Strona 1 z 2

: środa 23 wrz 2015, 16:48
autor: lec
skaktus pisze:Żaden dostepny zamiennik nie zastapi prawidłowo żarówki P21W, jedynie własne konstrukcje na bazie zamienników żarówek np. H7 + przeróbka.
możesz wytłumaczyć dlaczego ? lub co dla Ciebie oznacza "prawidłowo". Interesuje mnie też jak ma sie H7 do BAY15d.... :)

: środa 23 wrz 2015, 17:22
autor: Volo
Interesuje mnie też jak ma sie H7 do BAY15d
Jak nie widzisz różnicy między nimi to co tu tłumaczyć?

Prawidłowo to znaczy rozkład jak w żarówce, siła światła porównywalna, poszukaj fotek jak ludziska montowali różne tego typu wynalazki i jak im to świeciło.

Diody według mnie przy aktualnym postępie, montuje się tylko z uwagi na szybkość uzyskiwania pełnej mocy świetlnej (szybciej się zapalają).

: środa 23 wrz 2015, 17:31
autor: lec
widzę tak ogromną różnice że zadałem pytanie - próbuje sobie wyobrazić przeróbke żarówki która ma zastąpic halogenowe 55W na taką która ma zastąpić 21/5W. Chyba brakuje mi wyobraźni lub nie wiem co autor miał na myśli :D
Prawidłowo to znaczy rozkład jak w żarówce, siła światła porównywalna
przy odpowiednim doborze i uwzględnieniu budowy samej lampy jak najbardziej do zrobienia. Pomijam oczywiscie kwestie oszukiwania elektroniki pojazdu. Nie mnie na pewno nie na zarówce za 8-15 zł z alledrogo.

ps
wiem mniej wiecej co jest na rynku :)

: środa 23 wrz 2015, 17:39
autor: Volo
To zupełnie inne żarówki, inaczej ułożone włókno, inne złącze.
Można zrobić oczywiście dobrze, ale za cenę wielokrotnie większą. Inaczej wyjdzie tania i lipna druciarnia.

: środa 23 wrz 2015, 17:50
autor: lec
Volo pisze:To zupełnie inne żarówki, inaczej ułożone włókno, inne złącze.
chyba sie nie rozumiemy.... :P

pytam na czym polegała tamta przeróbka (post skaktus'a), Bo o ile włókna itp są w żarówkach halogenowych, to w przypadku popularnych zamienników led nie ma to znaczenia -dobrze wiemy, że zmieniana jest tylko oprawa/baza a trzon żarówki pozostaje ten sam i jest uniwersalny dla wielu modeli, a co za tym idzie ogniskowanie, moce itp itd. są takie same (ew drobne korekty wynikaja z ew. długosci oprawy zarówki i innych dzielników przy 2 włóknach).

Ja zrozumialem, że brał jakies ledowe H7 i przerabiał, dlatego poprosilem o szczegóły.

: środa 23 wrz 2015, 17:51
autor: skaktus
lec pisze:widzę tak ogromną różnice że zadałem pytanie - próbuje sobie wyobrazić przeróbke żarówki która ma zastąpic halogenowe 55W na taką która ma zastąpić 21/5W. Chyba brakuje mi wyobraźni lub nie wiem co autor miał na myśli :D
Słaba u Ciebie ta wyobraźnia :twisted:

Zamiennik H7 na ledach żarówki H7 nie zastąpi - nie da się uzyskać takiego skupienia itd, jednak nie ma to takiego znaczenia przy PY21W itd. Wówczas, odpowiednio przerabiając mocowanie żarówki, można w miejsce PY21W czy innej jej podobnej wrzucić zamiennik z H7. Robiłem podobnie z markerami z BMW - te na H8 zazwyczaj są rozkręcane, rozbierałem je, gniazdo żarówki P21W przerabiałem tak, aby marker po rozkręceniu wszedł w oprawkę po żarówce. Nie będę wnikał w szczegóły, ale po zabawie wychodził zamiennik P21W o większej moce i dobrym rozkładzie światła. Myk stosowałem głównie w pozycyjnych lub w światłach cofania - wówczas w markera pędziłem 8 - 10W. Obecnie mam ponownie cały karton markerów i parę zamówień, być może powstanie z tego fotka :P

PS-Zamiennik H7 na ledach idealnie nadawał się na światła dzienne na bazie P21W, W21W itd.

: środa 23 wrz 2015, 18:08
autor: lec
heh, Panowie - jestem tu pierwszy dzien ale laikiem nie jestem, pomińmy wiec w naszej wymianie zdan rzeczy oczywiste.

nie rozmawiamy o zastepowaniu h7, h8, ringach itp itd- to zupełnie inne zagadnienia i inne specyfiki problemów.... rozmawiamy o zastepowaniu klasycznej STOP/Pozycja...

dlatego nadal nie rozumiem, dlaczego ledowa h7, np taka: KLIK

ma swiecic (niech nawet bedzie ze jako zwykła P21W) lepiej niż to: KLIK

...a przypomne że problem pierwotny dot. nie P21W/Py21W a P21/5W, czyli dochodzi kwestia dwubiegunowosci i dwóch poziomów (odpowiednio ustawionych) światła

i nie twierdze że te powyzej spełnią swoje zadanie - twierdze (ukryta teza) że nie ma wiekszego znaczenia czy zrealizujemy to na bazie h7 czy bay15d . Chyba ze cos jest niedopowiedziane, dlatego uprzejmie doprecyzowuje i ponawiam pytanie. :D


ps
dla dziennych na P21W, W21W itd istnieją odpowiednio dobre zamienniki juz z odpowiednimi bazami, po co wiec kombinowac ?

: środa 23 wrz 2015, 18:49
autor: skaktus
Pokaż mi dobry zamiennik P21W do dziennych który zapewnia ledom odpowiednią temperaturę pracy, warunki, trafia w ogniskową lustra itd...Ta takiej nie znam.

Mam w domu to badziewie które pokazałeś w poście wyżej, mam też to samo badziewie w wersji z ledami Osrama (12 ledów na zamiennik), moc realna 5W. Po kilku minutach całość śmierdzi, plastikowa rurka chroniąca ledy stopiła się i spłynęła w reflektorze. Miałem tego typu zamienniki dla P21W, H8, H9 itd i tylko jeden zamiennik W5W dał radę w lustrze i trafia w ogniskową, co jest kluczowe w reflektorach.

Jako zamiennik P21W w lampach dziennych, stosowałem właśnie zamienniki H7 z tego względu, że używane tam ledy dobrze trafiały w ognisko lustra, w którym była stosowana P21W, do tego moc była wystarczająca (10W) co dawało dobry efekt. Problem 2 jasności też jest do rozwiązania - dwie przetwornice o różnym prądzie i po sprawie.

: środa 23 wrz 2015, 20:11
autor: zabol
Proszę Cię bardzo...:
http://www.ebay.pl/itm/2X-1157-1000LM-H ... 35ed617e7f

http://www.ebay.pl/itm/2X-1156-1000LM-H ... 4d34eb3c54

Jeżdżę na tych pierwszych od co najmniej 2 miesięcy i żyją...zanim je założyłem zmierzyłem pirometrem do ilu się rozgrzewaja i nie przekroczyły 90st.....


A za W5W świetnie robią robotę te:
http://www.dx.com/p/pointpurple-f924wn- ... gLuwH37SVc

...barwa przyjemnie ciepła, światła niewiele więcej niż z żarówki...jedyny mankament to średnica...odrobinę większa niż żarówki i w niektórych przypadkach wchodzą na wcisk...używam ich w wielu miejscach od dawna i żadna nie padła...:)

: czwartek 24 wrz 2015, 01:21
autor: skaktus
Ta pierwsza faktycznie trafi w ognisko, jednak spora część światła pójdzie w nic. Zmierz temperaturę po kilku godzinach pracy w reflektorze. Na plus duża ilość ledów.

Zrób też porównanie za dnia przy słonecznej pogodzie, podaj parametry żarówki itd.

: czwartek 24 wrz 2015, 12:24
autor: lec
skaktus, to coś słabo szukałeś.... takich żarówek mogę wskazac przynajmniej z 15 modeli, które lepiej lub gorzej ale spełnią to zadanie (zamiennik P21W dla DRL) ,z rocznymi gwarancjami bez limitu kilometrów. Sprawdzone przez autopsje.....

Jak bede wiedzial jeszcze jaka jest geometria lustra lampy DRL to dobiore jeszcze dokladniej aby wlasnie jak najmniej swiatła szło w gwizdek... jak bede wiedzial w jakim aucie to dobiorę jeszcze dokładniej pod zasilanie, gdyż np na innym napięciu dziala DRL w Skodach (Octavia2FL, Superb2, FABIA/Roomster) a na innym np we Fiacie 500 (tam na T20dual) [i nie , nie jest to 12V, zakres roboczy mamy od ~10,6V po 13,6V]



przyklad DRL dla P21W ? prosze bardzo, żarówka nie do zdarcia: 15 diódek Samsunga, 5.1W@12VDC, skumulowana temperatura w najgorętszych miejscach 55-60*C (pomiar w temp. pokojowej 25*C, w bezruchu czyli bez chłodzenia powietrzem), wypadkowa temp. pracy dla pojazdu w ruchu to ok 45*C w zależnosci od temp. zewnętrznej. Wytrzymują średnio 2 lata przy ok 30kkm rocznie.

Obrazek
Obrazek


tu masz tego samsung w porównaniu z 4xPowerLED (COB) i Cree Q3 na froncie w soczewce:

Obrazek

a tu masz tego 4x1.5PL (COB) z Cree w słoneczny wiosenny dzien (wyglada na ciemniejszy ze wzgledu na krótszy czas ekspozycji , inaczej nie byloby nic widac)

Obrazek


tu masz 10xEPISTAR+LENSE na LEONIE 1P1 (8.4W@12VDC) co daje brak błedu w tym aucie i zdjecia centralnie w słońcu....

Obrazek

Obrazek

Obrazek


a tu masz zdjecie na Octavce z żarówka 4xCOB ( (3.6W212VDC ) co mowisz ze jest taka do niczego.... szału nie ma ale jako taki zestaw minimalistyczny sie nadaje dla tych z mniejszymi portfelami. Wszystko zalezy do tego kto to wyprodukowal i jaki jest driver dobrany, bo jest wiele "byleczego" na rynku.

Obrazek

przy małej powierzchi lustra/kubaturze lampy efekt jest wystarczający


podsumowujac, co jak co w przypadku zarowek ledowych dla DRL nie ma problemu z doborem odpowiednio działajacych żarówek, każdemu wg potrzeb i zasobności portfela.

pozdr

ps
sorki za brak pl znaków , na codzień nie używam....

