Strona 1 z 1

Optyka do Convoya

: poniedziałek 11 sty 2016, 23:12
autor: Szeri
Witam
Chciałbym się najpierw przywitać- jestem Szeri, nowy na forum.

Chciałbym poradzić się Was w sprawie optyki do Convoya (S2/2+/3), którego konfigurację właśnie wybieram. Latarki będę używał w pracy, a jestem mechanikiem i do swoich potrzeb wymyśliłem taki strumień światła:

Obrazek

Spill może być spokojnie większy.

Czy na tych modelach da radę takie coś osiągnąć? Znacie może soczewki lub reflektory które by taki efekt dawały? Poszukałem, znalazłem takie coś:

http://www.carclo-optics.com/optic-1014 ... m-l2-white

No jak widać niestety przejście jest płynne. Jak zauważyłem, gwałtowne przejścia między hotspot'em a spill'em dają raczej reflektory niż soczewki. Niestety z reflektorami o średnicy 20mm zdaje się na rynku jest słabo, chyba że nie potrafię szukać. A może możecie polecić jakieś strony z optyką abym mógł sobie poszukać takowych? http://ledil.fi/ oczywiście znam.

Pozdrawiam
Szeri

: poniedziałek 11 sty 2016, 23:58
autor: Ebola
Najbardziej zbliżone do tego będzie chyba S2 z refem SMO i diodą XP-L po skalpie lub XP-L HI. Bo zależy Ci na dobrym skupieniu z tego co widzę, a w tak małych latarkach jak Convoy serii S nie jest to proste.

: wtorek 12 sty 2016, 09:42
autor: endrju1
Nie wiem w jaki sposób pracujesz jako mechanik, ale o ile przy szukaniu czy auto gdzieś w rowie nie leży się nada, o tyle takie skupienie przy pracy pod maską razi po oczach.

: wtorek 12 sty 2016, 11:25
autor: vin324pl
Chyba nie ma co wyważać otwartych drzwi , w s2+ reflektor jest na tyle płytki że OP nie wypala oczu z bliska. Wiadomo, każdy ma swoje preferencje.

Tu trochę fotek z bliskiego dystansu
http://budgetlightforum.com/node/37399

Tu z kolei s2 vs m1
http://budgetlightforum.com/node/20843

: wtorek 12 sty 2016, 20:20
autor: Szeri
endrju1 pisze:Nie wiem w jaki sposób pracujesz jako mechanik, ale o ile przy szukaniu czy auto gdzieś w rowie nie leży się nada, o tyle takie skupienie przy pracy pod maską razi po oczach.
Jak skupienie może razić? Chyba że chodzi o światło które razi, no to od tego jest możliwość przełączania się na słabszy tryb, tak mi się wydaje.

A pracuję często tak, że mam do obejrzenia kawałek strefy, a 30 stopniowy snop światła to mniej więcej tyle ile można okiem ogarnąć (wychwytywać pęknięcia, korozję itd.). Ograniczenie oświetlanej strefy pomaga skupić wzrok.
vin324pl pisze:Chyba nie ma co wyważać otwartych drzwi , w s2+ reflektor jest na tyle płytki że OP nie wypala oczu z bliska. Wiadomo, każdy ma swoje preferencje.
Masz S2+? Mógłbyś zmierzyć rozmiary hotspot'a? Znalazłem w internecie niby takie coś( http://freedailydeals.org/2014/06/revie ... lashlight/ ), ale na tym zdjęciu 70cm to mniej od dwukrotności 30cm...

Wymyśliłem jeszcze taki sposób na osiągnięcie celu- dać kolimator/reflektor 60st, a w zmatowionej szybce wywiercić otwór który będzie przepuszczał 30st. Będzie to marnotrawstwo części energii, ale efekt zostanie osiągnięty.

: wtorek 12 sty 2016, 20:23
autor: michal1
Kolimator to nie jest tylko szybka, nie wiem czy jak wywiercisz szybkę to czy nie zepsujesz kolimatora.
Na bliższe efekty lepiej więcej światła, ale rozproszonego.

: wtorek 12 sty 2016, 20:25
autor: Szeri
To gdy wstawimy kolimator standardowa szybka już nie wejdzie? Bo o wierceniu w niej myślałem.

: wtorek 12 sty 2016, 20:27
autor: michal1
Już rozumiem o co Ci chodzi :razz: Pamiętaj, że matowa szybka będzie rozpraszała światło, tzn rozmywała strumień.

: wtorek 12 sty 2016, 20:49
autor: Ebola
Żadną optyką TIR nie osiągniesz takiego efektu w serii S.