Strona 1 z 1

Przerobienie Elektrowni Rajdowej na LED

: niedziela 30 sie 2015, 16:14
autor: karolkarwot
Witam.
Koledzy pisze do was w takiej sprawie. A mianowicie. Jeżdżę sobie w rajdach samochodowych i czasami bywają odcinki nocne mam na chwilę założoną elektrownię z zestawem HID xenon. Niestety światło te nie daje zadowalających efektów.
I tu moje pytanie. Czy któryś z szanownych kolegów podjąłby się przeróbki takiego zestawu?
albo napisał instrukcję mniej więcej jak to zrobić? tzn. chodzi mi o układ chłodzenia itd.
wygląda to mnie więcej tak
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... e73207.jpg

z góry dziękuję za wszelakie sugestie.
A administratora proszę o ewentualne przeniesienie postu do odpowiedniego działu

: niedziela 30 sie 2015, 20:21
autor: smokuxx1987
Rozumiem że to kontynuacja tego tamatu : http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p ... ht=#151945

Ktoś ci przerabiał tą elektrownie na hidy??

W jaki sposób chcesz przerobić tą elektrownie?
Napisz co masz dokładnie w tej elektrowni, zwykłe żarówki halogenowy czy palniki xenonowe, co ci w tym nie pasuje i co potrzebujesz osiągnąć.

: wtorek 01 wrz 2015, 22:00
autor: Serkules
Witam i pozdrawiam Rajdową Brać ;) Też jeżdżę na rajdy.

Określ na początek, czego brakuje Ci w oświetleniu - za krótki dystans, rozkład światła czy szczegółowość.

Światła na oes powinny bardziej przypominać światła długie. Dobrze jest też używać barwy neutralnej, gdyż w lekkiej mgle lepiej widać detale.

LEDy w reflektorach do xenonów mogą dawać kiepskie efekty, gdyż xenon świeci bardziej na boki, a LED bardziej do przodu.

: niedziela 06 wrz 2015, 14:23
autor: karolkarwot
Cześć. Przepraszam za opóźnienie w pisaniu ale trochę zagoniony byłem ostatnie czasy.
Generalnie to chodzi o to żeby nie wpaść w błoto :P a tak na poważnie to zestaw HID świeci słabiutko, nie wiem czy seryjne światła długie nie świecą mocniej. do tego barwa niby 4200 a wali tak na niebiesko że hej:/ odległość światła dość kiepska chciałbym ją poprawić i kąt świecenia również. Ponieważ same Cornery nie dają rady mi doświetlić wszystkiego. A jadąc już koło 24 wieczorem to naprawdę kiepsko widać w ciemnym lesie.
Moje oczekiwania są takie żeby był dzień w nocy i kąt świecenia ok 180st. całego zespołu świetlnego
Mógłbym kupić orginalny zestaw LED na maskę i cornery ale po pierwsze mam już mocowania na standardowa elektrownie w masce a po drugie nie podobają mi się i tyle. Jednak z Rajdowa skorupą auto wygląda lepiej :)

Pozdrawiam

: niedziela 06 wrz 2015, 14:43
autor: ElSor
karolkarwot pisze:zestaw HID świeci słabiutko, nie wiem czy seryjne światła długie nie świecą mocniej
Najprawdopodobniej są źle dobrane reflektory albo jakieś badziewne zestawy HID, bo 4 dodatkowe reflektory powinny "zgasić" seryjne światła. Koszt przeróbki na LED wg mnie będzie bardzo drogi, bo to nie tylko z 20 diod XM-L2, optyk i driverów ale także frezowania/toczenia/spawania itp. Same części z materiałem to z 600-800zł minimum + kupa roboty. Wg mnie trzeba w obecnym zestawie wymienić to, co psuje efekt końcowy.

: poniedziałek 07 wrz 2015, 05:45
autor: Gregor887
karolkarwot pisze:zestaw HID świeci słabiutko, nie wiem czy seryjne światła długie nie świecą mocnie
Może problem jest w lustrach :roll:

: poniedziałek 07 wrz 2015, 14:10
autor: marcus
Może zobacz inny palnik (bo to chyba standardowa 35W) 4300K (4100K) i zobacz jak wtedy świeci.
2 sprawa to zobacz czy lustra nie są zgniłe/matowe.

Na tych zdjęciach z innego tematu to wygląda to na żarówki, hmm ?

: poniedziałek 07 wrz 2015, 20:32
autor: karolkarwot
Lustra są OK bo jak włożę normalne żarówki H4 to świecie naprawdę dużo lepiej.

bo myślałem nad dwom opcjami jakby to zrobić. podpowiedzcie czy jest to w ogóle wykonalne.

Ta skorupa idzie po jakimś tam promieniu tak? i żeby wykręcić te stare halogeny i zrobić z profilu dokładnie taki łuk i w tym łuku obsadzić te wszelakie diody. Ja sobie go wygnę itd. nie ma problemu. Czyli po prostu listwa świetlna tylko że na pół okrągło.

Albo druga opcja. W miejsca halogenów wstawić gotowe lampy LED. jakieś kwadratowe ?

co myślicie ?