: czwartek 24 wrz 2015, 14:58
autor: skaktus
lec pisze:skaktus, to coś słabo szukałeś.... takich żarówek mogę wskazac przynajmniej z 15 modeli, które lepiej lub gorzej ale spełnią to zadanie (zamiennik P21W dla DRL) ,z rocznymi gwarancjami bez limitu kilometrów. Sprawdzone przez autopsje.....
Też takie testowałem, gwarancję też miały i niestety sprzedawcy zawsze nabierali wody w usta jak coś padło.
lec pisze:
przyklad DRL dla P21W ? prosze bardzo, żarówka nie do zdarcia: 15 diódek Samsunga, 5.1W@12VDC, skumulowana temperatura w najgorętszych miejscach 55-60*C (pomiar w temp. pokojowej 25*C, w bezruchu czyli bez chłodzenia powietrzem), wypadkowa temp. pracy dla pojazdu w ruchu to ok 45*C w zależnosci od temp. zewnętrznej. Wytrzymują średnio 2 lata przy ok 30kkm rocznie.
Mam to samo cudo na ledach Osrama, moc dokładnie 5,6W i pomiar termoparą radiatora nie wykazał 55-60 st a 98-105 st. Ciężko jest schłodzić ledy w które idzie 5W tak małą powierzchnią radiatora. Temperatura o której piszesz, świadczy tylko o tym, że ledy nie są prawidłowo chłodzone i pewnie jak w większości wypadków, lutowane są do zwykłego laminatu z kilkoma przelotkami a całość klejona do radiatora taśmą dwustronną. W sumie standard dla tego typu produktów.
lec pisze:skaktus
Jak bede wiedzial jeszcze jaka jest geometria lustra lampy DRL to dobiore jeszcze dokladniej aby wlasnie jak najmniej swiatła szło w gwizdek...
Po co ci znać geometrię lustra ? Ważne aby ledy były na wysokości takiej samej jak włókno żarówki, bardziej nie trzeba kombinować. Żarówki pokroju P21W czy W21W nie są żarówkami precyzyjnymi.
lec pisze:jak bede wiedzial w jakim aucie to dobiorę jeszcze dokładniej pod zasilanie, gdyż np na innym napięciu dziala DRL w Skodach (Octavia2FL, Superb2, FABIA/Roomster) a na innym np we Fiacie 500 (tam na T20dual) [i nie , nie jest to 12V, zakres roboczy mamy od ~10,6V po 13,6V]
Po co dobierać napięcia pracy, skoro zamienniki pracują na przetwornicach ? Przetwornice stabilizują prąd dla ledów już od około 9,4V, więc dobieranie pod względem napięcia jest niepotrzebne. No, prawie wszystkie mają przetwornice, tandety na COBach ich nie mają, choć to też loteria. Sterowanie ledami przez rezystory to głupota :)

W sumie bardzo nas cieszy, że zrobiłeś sobie reklamę na forum, jednak znam aukcje z allegro itd. Twoje opisy z aukcji są genialne, jak choćby te:
Nowe, wysokiej jakości żarówki BA15s P21W 4x1.5W CREE Q3 + LENS (Power LED, sumarycznie max 7,5W).
Całość napisana tak, że laik myśli że wszystko jest na bazie Cree a to nieprawda, żarówka na bazie COBów wiszących w powietrzu, bez przetwornic, zasilanych z rezystorów + XP-E a nie żadne Q3. No i oczywiście LENS...I moc, sumarycznie 7,5W a potem w opisie dalej czytamy:
jasność: max 9W / 500 Lm, przy 12V / 0,32A / 3,84W
No to w końcu ile to ma lumenów i jaka moc ? Raz w opisie 7,5W ; następnie 9W na 500 lumenów a na końcu 3,48W ... Może warto by napisać realną moc i jasność ? Tym bardziej że to cudo nigdy nie osiągnie 9W.
LED Can Bus 5x1.5W + LENS BA15s
Co to LENS BA15s ? :twisted:

Kolejny kwiatek:
4x1.5W Power LED CREE Q3 + soczewka, dookólna, światło w każdym kierunku
Znów nieprecyzyjny opis. Raczej powinno pisać 4 x China COB + Cree XP-E z soczewką.
Odporne na błędy CAN-BUS.
Zagadnienie CANa wyjaśnił już Pyra wiele razy, kolejna nieścisłość w opisie aukcji.

Dalej zagłębiać się nie będę panie allegro aka -LEC- vel motohid.pl

: czwartek 24 wrz 2015, 16:16
autor: lec
he he, kogos zabolał odcisk... to po kolei:
skaktus pisze: lec napisał/a:
skaktus, to coś słabo szukałeś.... takich żarówek mogę wskazac przynajmniej z 15 modeli, które lepiej lub gorzej ale spełnią to zadanie (zamiennik P21W dla DRL) ,z rocznymi gwarancjami bez limitu kilometrów. Sprawdzone przez autopsje.....


