Strona 1 z 4

Lampka do zadań specjalnych - nocne enduro / DH

: poniedziałek 22 cze 2015, 16:05
autor: wiejski
Witam wszystkich ! Nazywam się Karol, ale tutaj będę figurował pod pseudonimem wiejski. Skoro formalności już za mną przejdźmy do części właściwej.

Nie zaskoczę chyba nikogo mówiąc, że poszukuję latarki. Mam sporo dosyć specyficznych wymagań podyktowanych dosyć hmmmmm "ekstremalnym stylem jazdy''. Jak pisałem w tytule, jeżdżę enduro/dh. Dla niewtajemniczonych : Szybko, czasami nawet baaardzo, kręto spore nachylenie trasy, rower spędza sporo czasu nie tykając matki ziemi żadnym z kół. Ze względu na powyższe mam pewne wymagania :

- Moc (pojedyncza dioda L2 to mało)
- Czas pracy (godzinka na maxie mile widziana)
- Zasilanie najlepiej z jednego 18650
- Dobry montaż na kiere (na hopkach musi się trzymać)

To były by takie konkretne wymagania. Teraz sobie jeszcze tak pogadam, żeby was trochę naprowadzić.
Do tej miałem latarkę z ebay z 3x XML L2. Mocy dawało wystarczające, nawet z zapasem, ale wad miało sporo. Po pierwsze mocowanie, gumowy oring nie trzymał z mocno i często zdarzało się, że po lądowaniu latarka świeciła w niebo albo tuż pod koła. Bardzo niefajne. Po drugie pakiet, zasilanie na zewnątrz to dla mnie nie porozumienie nie dość, że lubi odpaść to jeszcze czasami człowiek chcę zejść z pojazdu wziąć latarkę w rękę i coś sobie poświecić, a w tym wypadku bardzo niepraktyczne rozwiązanie. Tryby świecenia też do bani, bo 1, 2 albo 3 diody i strobo. Widział bym coś raczej al'a 3lm (gdzieś na postoju w plecaku pogrzebać czy trafić kluczami w zamek), 200 do użytku poza rowerem/ ewentualnie na w miarę doświetlonych asfaltach i około 500 w teren. No i jeszcze kompletnie poza tym powyżej to podobają mi się forumowe konstrukcję np S2+ z 3 x xp g2 od Dariusza. Bo nie dość, że fajnie można sobie wszystko wybrać to jeszcze część pieniędzy zostanie tutaj... Na koniec jeszcze budżet jakieś 200 zł jak trzeba to jeszcze stówka się uskrobie, ale lepiej nie ...
pozdro

: poniedziałek 22 cze 2015, 16:13
autor: michal1
Przy latarkach zasilanych jednym 18650 i trezch diodach w trybie max o godzinie działania można pomarzyć. :) Do twoich zastosowań EDC X1 3xXP-L (mocniejsza) i Convoy s2 3xXP-G2 (trochę słabsza).
Pozdrawiam

: poniedziałek 22 cze 2015, 20:34
autor: wiejski
Konkretna propozycja. Tą mocniejszą dostane u Grega?
pozdro i dzięki

: poniedziałek 22 cze 2015, 20:39
autor: michal1
Tak
Ewentualnie latarka na diodzie MT-G2 mocniejsza i większa.
Pozdrawiam

: poniedziałek 22 cze 2015, 21:36
autor: max4max
michal1 pisze:Ewentualnie latarka na diodzie MT-G2 mocniejsza i większa.
Do tych zastosowań jak kolega chce i uprawia to jak najlżejsza, by dobrze się trzymała na kierze, ta jest imho za duża i ciężka.
X1 3x lub S2+ 3x to są dobre wybory, jednak ja poleciłbym dodatkowo coś lekkiego jako czołówkę jako dodatek do tego na kierze.

: poniedziałek 22 cze 2015, 23:28
autor: Jimmy
Też jeżdżę szybkie FR w lesie i polecę Ci - sprawdzone u mnie...

Convoy S2 jako światło "średnio krótkie" na XM-L2
Convoy M1 jako światło "długie", na XP-L po skalpie

brakuje jeszcze światła krótkiego, więc zamiast S2 możesz kupić S2+ która świeci trochę szerzej (kolega ma więc testowane na żywo) albo trzecią lampkę. My akurat jako światła krótkie używamy reflektora LED Samsunga o mocy 365lm i kącie 25st zasilanie 12V na mocowanie MR16 GU5.3 zasilanego u mnie z 4x18650 wg własnego pomysłu - akusy w torbie pod siodłem itp. Może nie wygląda to profesjonalnie ale świeci mocno przed rowerem a oświetlenie bardziej do przodu załatwiają Convoy'e.

Oba Convoy'e mam modyfikowane przez Elsor'a - dla mnie najbardziej optymalne sterowniki.

Uchwyty mam "forumowe" najtańsze i nie było przypadku żeby lampki zmieniły pozycje...

: poniedziałek 22 cze 2015, 23:38
autor: michal1
Jimmy, convoy na trzech diodach świeci szerzej niż na jednej. :)

: poniedziałek 22 cze 2015, 23:45
autor: Jimmy
Zgadza się, ale świeci blisko... Mi brakowało oświetlenia w oddali przed rowerem, stąd Elsor zaproponował mi M1 i na razie spełnia swoją rolę... Jak ją zgaszę to sie zastanawiam, jak śmigałem wcześniej tylko na S2 :) Na pewno jedną latarką nie załatwisz wszystkiego, chyba że będzie to latarka z dwoma reflektorami ;)

Na razie dzień jest najdłuższy więc latarki podróżują w plecaku, ale po wakacjach znowu pójda w uzytek.

: wtorek 23 cze 2015, 01:05
autor: kurdolf
Jimmy z torbą pod siodelkiem to możesz sobie jeździć po alejkach czy ulicach a nie on, jak lata w powietrzu.
Bierz x1 Grega, na 60-80m oświetli i szeroko. Pojeździsz i zobaczysz w razie czego dokupisz coś na długie z czasem.

: wtorek 23 cze 2015, 09:07
autor: Jimmy
Nie twierdzę że musi trzymać aku w torbie pod siodłem. Pisałem jak rozwiązuje oświetlenie krótkie... Jak masz małą torbę pod siodłem i aku spięte w koszyczku to nic nie lata - nie widzę problemu ?
Jeśli jest problem z wypadaniem rzeczy z torby to jaki mocny musi być uchwyt do lampki na kierownicy żeby jej nie zgubić :lol:

: wtorek 23 cze 2015, 09:30
autor: madkeinam
Torby pod siodłem nie wytrzymują takiego skakania jak są obciążone (a pakiet aku waży jednak trochę), jak nie cała torba to przynajmniej mocowanie się wyrywa.

: wtorek 23 cze 2015, 10:19
autor: Jimmy
Dlatego np M1 i S2... myślę że samo x1 czy s na 3diodach nie wystarczy

: wtorek 23 cze 2015, 10:53
autor: michal1
Jak już to m1 bo s2 nie z świeci zdecydowanie dalej.

: wtorek 23 cze 2015, 13:52
autor: Tom.O
Panowie,

Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty. Tez inwestowałem coraz więcej w większa ilość światła, ale największy komfort dały mi okulary korekcyjne przy jeździe po zmroku. (niestety praca przy komputerze spowodowala koniecznosc -0.75 na kazde oko).

: wtorek 23 cze 2015, 13:56
autor: kurdolf
Czyli X1 i okulary trzeba kupić :mrgreen: