Strona 1 z 2
Zakup klucza udarowego elektrycznego
: wtorek 05 sty 2016, 15:18
autor: smokuxx1987
Rozglądałem się za kluczem udarowym pneumatycznym ale znajomy mi podpowiedział że dobry klucz kosztuje ok 1000 zł
Z tego co widzę na allegro są udary elektryczne w dużo niższej cenie niż pneumatyczne.
Nie mam warsztatu więc nie interesuje mnie zakup jakiejś makity a coś względnego co da radę przy zapieczonych śrubach kiedy palnik i młotek wysiada.
Na forum mechanika polecają coś takiego :
http://allegro.pl/klucz-udarowy-elektry ... 97669.html
Warte to coś, może znacie/używacie coś lepszego w podobnym budżecie ~300 zł.
: wtorek 05 sty 2016, 16:36
autor: fxxx
Z mojego doświadczenia wynika że palnik jest ostatnią deską ratunku, a dwa-dobry sprzęt kosztuje. No i pneumatyczne narzędzia są prostsze w budowie przez co też są tańsze. No ale spróbuj i napisz co to warte
: wtorek 05 sty 2016, 16:39
autor: smokuxx1987
Do pneumatyków trzeba wydajny kompresor.
A tu podpinam do gniazdka i mnie nie interesuje.
: wtorek 05 sty 2016, 21:33
autor: fxxx
No dokładnie, wydajny kompresor. Mam trochę maszyn pneumatycznych w pracy i tam gdzie trzeba dużo energii jest wielki siłownik, silnik musiałby mieć koło zamachowe do zmagazynowania energii żeby ją oddać w krótkiej chwili. Może wkrętarka udarowa? Tylko to też około 500 zł minimum żeby się nie rozleciało zaraz.
: wtorek 05 sty 2016, 22:42
autor: endrju1
Szczerze mówiąc to jeszcze w żadnym serwisie, czy nawet mniejszym warsztacie nie widziałem żeby ktoś miał elektryczny klucz, wszędzie pneumatyka. Do użytku amatorskiego spokojnie poniżej 500zł się coś kupi, jednak tak jak ktoś wspomniał do tego potrzebny jeszcze kompresor.
U ojca w warsztacie od 3 lat działa kupiony promocyjnie za 380zł klucz sumake (w tej chwili widzę że sporo droższe są) i do tej pory działa jak powinien, mimo pracy niekiedy i 6dni w tygodniu, po 8-10h dziennie.
: wtorek 05 sty 2016, 23:25
autor: smokuxx1987
Sprawa wygląda tak:
Mam słaby kompresor 6 bar to z trudem wyciska i znacznie wydłużyło by to czas potrzebny na pracę przy samochodzie.
Przypuszczam że w warsztatach stosują pneumatyki bo są dużo wytrzymalsze i lżejsze.
Ja bd używał go sporadycznie i tak jak pisałem kiedy nie da rady odkręcić po dobroci to nie bd bawił się palnikiem i młotkiem tylko użyje klucza udarowego.
Więc nie ma znaczenia jego waga czy też 10- letnia gwarancja/żywotność.
Ważne żeby tylko był w miarę mocny.
Dzisiaj za byle głupotę kasują. Wymiana sworznia wahacza 60 zł gdzie gościowi zeszło dokładnie 4 minuty razem z wjazdem na hale i dźwignięciem samochodu.
: środa 06 sty 2016, 07:51
autor: fxxx
no to jasne, ja już od dawna stwierdziłem że lepiej sobie samemu coś zepsuć niż jeszcze za to zapłacić. W domu z prac wykończeniowych to nie ułożyłem płytek i schodów drewnianych
Mała poprawka, widziałem klucz elektryczny na oczy, taki
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5887592684
Jakbym miał wybrać to wziąłbym coś, co nie jest ewidentnie z Chin tylko ktoś się na tym podpisał z biurem w Polsce, i to najlepiej gdzieś nie daleko, bo może być tak, że co prawda klucz działa, ale to konkretnej śruby i tak trzeba będzie podchodzić z palnikiem, bo klucz nie pierdnie nawet, a wtedy zwrot z niezgodności z umową bo przedmiot nie służy do tego co jest napisane na nim. Przejrzałem allegro, oprócz makity i dwt to jedynie coś takiego wpadło mi w oko
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5841048941
Spróbuj i opisz jak to działa.za taką kasę, sam jestem ciekawy.