Też takie testowałem, gwarancję też miały i niestety sprzedawcy zawsze nabierali wody w usta jak coś padło.
takie, czy wyglądające jak takie ? :P no i nie mogę odpowiadać za innych sprzedawców a jedynie za siebie.
skaktus pisze: lec napisał/a:


przyklad DRL dla P21W ? prosze bardzo, żarówka nie do zdarcia: 15 diódek Samsunga, 5.1W@12VDC, skumulowana temperatura w najgorętszych miejscach 55-60*C (pomiar w temp. pokojowej 25*C, w bezruchu czyli bez chłodzenia powietrzem), wypadkowa temp. pracy dla pojazdu w ruchu to ok 45*C w zależnosci od temp. zewnętrznej. Wytrzymują średnio 2 lata przy ok 30kkm rocznie.


Mam to samo cudo na ledach Osrama, moc dokładnie 5,6W i pomiar termoparą radiatora nie wykazał 55-60 st a 98-105 st. Ciężko jest schłodzić ledy w które idzie 5W tak małą powierzchnią radiatora. Temperatura o której piszesz, świadczy tylko o tym, że ledy nie są prawidłowo chłodzone i pewnie jak w większości wypadków, lutowane są do zwykłego laminatu z kilkoma przelotkami a całość klejona do radiatora taśmą dwustronną. W sumie standard dla tego typu produktów.
no jeśli mówię że Samsung to nie Osram, jesli podaje 5.1W to nie 5.6W a jesli temperature podaje inną (pirometr) to mozesz tylko gdybąc dlaczego jest inna. A to wszystko i tak mało ważne skoro produkt działa, sprawdza sie ma defective rate na poziomie 3% i w związku z czym roczna gwarancja bez "nabierania wody w usta" jest najbardziej prawdziwa i honorowana.
skaktus pisze: lec napisał/a:
skaktus
Jak bede wiedzial jeszcze jaka jest geometria lustra lampy DRL to dobiore jeszcze dokladniej aby wlasnie jak najmniej swiatła szło w gwizdek...



Po co ci znać geometrię lustra ? Ważne aby ledy były na wysokości takiej samej jak włókno żarówki, bardziej nie trzeba kombinować. Żarówki pokroju P21W czy W21W nie są żarówkami precyzyjnymi.

poniewiaż ksztalt lustra nie musi byc symetryczny i można wykorzystać taka wersje układu ledów aby efektywności była jak najwieksza przy danej konstrukcji lustra. Innymi słowy aby żarówka i kierunek generowanego przez nią strumienia swiatła był optymalny przy danej kontrukcji lampy/odbłyśnika. Bardziej obrazowo ? Są np. lampy w ktorych lepiej sprawdza sie żarówka mające ledy jedynie na bokach niż w każdą stronę... są lampy w ktorych wymagane jest światło wsteczne (np odbłysniki w drl VW UP/Citigo/Mii) itp itd
skaktus pisze: lec napisał/a:
jak bede wiedzial w jakim aucie to dobiorę jeszcze dokładniej pod zasilanie, gdyż np na innym napięciu dziala DRL w Skodach (Octavia2FL, Superb2, FABIA/Roomster) a na innym np we Fiacie 500 (tam na T20dual) [i nie , nie jest to 12V, zakres roboczy mamy od ~10,6V po 13,6V]


