jeszcze większe latarki, np Convoy M2, M1, C8 - czy do nich są dostępne owalne kolimatory lub optyki?