Strona 1 z 2

Dodatkowe światła drogowe ,

: wtorek 27 paź 2015, 20:58
autor: SST-90
Witam.

Planuje zrobić dodatkowe światła drogowe do mojego auta. Na wstępie zaznaczę, że mieszkam na północy Norwegii i codziennie dojeżdżam 40km do pracy , głownie przez las gdzie grasuje dużo zwierzyny . Do pracy jadę wcześnie rano a wracam późno wieczorem dlatego od października, przynajmniej do kwietnia poruszam się tylko po ciemku. Średnio mijam kilka aut.

Piszę do wszystko dlatego aby uniknąć komentarzy w stylu : " zabiorą Ci prawo jazdy" , " to jest nie legalne" " będziesz oślepiał innych" itp.

W Norwegii 80% aut ma dodatkowe długie i nikt na to nie zwraca uwagi. Testowałem już kilka homologowanych rozwiązań na standardowe żarówki i nic się nie sprawdza.

Chciałbym aby te dodatkowe światła załączały się razem z drogowymi , ale żebym miał możliwość wyłączenia przyciskiem.

coś na wzór tego :

https://www.youtube.com/watch?v=oUIx1mlJDb0
https://www.youtube.com/watch?v=y-0jUNp9vFY


POSIADAM:

2 reflektory od Sky ray king (na 3 diody)

dużo diod XM-L2 różnych barw.

jeden reflektor do SST-90 (mogę dokupić drugi)
taki: http://www.dx.com/p/sst-90-smooth-alumi ... i_Q01UveWg

jedną sztukę SST-90 (mogę dokupić drugą sztukę)
taką : http://www.kaidomain.com/product/details.S022075

jedno podłoże do SST-90

kilka driverów od dareltek (5 i 3.2A z płynna regulacją )

driver 9A z kaidomain w którym już zrobiłem dobre chłodzenie. (testowany 45min, pozostaje chłodny a prąd nie spada poniżej 9A)

dużo radiatorów komputerowych.



Myślałem nad zrobieniem 4 lampek.

Dwóch na SST-90 z tym głębokim reflektorem pędzonymi driverem 9A z kaidomain.

oraz dwóch na 3x XM-L2 z tymi refami od kinga i driverem 5A od dareltka. (po 2.5A w diodę)


Pytania :
Czy driverom nie zaszkodzi prąd z alternatora?

Czy zamiast dokupywać drugiej SST-90 lepiej kupić 2 XHP70 z fasttecha ?
https://www.fasttech.com/products/1609/10017519/3587000

Czy ktoś może się wypowiedzieć jakie będzie skupienie XHP70 z tym reflektorem do SST-90 z DX ?

Gdzie można kupić szybki do tego refa z DX ( o średnicy ok 73mm )

Czy driver 5A od darelteka da rade "puścić" po 2.5A w 6 XM-L2 ?przy zasilaniu samochodowym.
(testowałem 3x XM-L2 przy zasilaniu z zasilacza 12V i prąd nie był maksymalny, czy przy 14.4v byłoby ok ? )

Jakie przekaźniki zakupić ?


Proszę o porady .
Pozdrawiam

: wtorek 27 paź 2015, 22:04
autor: ElSor
Niby Twój nick do czegoś zobowiązuje ale XHP będą wydajniejsze. Dobrze też aby ich barwa była zbliżona do pozostałych źródeł światła, bo zamiast polepszyć sobie, zrobisz odwrotnie. Osobiście wrzucił bym 2 czy 4 reflektory ale z HIDami po 55W i nie ma opcji, że to nie wystarczy a przy okazji dużo mniej dłubania.

: wtorek 27 paź 2015, 22:07
autor: ww296
Osobiście, gdybym potrzebował potężnych niehomologowanych świateł do jazdy po normalnych drogach, to wstawiłbym reflektory ksenonowe. A najtaniej to dobrał reflektory z istniejącego auta i wsadził tam chiński HID np na 50 W. Zresztą 4 reflektory bez żadnej przysłony na palnikach 35W w porządnym reflektorze i tak dadzą tyle światła, że ho,ho :)

: wtorek 27 paź 2015, 22:10
autor: SST-90
testowałem dwa reflektory z hidami 55W (dane producenta :P ) i efekt był kiepski ;/ do tego ciężko do dobrą barwę . Miałem 4300K i świeciły bardzo zimnym światłem .

