Strona 1 z 1

Długie na rower - pomysł.

: środa 25 lis 2015, 20:13
autor: wiejski
Witajcie!
Postaram się jak najkrócej. Obecnie na kierownicy towarzysz mi EDC X1 3x XP-L. Światła jest dużo i boki są fajnie doświetlone. Zasięg też jest wystarczający, także bardziej z własnego widzi misia niż realnej potrzeby, ale jednak, szukam jakiegoś pomysłu na moda dłuższego światła. Całkiem fajny zasięg dawał solarstorm X3. Choć jeszcze więcej było by jeszcze fajniejsze. Na dniach przejadę z się z Convoyem C8, ale on jest jakiś taki wielki(ale jeszce, do przeżycia).
Macie jakieś pomysły? Fajnie było by, gdyby koszt zamknął się w 100 - 150 zł...

: środa 25 lis 2015, 20:36
autor: salomon
Moim zdaniem C8 jest idealna na długie. Oświetla spokojnie 100m do przodu. Ja bym pomyślał o czołówce. Przy szybkiej jeździe oświetla mi miejsce w które patrze zanim skieruję tam kierownicą. Mam zestaw S2+ 3*xml2 + C8 + Jetbeam hc20. Na szybkich singlach wszystko puszczam w max, a bez czołówki jest niebezpieczniej.

: środa 25 lis 2015, 20:55
autor: wiejski
Jakoś nie wyobrażam sobie czołówki jako światła na rower, a co dopiero jako swego rodzaju szperacza. W terenie, szybkich singlach czy jakiś hopkach dużo pracuję ciałem, więc wąski strumień światła mógłby nie być tam gdzie trzeba. Mile widziane 120 - 150+ m zasięgu, o użytecznej szerokości światła. Nie miecz świetlny czy laser, ale jakiś sensowne pole.

: środa 25 lis 2015, 21:09
autor: ElSor
Zwykła S2 ew S2 z refem SMO i będzie ładne długie przy 3xXP-L. Wg mnie większego zasięgu nie potrzeba na rowerze.
Miałem testowo na kierownicy chyba 5 latarek 3xXP-L i S4 z oskalpowaną XM-L2. S4ka świeciła zauważalnie dalej niż pozostałe 5 latarek na raz. http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16183

: środa 25 lis 2015, 22:13
autor: wiejski
Convoye serii S mają świetne wymiary i wagę na rower. Jednak wydaje mi się że nawet ze skalpowana dioda zasięg będzie mniejszy niż w przypadku C8. C8 to takie przyjemne minimum. Wybaczcie brak polskich znaków - telefon.
Dziękuję i pozdrawiam.

: środa 25 lis 2015, 22:18
autor: smokuxx1987
Tak jak pisze ElSor.
S2 po odpowiednim modzie i mamy zasięg jak C8 z refem OP przy mniejszych gabarytach.

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=16998

: czwartek 26 lis 2015, 11:51
autor: rambolbambol
Wiecie z praktyki czy S2 z SMO i diodą XP-L (nieskalpowaną) da lepszy zasięg i rozkład niż to samo, tylko z OP?

: czwartek 26 lis 2015, 12:22
autor: Mociumpel
Od siebie dodam, że S2 na SMO i XM-L2 4C z 1m ma na "teoretycznym" (w sensie nie zmierzonym) trybie 2,8A wartość 17,5 kluxów i "kółko" z większym "halo dookoła spota - na długie bez skalpa tez się powinno nadać.
Żeby było śmieszniej to na moim zoomie wartość z 1m wynosi 14500 luxów ;) - czyli nie taki zoom straszny jak się go opisuje.

: czwartek 26 lis 2015, 12:37
autor: komor
wiejski pisze:Jakoś nie wyobrażam sobie czołówki jako światła na rower, a co dopiero jako swego rodzaju szperacza. W terenie, szybkich singlach czy jakiś hopkach dużo pracuję ciałem, więc wąski strumień światła mógłby nie być tam gdzie trzeba.
Prędzej kierownica będzie na hopce gdzie indziej niż jedziesz/patrzysz, niż czołówka. Na hopce światło z kierownicy w początkowej fazie będzie oświetlać chyba niebo?

: czwartek 26 lis 2015, 13:26
autor: smokuxx1987
rambolbambol pisze:Wiecie z praktyki czy S2 z SMO i diodą XP-L (nieskalpowaną) da lepszy zasięg i rozkład niż to samo, tylko z OP?
Rozkład bardziej płynny będzie, natomiast w kwestii zasięgu to polecam diodę XP-G2, już nawet może być z refem OP, chociaż przy SMO też jest ładny rozkład bez kręgów, czego nie mogłem osiągnąć przy diodzie XP-L i refie SMO

: czwartek 26 lis 2015, 17:34
autor: wiejski
Propozycja S2 z XP-G (skalpowana?) i SMO wydaję się być bardzo kusząca. Myślicie, że M1 z refem SMO i XP-G (skalpowana?), da większy zasięg niż fabryczne C8 z refem OP?
pozdrawiam

: czwartek 26 lis 2015, 17:41
autor: smokuxx1987
Jak dobrze zogniskujesz diodę o powinno.