Strona 1 z 2

Problem ze swingami? (z bto.pl)

: sobota 18 lip 2015, 18:38
autor: druzil28
Witam,
Poniewaz poprzednia bateria (do roweru elektrycznego) po 4 latach stracila co nieco na mocy postanowiłem zrobic maly upgrade i zamienic na swingi li-ion 3.7V 4400mAh w konfiguracji 7S2P.
Ladowarke zastawilem. Niestety po naładowaniu na fulla (zielona dioda) rower przejezdza smiesznie mala odleglosc i bateria siada. Jest chyba nawet gorzej niz na starej baterii.
Po naladowaniu woltomierz pokazuje 26,9V , przetrzymanie na ladowaniu nic nie zmienia.
Pytanie czy zaraz po naladowaniu przypadkiem napiecie nie powinno byc wyzsze ? Gdzies czytalem tutaj ze nowe baterie 3.7 li-ion powinny ladowac sie do 4.2V, a wiec 7x4.2V daje 29,2V. Baterie odcina przy napieciu 20,5V.
Co jest nie tak ? ladowarka ?

Wogole podczas jazdy gdy dziala wspomaganie widze ze wskaznik naladowania strasznie skacze, z fulla do min po czym zaraz wraca do fulla, nie mialem takiego zachowaniu na starej baterii (niestety nie wiem co bylo w srodku, jakis no-name stworzony dla decathlonu)

: sobota 18 lip 2015, 19:15
autor: max4max
Oczywiście po naładowaniu powinno być 29,2.
Co to za pakiet dokładnie i czy go robiłeś, czy kupiłeś gotowy i z jakich dokładnie ogniw?
Poza tym ładowanie takiego pakietu powinno się robić ładowarką z balanserem.

Ok.
Znalazłem co to te swingi - http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289
Ale dalej pozostaje pytanie o pakiet.

: sobota 18 lip 2015, 19:19
autor: druzil28
Kupilem gotowy, zrobiony przez bto
to dokladnie te baterie
http://bto.pl/B2CProdukt.aspx?id_artykulu=44289

Wyslalem im stara baterie z ladowarka, sprawdzili ze laduje i zrobili mi swapa na te swingi.

: sobota 18 lip 2015, 19:23
autor: max4max
To w takim razie reklamuj.
W ogóle powinni Ci przesłać już gotowy pakiet naładowany i zbalansowany i wtedy powinien mieć około te 29,2 V.
Kwestia ładowania tego pakietu a właściwie balansowania przynajmniej co jakiś czas np. co 3-cie ładowanie moim zdaniem nadal pozostaje ważna.

: sobota 18 lip 2015, 20:12
autor: druzil28
b[/colorardzo ]maly zasieg na tych bateriach to wlasnie przez to ze jest nie doladowana ?

na oryginalnej 10000mAh na maxymalnym wspomaganiu przejechalem 40-50km
na tej 8800mAh na srednim wspomaganiu przejechalem 11km (!!)
gorzej niz na tej starej 4 letniej

: sobota 18 lip 2015, 20:49
autor: max4max
Moim zdaniem to nie jest "niedoładowanie" tylko pakiet się rozbalansował, co oznacza, ze np. 1 lub więcej ogniw ma znacznie mniejszy stopień naładowania niż pozostałe, być może jest nawet poniżej napięcia odcięcia co powoduje, że normalna ładowarką nie da się naładować całego pakietu, a sam pakiet nie posiada pojemności nominalnej.
Być może na teraz nawet któreś z ogniw jest uszkodzone.

: sobota 18 lip 2015, 20:54
autor: druzil28
ok dziekuje. Odsylam to niech sprawdzaja.

: sobota 18 lip 2015, 21:10
autor: max4max
Przed odesłaniem proponowałbym kontakt mailowy i opisanie usterki.
Pozdrawiam

: sobota 18 lip 2015, 22:07
autor: Pyra
Witam
druzil28 pisze:ok dziekuje. Odsylam to niech sprawdzaja.
Tak się może głupio spytam... czy poprzednia bateria była też li-ion, czy może NiMH i ładowarka też była do takich ogniw. Daj może jakąś fotkę tej ładowarki, jej naklejkę...

Pozdrawiam

: sobota 18 lip 2015, 22:27
autor: druzil28
Poprzednia byla li-ion
A to jest ta ladowarka
https://www.google.pl/search?q=sslc058v ... uus7ADM%3A

: sobota 18 lip 2015, 22:29
autor: druzil28
max4max pisze:Przed odesłaniem proponowałbym kontakt mailowy i opisanie usterki.
Pozdrawiam
Tak, oczywiscie wpierw zadzwonie.

: niedziela 19 lip 2015, 03:24
autor: WojtekErnest
max4max pisze: Poza tym ładowanie takiego pakietu powinno się robić ładowarką z balanserem.t.
Ladowarka rowerowa nie ma balansera, jest tylko + i -. W pakiecie jest BMS który ma niewielki prąd balansujacy.
Albo uszkodzony segment, np źle zgrzany albo rozbalansowanie wynikiem zbyt dużego prądu dla segmentu 4P. W każdym razie brak 2,3 V po naładowaniu to srednio 3,9 V na segment więc pakiet trzeba reklamować, użytkowo do roweru się nie nadaje.
W mojej ocenie i tak powino być 5P z ogniw wysokopradowych by znosił chwilowe prądy 15-20 A bez istotnego spadku napięcia.

: niedziela 19 lip 2015, 08:35
autor: druzil28
Po nocy spadek napiecia z 26,9 V do 26,4V. Nie za duzo ?

Re: Problem ze swingami? (z bto.pl)

: niedziela 19 lip 2015, 09:02
autor: Mieciu
druzil28 pisze:..postanowiłem zrobic maly upgrade i zamienic na swingi li-ion 3.7V 4400mAh w konfiguracji 7S2P.
to są małoprądowe ogniwa :

Konfigurację 2p możesz bezpiecznie rozładować prądami rzędu 10A.
Ja coś czuję, że pakiet po prostu nie daje rady i odcina Ci za wcześnie.
Jaką moc ma ten napęd rowerowy?
Jak powyżej 150W to radziłbym mocniejszy pakiet.

: niedziela 19 lip 2015, 09:37
autor: druzil28
250W, ale wspomaga gdy pedaluje wiec sporo musze pomagac silnikowi

Maxymalny prad rozładowania to 12A, niestety nie wiem czy ciagly czy chwilowy