Optyka do Convoya
Optyka do Convoya
Witam
Chciałbym się najpierw przywitać- jestem Szeri, nowy na forum.
Chciałbym poradzić się Was w sprawie optyki do Convoya (S2/2+/3), którego konfigurację właśnie wybieram. Latarki będę używał w pracy, a jestem mechanikiem i do swoich potrzeb wymyśliłem taki strumień światła:
Spill może być spokojnie większy.
Czy na tych modelach da radę takie coś osiągnąć? Znacie może soczewki lub reflektory które by taki efekt dawały? Poszukałem, znalazłem takie coś:
http://www.carclo-optics.com/optic-1014 ... m-l2-white
No jak widać niestety przejście jest płynne. Jak zauważyłem, gwałtowne przejścia między hotspot'em a spill'em dają raczej reflektory niż soczewki. Niestety z reflektorami o średnicy 20mm zdaje się na rynku jest słabo, chyba że nie potrafię szukać. A może możecie polecić jakieś strony z optyką abym mógł sobie poszukać takowych? http://ledil.fi/ oczywiście znam.
Pozdrawiam
Szeri
Chciałbym się najpierw przywitać- jestem Szeri, nowy na forum.
Chciałbym poradzić się Was w sprawie optyki do Convoya (S2/2+/3), którego konfigurację właśnie wybieram. Latarki będę używał w pracy, a jestem mechanikiem i do swoich potrzeb wymyśliłem taki strumień światła:
Spill może być spokojnie większy.
Czy na tych modelach da radę takie coś osiągnąć? Znacie może soczewki lub reflektory które by taki efekt dawały? Poszukałem, znalazłem takie coś:
http://www.carclo-optics.com/optic-1014 ... m-l2-white
No jak widać niestety przejście jest płynne. Jak zauważyłem, gwałtowne przejścia między hotspot'em a spill'em dają raczej reflektory niż soczewki. Niestety z reflektorami o średnicy 20mm zdaje się na rynku jest słabo, chyba że nie potrafię szukać. A może możecie polecić jakieś strony z optyką abym mógł sobie poszukać takowych? http://ledil.fi/ oczywiście znam.
Pozdrawiam
Szeri
Chyba nie ma co wyważać otwartych drzwi , w s2+ reflektor jest na tyle płytki że OP nie wypala oczu z bliska. Wiadomo, każdy ma swoje preferencje.
Tu trochę fotek z bliskiego dystansu
http://budgetlightforum.com/node/37399
Tu z kolei s2 vs m1
http://budgetlightforum.com/node/20843
Tu trochę fotek z bliskiego dystansu
http://budgetlightforum.com/node/37399
Tu z kolei s2 vs m1
http://budgetlightforum.com/node/20843
Ostatnio zmieniony wtorek 12 sty 2016, 15:51 przez vin324pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Jak skupienie może razić? Chyba że chodzi o światło które razi, no to od tego jest możliwość przełączania się na słabszy tryb, tak mi się wydaje.endrju1 pisze:Nie wiem w jaki sposób pracujesz jako mechanik, ale o ile przy szukaniu czy auto gdzieś w rowie nie leży się nada, o tyle takie skupienie przy pracy pod maską razi po oczach.
A pracuję często tak, że mam do obejrzenia kawałek strefy, a 30 stopniowy snop światła to mniej więcej tyle ile można okiem ogarnąć (wychwytywać pęknięcia, korozję itd.). Ograniczenie oświetlanej strefy pomaga skupić wzrok.
Masz S2+? Mógłbyś zmierzyć rozmiary hotspot'a? Znalazłem w internecie niby takie coś( http://freedailydeals.org/2014/06/revie ... lashlight/ ), ale na tym zdjęciu 70cm to mniej od dwukrotności 30cm...vin324pl pisze:Chyba nie ma co wyważać otwartych drzwi , w s2+ reflektor jest na tyle płytki że OP nie wypala oczu z bliska. Wiadomo, każdy ma swoje preferencje.
Wymyśliłem jeszcze taki sposób na osiągnięcie celu- dać kolimator/reflektor 60st, a w zmatowionej szybce wywiercić otwór który będzie przepuszczał 30st. Będzie to marnotrawstwo części energii, ale efekt zostanie osiągnięty.
Ostatnio zmieniony wtorek 12 sty 2016, 20:23 przez Szeri, łącznie zmieniany 1 raz.