Po co dobierać napięcia pracy, skoro zamienniki pracują na przetwornicach ? Przetwornice stabilizują prąd dla ledów już od około 9,4V, więc dobieranie pod względem napięcia jest niepotrzebne. No, prawie wszystkie mają przetwornice, tandety na COBach ich nie mają, choć to też loteria. Sterowanie ledami przez rezystory to głupota
a) nie wszystkie mają przetwornice b) "tandety" na COB'ach tez potrafią miec przetwornice

a dobieranie pod napiecie pracy ma czesto do siebie to, ze moce generowane przy różnych napieciach sie rożnią a to znowu przeklada sie ew błedy spalonej żarówki. Przetwornice tez nie działają idealnie i czasem 0.5W w ta czy w tą ma znaczenie.
skaktus pisze:W sumie bardzo nas cieszy, że zrobiłeś sobie reklamę na forum, jednak znam aukcje z allegro itd. Twoje opisy z aukcji są genialne, jak choćby te:
reklame ? gdzie ? cos Ci sie chyba pomyliło - to ty przez swoje mikro śledztwo ujawniasz pewne fakty...

opisy na allegro ? tak są beznadziejne - taki rynek że ludzie kupują patrząc na cyferki. Jesli szukasz profesjonalnych opisów na allegro/e-sklepach dla gawiedzi to sie obudź i zmień bajkę boś naiwny.
Dalej nie mam zamiaru tego komentować bo to nie mój poziom odpowiadać na takie zaczepki i nie jest to tematem tego wątku.

Przykre jednak że "grzebiesz w śmietniku" poza forum żeby dowalić adversarzowi, najwidoczniej gdzieś zabolało. No cóż, bajki na allegro są tak samo śmieszne jak wmawianie ludziom żeby przerabiali H7 na 21/5W bo inaczej się nie da, wiec mamy 1:1

Ponado wyluzuj, bo strasznie sie spinasz skoro probujesz tak dyskredytowac kogoś kto ma inne zdanie.... nie wiem kim jestes ale w wielu kwestiach strasznie rozmijasz sie z prawdą i rzeczywistość krzyczy inaczej choć twierdzisz że to niemożliwe. (vide wspomniane żarówki do DRL)

celowo nie podaje linków, nie podaje nazw, nie pisze gdzie - pisze tylko że sie da bo to przerobiłem wzdłuż i wszerz. Wiec wróc prosze na sensowny merytoryczny poziom, bo kierujesz rozmowe w stronę szamba a to nikomu w niczym nie pomoże.


pozdr

: czwartek 24 wrz 2015, 17:03
autor: skaktus
Wystarczy, że sam się przyznajesz że pokręcasz opisy, bo wtedy ludzie to kupują:
opisy na allegro ? tak są beznadziejne - taki rynek że ludzie kupują patrząc na cyferki. Jesli szukasz profesjonalnych opisów na allegro/e-sklepach dla gawiedzi to sie obudź i zmień bajkę boś naiwny.
To tylko potwierdza, że jesteś przedawcą żerującym na ludzkiej naiwności, oszukującym nieprawdziwymi / niejasnymi/nieprecyzyjnymi opisami itd. Cóż tu więcej komentować - jaki sprzedawca taki towar -> tandetny. Tutaj na forum walczy się z ściemniaczami.

Dalej komentować nie muszę, Twoje wyjaśnienia są takie same jak opisy na allegro :roll:

: czwartek 24 wrz 2015, 17:10
autor: Pyra
Witam
lec pisze:... (zamiennik P21W dla DRL) ,z rocznymi gwarancjami bez limitu kilometrów. ...
Popłakałem się, dzięki za poprawienie humoru...
lec pisze:zarowek ledowych
Kolego, nie ma czegoś takiego, powinieneś to wiedzieć, skoro się wypowiadasz fachowo.
lec pisze:takie, czy wyglądające jak takie ? :P no i nie mogę odpowiadać za innych sprzedawców a jedynie za siebie.
No sorry Winetou, ale jak mamy to rozumieć?

Proszę też o poprawną pisownię, poza tym, że może wprowadzać nieścisłości w wypowiedzi, to jest wymagana postanowieniami regulaminu.


Panowie, przypominam też, że nie tolerujemy osobistych wycieczek!

Pozdrawiam