Oświelenie na rower szosowy (kolarzówkę)
: poniedziałek 09 lis 2015, 12:30
Witam.
Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie .
Super forum i cała masa wiedzy !
Zamierzam zakupić w sklepie fasttech różne produkty.
Większość informacji "zaczerpnąłem" z tego forum po długiej i pouczające lekturze ale mam też kilka dodatkowych pytań:
Na rowerze szosowym (kolarzówce) jeżdżę dość szybko - średnia 30km/h - a na zjazdach czasem 40-60km/h. Zależy mi na sensowym oświetleniu.
Zamierzam zakupić 2 latarki : 2x convoy s2+ lub kombinację S2+ +S3 lub S2+ + S8.
Jedna jako "krótkie" a d-ga jako "długie".
Czy te kolimatory pasują do S2+/S3 ?
https://www.fasttech.com/products/1187501
https://www.fasttech.com/products/1144800
i czy faktycznie zwiększą,poszerzą kąt świecenia latarki kosztem długości/odległości.
Czy do latarki Convoy S2+ wejdą akumulatorki zabezpieczone ?
A może czy do latarki Convoy S2 (starszy model) wejdą akumulatorki zabezpieczone ?
Albo inaczej - do których modeli S2/S3/S4/S6/S8 pasują acu zabezpieczone ?
Jakie są różnice między S2 a S2+ (poza nowszą diodą XM-L vs XM-L2?)
Czy łatwo uszkodzić akumulatorki bez zabezpieczania ?
https://www.fasttech.com/products/0/100 ... 00mah-3-7v
W zasadzie jak można je uszkodzić (pomijając upadek, zalanie) ?
https://www.fasttech.com/products/0/100 ... chargeable
Wymiarami to:
protected są dłuższe 69,4mm vs 65mm
czyli są dłuższe o 4,4mm.
Przymierzam się to tego modelu:
https://www.fasttech.com/products/1826901
Convoy S2+ 1*Cree XM-L2 T6-4C 996-Lumen 2-Group 3/5-Mode LED Flashlight
T6-4C - to wydaje mi się najbardziej bliska światłu słonczemu kosztem jasności w stosunku do 1C
Teoretyczne zestawienie czasów dla zasilania 2.1A vs 2.8A (bo nad takim opcjami się zastanawiam) - pewnie praktyczne jest 10-20% gorsze bo sprawności całości nie jest 100% tylko cześć leci w ciepło.
Chciałby aby całość w trybie 40% działał mi około 4 godzin.
Aku Panasa ma 3,4 Ah
3,4 / 2.8 1,21 h = 81 minut
3,4 / (2.8 x 0,4) 3,03 h = 185 minut
3,4 / 2.1 1,61 h = 96 minut
3,4 / (2.1 x 0,4) 4,04 h = ponad 240 minut (czyli ten tryb teoretycznie będzie ok)
Kupując wersję 2.8A będzie 8 układów zasilających ....
Czy aby ograniczyć prąd trzeba wlutowywać cały układ czy wystarczy odciąć/odizolować jedną z nóżek układu ? (lutownica nie jest mi obca).
Wolałbym kupić wersję 2.8A i sobie jednak posprawdzać co i jak a potem ew. ograniczyć prąd .
Czy w tej konkretnej latarce są tylko te tryby tj.
100 - Hi
40 - LO
?
Czy może da radę uzyskać jakieś tryby pośrednie tj. np.
33%
66%
100%
mocy ?
A może jest inne lepsze rozwiązanie ?
Dodam, że nie za bardzo chce mi się przekładać akumulatorki podczas jazdy ...
(jest zimno - ograniczone ruchy rękawiczki itp).
Dlatego idealna byłyby takie Convoy S2+ ale na 3 acu 3,4Ah.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi/podpowiedzi.
Pozdrawiam Serdecznie .
Na wstępie witam wszystkich bardzo serdecznie .
Super forum i cała masa wiedzy !
Zamierzam zakupić w sklepie fasttech różne produkty.
Większość informacji "zaczerpnąłem" z tego forum po długiej i pouczające lekturze ale mam też kilka dodatkowych pytań:
Na rowerze szosowym (kolarzówce) jeżdżę dość szybko - średnia 30km/h - a na zjazdach czasem 40-60km/h. Zależy mi na sensowym oświetleniu.
Zamierzam zakupić 2 latarki : 2x convoy s2+ lub kombinację S2+ +S3 lub S2+ + S8.
Jedna jako "krótkie" a d-ga jako "długie".
Czy te kolimatory pasują do S2+/S3 ?
https://www.fasttech.com/products/1187501
https://www.fasttech.com/products/1144800
i czy faktycznie zwiększą,poszerzą kąt świecenia latarki kosztem długości/odległości.
Czy do latarki Convoy S2+ wejdą akumulatorki zabezpieczone ?
A może czy do latarki Convoy S2 (starszy model) wejdą akumulatorki zabezpieczone ?
Albo inaczej - do których modeli S2/S3/S4/S6/S8 pasują acu zabezpieczone ?
Jakie są różnice między S2 a S2+ (poza nowszą diodą XM-L vs XM-L2?)
Czy łatwo uszkodzić akumulatorki bez zabezpieczania ?
https://www.fasttech.com/products/0/100 ... 00mah-3-7v
W zasadzie jak można je uszkodzić (pomijając upadek, zalanie) ?
https://www.fasttech.com/products/0/100 ... chargeable
Wymiarami to:
protected są dłuższe 69,4mm vs 65mm
czyli są dłuższe o 4,4mm.
Przymierzam się to tego modelu:
https://www.fasttech.com/products/1826901
Convoy S2+ 1*Cree XM-L2 T6-4C 996-Lumen 2-Group 3/5-Mode LED Flashlight
T6-4C - to wydaje mi się najbardziej bliska światłu słonczemu kosztem jasności w stosunku do 1C
Teoretyczne zestawienie czasów dla zasilania 2.1A vs 2.8A (bo nad takim opcjami się zastanawiam) - pewnie praktyczne jest 10-20% gorsze bo sprawności całości nie jest 100% tylko cześć leci w ciepło.
Chciałby aby całość w trybie 40% działał mi około 4 godzin.
Aku Panasa ma 3,4 Ah
3,4 / 2.8 1,21 h = 81 minut
3,4 / (2.8 x 0,4) 3,03 h = 185 minut
3,4 / 2.1 1,61 h = 96 minut
3,4 / (2.1 x 0,4) 4,04 h = ponad 240 minut (czyli ten tryb teoretycznie będzie ok)
Kupując wersję 2.8A będzie 8 układów zasilających ....
Czy aby ograniczyć prąd trzeba wlutowywać cały układ czy wystarczy odciąć/odizolować jedną z nóżek układu ? (lutownica nie jest mi obca).
Wolałbym kupić wersję 2.8A i sobie jednak posprawdzać co i jak a potem ew. ograniczyć prąd .
Czy w tej konkretnej latarce są tylko te tryby tj.
100 - Hi
40 - LO
?
Czy może da radę uzyskać jakieś tryby pośrednie tj. np.
33%
66%
100%
mocy ?
A może jest inne lepsze rozwiązanie ?
Dodam, że nie za bardzo chce mi się przekładać akumulatorki podczas jazdy ...
(jest zimno - ograniczone ruchy rękawiczki itp).
Dlatego idealna byłyby takie Convoy S2+ ale na 3 acu 3,4Ah.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi/podpowiedzi.
Pozdrawiam Serdecznie .