Strona 1 z 2

Solarstorm x3 - kilka zmian

: sobota 27 cze 2015, 18:20
autor: KuBa_98
Cześć,
Jako, że to mój pierwszy post na forum chciałem się z Wami przywitać. Nazywam się Kuba i mam 17 lat ;)
A teraz do rzeczy :D
Kupiłem dwie lampki rowerowe Solarstorm x3 z różnych źródeł (aliexpress i allegro). Ich wnętrza różnią się co pokażę na zdjęciach. Pigułek oczywiście w obu brak...
Chcę zmienić w nich długość i szerokość świecenia, brakuje mi światła blisko przed kołem, a daleko jest zbyt mocno skupione. Czy możecie mi pomóc w doborze i znalezieniu soczewek?
Jako, że zajmuję się modelarstwem RC to mam ładowarkę iCharger 106B+, oraz dwa akumulatory Li-Po 2S. Czy mogę je podpiąć pod tą lampkę?
Czy jest sens ładować akumulatory od lampki tą ładowarką, czy sobie odpuścić?

Pozdrawiam i bardzo czekam na odpowiedzi ;)

z aliexpress
Obrazek

z allegro
Obrazek

: sobota 27 cze 2015, 19:02
autor: bloodyopel
Pakiety jak najbardziej możesz podpinać, musisz jednak uważać na napięcie odcięcia, lampka będzie miała (jeśli w ogóle) na dość niskie napięcie, gdyż przystosowana jest do liion, moja x2 odcina przy ~2,85V czy nawet minimalnie niżej. Do tych napięć lepiej na lipo nie schodzić żeby zachować jego dłuższą żywotność.

Ładowanie iChargerem jak najbardziej ok, dużo lepsze niż oryginalną ładowarką od takich lampek.

: sobota 27 cze 2015, 19:33
autor: michal1
KuBa_98, Cześć,
Spróbuj czymś załatać np. dziury pod ledami np. jakimś metalowym krążkiem.
Co do optyk to niech wypowiedzą się właściciele lampek albo podaj wymiary miejsca pod optyki. Ogniwa oczywiście ładuj swoją ładowarką.
Pozdrawiam

: sobota 27 cze 2015, 20:56
autor: KuBa_98
Co do dziur pod ledami, to kuzyn wytoczy mi pigułki, tak więc ten problem jest z głowy ;)
Te dwie mniejsze soczewki mają 18mm średnicy, natomiast duże 20mm i 21mm w zależności od pochodzenia.

PS Dzięki za tak szybkie odpowiedzi ;)

: środa 01 lip 2015, 10:40
autor: KuBa_98
Zapomniałem podać drugi wymiar...
Teraz oryginalnie miejsca na reflektor (o ile można ten element tak nazwać) oraz soczewkę jest ciut ponad 13mm na długość, a średnica soczewki wynosi 21mm (na środkowej diodzie) i 18mm (na bocznych diodach).
Jakie soczewki dobrać i gdzie je najlepiej kupić?

Pozdrawiam i bardzo proszę o szybką pomoc ;)

: środa 01 lip 2015, 14:06
autor: michal1
Zobacz tą optykę na środkową diodę, kąt świecenia 60st. dostępne są też 45st.
http://www.aliexpress.com/store/product ... 01264.html
Na boczne muszę poszukać. ;)
Wymiary tych soczewek to 20mm średnicy i 13mm długości. Wygląda na to, że podobne do Twoich. Różnica minimalna może wynika z błędu pomiarowego. Jak będzie trochę za mały to można pokombinować z dodatkowymi O-ringami.
Pozdrawiam
Edit:
Znalazłem 17mm tylko jest trochę krótsza.
http://www.aliexpress.com/store/product ... 27093.html

: środa 01 lip 2015, 19:26
autor: KuBa_98
Niestety nie mam, aż tyle czasu, bo niedługo wyjeżdżam i potrzebuję dosyć szybko te soczewki...
Jeśli mógłbyś to poleć mi gdzie kupić je w Polsce :)
Lepszy będzie 45st. czy 60st.?

: środa 01 lip 2015, 19:28
autor: michal1
Na boki wziąłbym 60 na środek 45. Może wywieś ogłoszenie w sklepiku. :)

: środa 01 sie 2018, 21:52
autor: andre_2000
Witam!

Pozwalam sobie wyciągnąć stary wątek, bo również chciałbym zamienić oryginalne reflektory w Solarstorm X3 na kolimatory i jestem ciekaw jaki efekt ostatecznie udało się uzyskać i/lub uzyskać aktualne podpowiedzi co zakupić (w PL).

