Witam
Mam na imię Rafał
W kwestii szeroko rozumianego "światła" jestem zupełnie zielony, więc wybaczcie moje nieprofesjonalne pytanie, ale chciałbym podpytać się o następującą kwestię.
Dzisiaj z wieczora biegałem sobie po lesie z następującym zestawem
latarka Convoy s2+ wraz z aku Li-ion SANYO NCR18650GA 3500mAh
wszystko kupione tu:
http://solarforce.eu/akumulator-liion-s ... p-105.html
http://solarforce.eu/latarka-convoy-s2- ... p-102.html
Biegałem 1 godzinę na maksymalnym ustawieniu jasności światła (tryb high 100%).
Z forum wyczytałem, że generalnie przy takich ustawieniach posiadane przeze mnie ogniowo starcza na około 1h, 1,3 h. Czytam również, że dobrze jest zadbać o to, aby napięcie na ogniwie nie spadło poniżej określonego poziomu (w moim przypadku 2,5 V).
Pytanie_1:
Czy po takim 1 godzinnym bieganiu na maksymalnych ustawieniach mogę
już doładować ogniwo celem zapobiegnięcia spadku napięcia poniżej granicznego progu, czy też takie doładowywanie "po trochu" (bez sprawdzenia rzeczywistego napięcia) ogniwa typu Li-ion jest dla niego szkodliwe?
Żeby było śmieszniej, wydaje mi się, że po tym godzinnym bieganiu latarka cały czas świeci z podobną jasnością.
Tak jak pisałem, jestem zielony w temacie ogniw. Chciałbym zachować jego żywotność jak najdłuższej. Niestety nie mam profesjonalnego narzędzia do pomiaru napięcia na ogniwie. Oczywiście wiem, że latarka oferuje opcję sprawdzenia takiego napięcia za pomocą systemu błysków, ale szczerze mówiąc wywołanie tej opcji przy pomocy 8. kliku trochę mnie nie przekonuje. Obawiam się o trwałość tego gumowego przycisku latarki.
Pytanie_2:
Jak szybko z waszego doświadczenia może rozładować się ogniwo Li-ion do tego niebezpiecznego poziomu w momencie kiedy leży sobie nieużywane? Chodzi mi krótko mówiąc o częstotliwość ładowania ogniwa w celu uniknięcia spadku jego pojemności.
Pytanie_3: