Światła drogowe jako dzienne
: niedziela 14 cze 2009, 13:18
Witam
Jestem na etapie budowania coustom'owych lamp do samochodu, ponieważ oryginalne światła mnie nie satysfakcjonują.
Jako, że światła te będą ksenonowe to aby wydłużyć żywotność żarników od razu na myśl przyszły mi światła dzienne.
Przewertowałem masę stron na ich temat, aż w końcu znalazłem oszczędne i sprytne rozwiązanie kolegi Guli. Niestety gdy dokładniej pomierzyłem dostępne miejsce w samochodzie okazało się, że nie mam miejsca na takie rozwiązanie. (właściwie miejsce jest, ale efekt wizualny mnie nie zadowala)
Dlatego rozwiązaniem najlepszym było by użycie świateł drogowych jako dziennych, tak samo jak to jest rozwiązane w starszych modelach audi, gdy jeszcze światła LED nie były w modzie Np. w audi a8
Wiem tylko tyle, że te światła zasilane są poprzez kontroler PWM , na tym się moja wiedza kończy. I tu do was mam kilka pytań.
1. Czy wykonanie takiego kontrolera jest trudne? Jeśli jest ktoś na forum, kto potrafi wykonać taki układ chętnie zapłacę.
2. Czy taki układ: http://www.allegro.pl/item649503401_swi ... _mocy.html jest tym czego szukam, czy jest to jakaś marna imitacja oparta na rezystorze?
3. Ponoć taki układ posiada polonez caro, a służy on w nim jako regulator nawiewu. Jego sporą zaletą jest cena, ale czy da się go wykorzystać do świateł dziennych?
Chcę aby taki układ dawał mi około 40% mocy żarówki drogowej, a po włączeniu świateł mijania bądź drogowych, był wyłączony lub żarówka świeciła na 100%.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję, jeśli nie jest możliwe wykonanie takiegu układu, bądź jest on za drogi zdecyduję się na osobne światła dzienne.
Pozdrawiam
PS: Proszę mi nie pisać o uwarunkowaniach homologacyjnych i kłopotach związanych z kontrolą drogową, gdyż mam swoje rozwiązanie na ten problem. Interesuje mnie tylko informacja na temat tego kontrolera.
Jestem na etapie budowania coustom'owych lamp do samochodu, ponieważ oryginalne światła mnie nie satysfakcjonują.
Jako, że światła te będą ksenonowe to aby wydłużyć żywotność żarników od razu na myśl przyszły mi światła dzienne.
Przewertowałem masę stron na ich temat, aż w końcu znalazłem oszczędne i sprytne rozwiązanie kolegi Guli. Niestety gdy dokładniej pomierzyłem dostępne miejsce w samochodzie okazało się, że nie mam miejsca na takie rozwiązanie. (właściwie miejsce jest, ale efekt wizualny mnie nie zadowala)
Dlatego rozwiązaniem najlepszym było by użycie świateł drogowych jako dziennych, tak samo jak to jest rozwiązane w starszych modelach audi, gdy jeszcze światła LED nie były w modzie Np. w audi a8
Wiem tylko tyle, że te światła zasilane są poprzez kontroler PWM , na tym się moja wiedza kończy. I tu do was mam kilka pytań.
1. Czy wykonanie takiego kontrolera jest trudne? Jeśli jest ktoś na forum, kto potrafi wykonać taki układ chętnie zapłacę.
2. Czy taki układ: http://www.allegro.pl/item649503401_swi ... _mocy.html jest tym czego szukam, czy jest to jakaś marna imitacja oparta na rezystorze?
3. Ponoć taki układ posiada polonez caro, a służy on w nim jako regulator nawiewu. Jego sporą zaletą jest cena, ale czy da się go wykorzystać do świateł dziennych?
Chcę aby taki układ dawał mi około 40% mocy żarówki drogowej, a po włączeniu świateł mijania bądź drogowych, był wyłączony lub żarówka świeciła na 100%.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję, jeśli nie jest możliwe wykonanie takiegu układu, bądź jest on za drogi zdecyduję się na osobne światła dzienne.
Pozdrawiam
PS: Proszę mi nie pisać o uwarunkowaniach homologacyjnych i kłopotach związanych z kontrolą drogową, gdyż mam swoje rozwiązanie na ten problem. Interesuje mnie tylko informacja na temat tego kontrolera.