Jednak do mnie i tak przemawia staropolski palnik i siła razy gwałt;)
Z pół roku tego naprawiłem os w wózku widłowym takim większym, 4,5t. Żeby odkręcić piastę zamrozilem propanem-butanem jedną część (prosto z butli
) a potem palnik na drugą i dopiero dało radę, kilka kluczy się złamało, przy tym
: środa 06 sty 2016, 09:27
autor: smokuxx1987
Nie wszędzie można zastosować palnik razy gwałt.
Tam gdzie są blisko jakieś gumowe czy plastikowe elementy to za mocno nie pogrzejesz.
Poza tym pranie młotkiem też nie jest dobre dla pozostałych elementów przyległych do tego odkręcanego, bo wtedy siła jest tylko w jednym kierunku i pasowało by wszystko pozostałe poodkręcać.
W przypadku mojego sworznia to musiał bym całą kolumnę rozkręcać, półoś,drążki itp.
A śruba półosi też konkretnie trzyma i tak wszystko się kumuluje.
W przypadku jednej śruby można się pomęczyć, ale jak mam pół zawieszenia rozbierać to już odżałuje te 60 zł.
W warsztacie udarem mechanik 30-40 sekund klepał żeby odkręcić ale dało radę.
Wiadomo tam mają profesjonalny sprzęt ale nawet jak by miało mi to zejść 5 minut a nie 30 sekund to i tak się opłaca bo nie muszę wszystkiego innego rozkręcać.
Posłucham twojej rady i zobaczę co mają w okolicznych marketach, jak nie będzie nic sensownego to pewnie kupię tego lex-a albo tego bass.
: środa 06 sty 2016, 09:55
autor: maro21
smokuxx1987 pisze:Sprawa wygląda tak:
Mam słaby kompresor 6 bar to z trudem wyciska i znacznie wydłużyło by to czas potrzebny na pracę przy samochodzie.
Przypuszczam że w warsztatach stosują pneumatyki bo są dużo wytrzymalsze i lżejsze.
.
Do sprawnej pracy to min. 10 bar i zbiornik min. 100-150dm3.
Myślę, że taki z linku powinien dać radę albo po prostu podjedź do warsztatu i zagadaj, może ktoś Ci podpowie co wybrać na lata
: środa 06 sty 2016, 11:51
autor: fotorondo
W tym roku jak wymieniałem na zimowe to mieli klucz elektryczny. Nie wiem jaki ale na 100% był na 230V.
: środa 06 sty 2016, 14:31
autor: Pyra
Witam
Klucze udarowe pneumatyczne, są stricte udarowe. Tam w występ wału uderzają odpowiednio wyprofilowane młoteczki. Cechą tego rozwiązania jest,, że można ręką utrzymać pracujący klucz. Klucze elektryczne, to najczęściej (lecz nie zawsze) po prostu zakrętarki z mechanicznym sprzęgłem przeciążeniowym, lub z udarem elektrycznym (impulsowe zasilanie wirnika).
Przemysłowo, wykorzystuje się narzędzia pneumatyczne, ze względu na BHP, nie ma zagrożenia porażenia prądem, w przypadku uszkodzenia kabla, można pracować w bardzo wilgotnych warunkach itp.
Co do wydajności kompresora, to jeśli nie ma konieczności ciągłej pracy, a tylko doraźne boje z oporną materią, to spokojnie wystarczy marketowy mały sprzęt, ale ciśnienie, warto "podkręcić".
Pozdrawiam
: niedziela 14 lut 2016, 13:54
autor: smokuxx1987
Zamówiłem w końcu tego LEX-a w najbliższym czasie bd odkręcał nim 2 półośki, dam znać jak sobie z tym poradzi.
: niedziela 14 lut 2016, 19:20
autor: przemek1602
Na warsztacie mamy makitę wielkości wkrętarki, niestety tylko odkręca z siłą 200Nm więc mało ale do śrub na klucz 17 daje sobie radę, koła też tym sprawnie się odkręca, za tą kwotę chyba wolałbym dołożyć i kupić pneumata z yato
: poniedziałek 29 lut 2016, 13:37
autor: smokuxx1987
Klucz przetestowany.
Ciężkie to, duże, masywne i drogie.
Po rozmiarach można było by się spodziewać ogromnej siły, niestety tak nie jest.
Klucz nie odkręcił nawet kół dokręcanych ręcznie....
Nie polecam, będę się starał to oddać.
: poniedziałek 29 lut 2016, 21:07
autor: fxxx
Aniemówiłem
oddaj na w ostateczności na niezgodność towaru z umową.