Dziękuję.

: sobota 04 sie 2018, 08:56
autor: andre_2000
Ok, dopowiem może czemu pytam o kolimatory, o których morze słów już padło. Czytałem wątki, widziałem zdjęcia, ale nie do końca wiem jak w praktyce wyglądają "krótkie" na polecanych 60x20. Jeżdżę głównie nieoświetlonymi drogami asfaltowymi bez pobocza, poza miastem, więc np. z polami kukurydzy czy sarenkami z boku. Tutaj szeroki kąt pożądany, ale mam wrażenie (na podstawie fotek), że ten strumień światła dosyć szybko się kończy, a jadąc z prędkością 40km/h chciałbym komfortowo widzieć drogę nie tylko pod kołem, ale również móc spokojnie zareagować na czekające niespodzianki, bez trzymania ręki na manetce hamulca.

I tutaj wątpliwości - zamienić 60x20 na 60x30, a może tylko jedną? Co z trzecią, środkową diodą? Część piszących poleca zostawić sam reflektor, jako "długie" (btw, też to mało do mojej wyobraźni trafia), ale wtedy znów wrócimy do plamy światła, więc może jednak kolimator okrągły, np. 30 lub 45 st, tak, aby "średnie" uzyskać? Biorąc każdy kolimator inny uzyskam "ładny" efekt przejścia i doświetlenia każdej odległości, czy przeciwnie, żaden fragment drogi nie będzie wystarczająco oświetlony i będzie efekt "do wszystkiego=do niczego"? Przejmować się w ogóle odcięciem światła, jeśli nad lampką będzie aluminiowy daszek, czy może właśnie zamiast eliptycznych kolimatorów wziąć okrągłe 60 i w razie "w" móc uzyskać lampkę "do lasu" po ściągnięciu daszka?

Czym więcej czytam, tym mniej wiem...

ps. sorry, że nie przez edycję, ale osobny post - chciałem podbić, żeby było widać, że coś dopisałem

: sobota 04 sie 2018, 11:52
autor: ElSor
andre_2000 pisze:I tutaj wątpliwości - zamienić 60x20 na 60x30, a może tylko jedną?
Zamiana taka przyniesie efekt odwrotny do oczekiwanego, bo przecież powierzchnia światła zwiększy się o 50% a zatem i zasięg spadnie. Wg mnie lepiej 2x ref i 1xowal ale wypadałoby mieć ustawione to tak, żeby reflektory świeciły nieco wyżej niż owal, co jest raczej niewykonalne w lampce tego typu. Idąc dalej tym tropem - wieloledy tego typu nie są zbyt dobre na rower jako 1 lampka do wszystkiego, chyba, że ktoś potrzebuje z jakiegoś powodu duuużo światła (np tylko długie).

: sobota 04 sie 2018, 13:11
autor: Mociumpel
Od siebie dorzucę że latarka z reflektorem jest o tyle lepsza że w "terenie różnym w tym polno-leśnym" strumień światła z refa wygląda jak wielki stożek który przy płytkim refie jest bardzo szeroki - czyli świeci szeroko po bokach jak i w dół i w górę. O ile swiecenie w góre na drodze publicznej to defekt i wada to poza drogami olbrzymia zaleta bo pozwala dojrzeć coś co "wisi, lata i powiewa" nad naszymi głowami i reagowanie jest intuicyjne i szybkie.
Kolimatory zwane TIR-ami ;) maja te zaletę, że umożliwiają łatwe "formowanie" wiązki z odcięciem.
Ale jak Elsor napisał - minimum dla profesjonalisty to dwie latarki - jedna skierowana w dół do "pod koła" druga na dystans.

: niedziela 05 sie 2018, 01:50
autor: andre_2000
Dziękuję za odpowiedzi. Nadal wiem tyle, że nic nie wiem (w sensie swojej decyzj) ;-)

Teraz na trzech reflektorach generalnie jeździ mi się dobrze na blisko, jak i dal, ale raz, że boję się, że jednak oślepiam, dwa, lekki spot chciałem trochę rozbić na boki.

Co do ilości światła na wieloledach - fakt, jeżdzę na 1/3 mocy, bo na wyższych trybach uzyskuję efekt prześwietlonego zdjęcia - niby jaśniej, ale wcale nie jest lepiej.