Chciałbym wykorzystać to co już zakupiłem i mam ochotę coś porzeźbić :)

: wtorek 27 paź 2015, 22:21
autor: ElSor
Mam chińskie HIDy 35W 4300K z przetworniczkami AC i jestem zadowolony z mocy i barwy (testowane w soczewce 2.5" bixenon). Fabryczna BA20d 35/35W świeci jak świeczka przy tym. Problem mam tylko taki, że mi się to nie mieści w reflektorze w moto :cry:

: środa 28 paź 2015, 00:35
autor: ww296
ja też mam Chińskie 4300K w soczewce. Długie światła przy krótkich, na których sa HID-y wyglądają prawie jak na Twoim Filmiku. Ale przy takim świetle, największa robotę robi reflektor. W innym samochodzie mam seryjne oryginalne KSenony - świecą w tym momencie gorzej niż światła z Twojego filmiku - sprawa Utlenionego plastykowego reflektora.

: środa 28 paź 2015, 15:11
autor: Polsky
sklep.wesem.pl i do tego hid. Ja mam bez hid w firmowym aucie I w zupełności wystarcza. Nie pamiętam modelu ale takie prostokątne duże chromowane z światłem postojowym i to są p.mgielne a nie dalekosiężne.
Robią super światło.

: środa 28 paź 2015, 18:09
autor: skaktus
Trzeba pamiętać, że palnik osiąga swoją barwę / wydajność dopiero po czasie czyli po wygrzewaniu. Montowanie ledów nie ma sensu - wiele zabawy a i tak xenon jest bardziej wydajny niż led. Do tego prawdziwe 50W (a nie takie typu 30W i 20W przez rezystor w obudowie przetwornicy) i masz to, czego na ledach nie dostaniesz w tej cenie itd.

: środa 28 paź 2015, 21:04
autor: ...John
2 dobre reflektory (duże lustra) z markowym żarnikiem wewnątrz robią z nocy dzień.
Przy 4 reflektorach, efekt jest już przeciwny do zamierzonego.
Światła jest tak dużo, że po wyłączeniu dodatkowego oświetlenia człowiek ślepnie.

: środa 28 paź 2015, 22:21
autor: Jacekkg
Hella robi fajne dalekosiezne HID, fajnie swieca

: sobota 31 paź 2015, 00:11
autor: SST-90
Dziękuje za sugestie.

Jednak spróbuje coś wyrzeźbić w ledach :)

Zna ktoś odpowiedź na moje pytania ? bo na pozór najprostsza sprawa okazuje się trudna - nigdzie nie mogę znaleźć szkła o średnicy 73mm :/

: sobota 31 paź 2015, 01:27
autor: skaktus
Przejdź się do jakiegokolwiek zakładu szklarskiego.

Pamiętaj też, że przy takim "zwykłym" szkle, wystarczy mały kamień, kawałek gałęzi i po szkle.

: poniedziałek 08 lut 2016, 12:27
autor: SST-90
Witam.

Czy mogę zastosować taki:
http://www.dx.com/no/p/03100173-diy-5a- ... rh7Viz2Z9B
sterownik , albo podobny (proszę o sugestie) do 2x HXP70 (6V) i całość zasilić z instalacji samochodowej ?

: poniedziałek 08 lut 2016, 13:19
autor: vin324pl
Myślę że taka przetwornica się nada ( stało prądowa), trzeba będzie zapewnić dodatkowe chłodzenie radiatorem.
ElSor pisze:Mam chińskie HIDy 35W 4300K z przetworniczkami AC i jestem zadowolony z mocy i barwy (testowane w soczewce 2.5" bixenon). Fabryczna BA20d 35/35W świeci jak świeczka przy tym. Problem mam tylko taki, że mi się to nie mieści w reflektorze w moto :cry:
U mnie zmieściły się aż dwie, robiłem moda bo i tak miałem angielską lampę - oślepiała kierowców. 6000lm vs 1*h7 robi różnicę. Choć najgorsze są długie łuki bo na motorze, całkowicie zmienia się geometria strumienia na drodze wraz z przechyłem :cry:. Przeciwny pas dostaje chwilę po oczach a wewnętrzna krawędź jest niedoświetlona ....

Obrazek

: wtorek 09 lut 2016, 09:06
autor: skaktus
A co na to gliniarze ? Jakieś "si" było ?