Niektóre latarki są reklamowane jako posiadające szybki ze szkła hartowanego, pokrytego powłoką antyodblaskową. Ale czy to jest naprawdę takie ważne ? Zmierzyłem z ciekawości przepuszczalność płytki o grubości 1,5 mm z poliwęglanu (bez żadnych powłok). I wyszło ok. 93%. A te szklane ile mają? nawet jeśli 100% to te 7% chyba nie jest tak znaczące?
Ludzie na forach czasem pytają skąd wziąć szybki do latarek, bo im pękły. Oczywiście można spróbować kupować w Chinach czy na Allegro, ale poliwęglan jest w Polsce łatwo dostępny i taniutki i można łatwo go przyciąć na żądany kształt. A z tego tworzywa wykonuje się przecież klosze opraw oświetleniowych.
Szybki do latarek
Szybki do latarek
Ostatnio zmieniony piątek 30 paź 2015, 14:08 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja tam gołym okiem różnicy nie widzę i myślę, że większość ludzi nie zbobaczy. Widzę, za to różnicę w mojej psychice bo pewnie o to tutaj chodzi. Mianowicie gdy składam sobie latarkę, chciałbym żeby była jak najlepsza, wiec gdy budujesz Rollce Royca- nie chcesz żeby miał szybę od Opla.
Druga sprawa to to 7%. Weźmy jako przykład gergowe EDC X1 3xXP-L V6. Nie chciałbym wiedzieć, że mając do dyspozycji 1800 lumenów, szybka zabiera mi 7%, bo to daje 126 lumenów. Mniej więcej jak by mi ktoś zabrał całego Tanka007 E09.
Druga sprawa to to 7%. Weźmy jako przykład gergowe EDC X1 3xXP-L V6. Nie chciałbym wiedzieć, że mając do dyspozycji 1800 lumenów, szybka zabiera mi 7%, bo to daje 126 lumenów. Mniej więcej jak by mi ktoś zabrał całego Tanka007 E09.