Dwie lampki - to mi chodzi cały czas po głowie (chociaż miejsca niedługo na kierownicy zabraknie, bo są jeszcze stare mactronicy do jazdy typowo miejskiej), ale właśnie trochę wbrew radzie ElSor zamiast 2r na 1 k myślę, czy jednak nie zaryzykować pójścia z tą lampką w "krótkie" - dać 60x20 na wszystkie, ew. 45x15 na środek (bo pod ten wymiar jest jeszcze dostępny), idąc tropem zmniejszenia powierzchni i zwiększenia zasięgu. Lato się skończy, warunki atmosferyczne się pogorszą, to i prędkość spadnie, do tego więcej światła bliżej koła się przyda przy gorszej widoczności, a długie dokupić osobno, jak to nie wystarczy na moje potrzeby.

Symetryczne kolimatory 20,30,45 - odpuścić w ogóle zamiast refów? Na światełkowym porównaniu kątów te 30 wygląda jakoś "jaśniej" niż OP, ale to tylko fotka na czerni, nie w praktyce.

: niedziela 05 sie 2018, 09:38
autor: Mociumpel
Nikt nie doradzi Ci najlepiej ja Ty sam sobie a i to najlepiej próbując co najlepsze.
Niedawno znajomy otrzymał zwykłego S2+ OP 2,1A z XM-L2 4C - zamienił z Mactronicowego Screama - japa mu się cieszy bo stwierdził, że chociaż zoom ładniej (w sensie równomierniej) oświetla ale wycina "teatralnie" czyli jak to zoom - przejście z jasnego do ciemnego jest nagłe i w nagłych przypadkach wejście czegoś z cienia do jasnego i ... powoduje newrowe ruchy bo brakuje czasu na reakcję. Teraz ze względu na płytki ref S2+ widzi znacznie lepiej: mocny środek oświetla dobrze przód a szeroki spil pobocze z lewej i z prawej. Dodatkowo zmajstrował sobie daszek z blaszki i teraz ma git bo nie oślepia. Poza tym w max trybie ma 2x więcej światła i do tego nie oczojebliwego zimnego tylko przyjemnego neutralnego. Konkluzja jednak była taka - jest dużo lepiej ale skoro jedna latarka zrobiła tak dobrze to dwie na pewno będą doskonałe. Ostatecznie po przymiarkach będzie tak - mocno skierowany w dół S2+ (w trybie 30%) jak wyżej bez daszka i S2 OP na XHL-HI na 30% z daszkiem dalsze dystanse - stwierdzono że refy OP znacznie lepiej rozbryzgują światło na jego potrzeby.
Ostatecznie jednak zostaną w każdej z latarek zmienione sterowniki z fabrycznych 3 trybowych na 7 trybowe takie www.banggood.com/Astrolux-S1-BLF-A6-A17 ... 09980.html (tanio ma być) bo przyjrzeniu się moim latarkom kolega stwierdził że precyzyjniej da się dobierać wartość światła pod potrzeby - tryb 30% jest czasami za mocny a 3 dodatkowe (coś nieco mniej i coś nieco więcej) pozwala lepiej dostroić ilość światła do sytuacji.

Z powyższego widać że niby prosta wymiana powinna dać super rezultat - okazało sie że nie - im dalej w las tym więcej wymagań bo pojawiają się nowe możliwości i efekty są bardziej precyzyjnie dopasowane pod oczekiwania. Niestety nie da się bez prób uczynić komuś dobrze na maxa - każdy ma swoje wymagania i ideał.

A zaczęło się od jednej dobrej latarki ...

: poniedziałek 06 sie 2018, 06:52
autor: andre_2000
Mociumpel pisze:Nikt nie doradzi Ci najlepiej ja Ty sam sobie a i to najlepiej próbując co najlepsze
Dojrzałem do decyzji zamówienia szerokich kolimatorów na wszystkie trzy diody, po to, żeby pobawić się i wyrobić sobie po prostu zdanie jaki to faktycznie efekt świetlny daje.

Zacznę od wariantu Elsor, jak będzie obiecująco i wystarczająco daleko, to zamienię proporcję kol do ref i środek pójdzie stary, a na boki kolimatory, w zapasie będzie wariant całkowicie krótkich świateł na trzy kolimatory. Biorę tez pod uwagę opcję, że zostanie jak było wyjściowo, tylko z aluminiowym daszkiem, ale za te kilkanaście zł przynajmniej czegoś wreszcie się dowiem i przestanę marudzić na forum.

Dzięki.