Lampka do zadań specjalnych - nocne enduro / DH
Lampka do zadań specjalnych - nocne enduro / DH
Witam wszystkich ! Nazywam się Karol, ale tutaj będę figurował pod pseudonimem wiejski. Skoro formalności już za mną przejdźmy do części właściwej.
Nie zaskoczę chyba nikogo mówiąc, że poszukuję latarki. Mam sporo dosyć specyficznych wymagań podyktowanych dosyć hmmmmm "ekstremalnym stylem jazdy''. Jak pisałem w tytule, jeżdżę enduro/dh. Dla niewtajemniczonych : Szybko, czasami nawet baaardzo, kręto spore nachylenie trasy, rower spędza sporo czasu nie tykając matki ziemi żadnym z kół. Ze względu na powyższe mam pewne wymagania :
- Moc (pojedyncza dioda L2 to mało)
- Czas pracy (godzinka na maxie mile widziana)
- Zasilanie najlepiej z jednego 18650
- Dobry montaż na kiere (na hopkach musi się trzymać)
To były by takie konkretne wymagania. Teraz sobie jeszcze tak pogadam, żeby was trochę naprowadzić.
Do tej miałem latarkę z ebay z 3x XML L2. Mocy dawało wystarczające, nawet z zapasem, ale wad miało sporo. Po pierwsze mocowanie, gumowy oring nie trzymał z mocno i często zdarzało się, że po lądowaniu latarka świeciła w niebo albo tuż pod koła. Bardzo niefajne. Po drugie pakiet, zasilanie na zewnątrz to dla mnie nie porozumienie nie dość, że lubi odpaść to jeszcze czasami człowiek chcę zejść z pojazdu wziąć latarkę w rękę i coś sobie poświecić, a w tym wypadku bardzo niepraktyczne rozwiązanie. Tryby świecenia też do bani, bo 1, 2 albo 3 diody i strobo. Widział bym coś raczej al'a 3lm (gdzieś na postoju w plecaku pogrzebać czy trafić kluczami w zamek), 200 do użytku poza rowerem/ ewentualnie na w miarę doświetlonych asfaltach i około 500 w teren. No i jeszcze kompletnie poza tym powyżej to podobają mi się forumowe konstrukcję np S2+ z 3 x xp g2 od Dariusza. Bo nie dość, że fajnie można sobie wszystko wybrać to jeszcze część pieniędzy zostanie tutaj... Na koniec jeszcze budżet jakieś 200 zł jak trzeba to jeszcze stówka się uskrobie, ale lepiej nie ...
pozdro
Nie zaskoczę chyba nikogo mówiąc, że poszukuję latarki. Mam sporo dosyć specyficznych wymagań podyktowanych dosyć hmmmmm "ekstremalnym stylem jazdy''. Jak pisałem w tytule, jeżdżę enduro/dh. Dla niewtajemniczonych : Szybko, czasami nawet baaardzo, kręto spore nachylenie trasy, rower spędza sporo czasu nie tykając matki ziemi żadnym z kół. Ze względu na powyższe mam pewne wymagania :
- Moc (pojedyncza dioda L2 to mało)
- Czas pracy (godzinka na maxie mile widziana)
- Zasilanie najlepiej z jednego 18650
- Dobry montaż na kiere (na hopkach musi się trzymać)
To były by takie konkretne wymagania. Teraz sobie jeszcze tak pogadam, żeby was trochę naprowadzić.
Do tej miałem latarkę z ebay z 3x XML L2. Mocy dawało wystarczające, nawet z zapasem, ale wad miało sporo. Po pierwsze mocowanie, gumowy oring nie trzymał z mocno i często zdarzało się, że po lądowaniu latarka świeciła w niebo albo tuż pod koła. Bardzo niefajne. Po drugie pakiet, zasilanie na zewnątrz to dla mnie nie porozumienie nie dość, że lubi odpaść to jeszcze czasami człowiek chcę zejść z pojazdu wziąć latarkę w rękę i coś sobie poświecić, a w tym wypadku bardzo niepraktyczne rozwiązanie. Tryby świecenia też do bani, bo 1, 2 albo 3 diody i strobo. Widział bym coś raczej al'a 3lm (gdzieś na postoju w plecaku pogrzebać czy trafić kluczami w zamek), 200 do użytku poza rowerem/ ewentualnie na w miarę doświetlonych asfaltach i około 500 w teren. No i jeszcze kompletnie poza tym powyżej to podobają mi się forumowe konstrukcję np S2+ z 3 x xp g2 od Dariusza. Bo nie dość, że fajnie można sobie wszystko wybrać to jeszcze część pieniędzy zostanie tutaj... Na koniec jeszcze budżet jakieś 200 zł jak trzeba to jeszcze stówka się uskrobie, ale lepiej nie ...
pozdro
Do tych zastosowań jak kolega chce i uprawia to jak najlżejsza, by dobrze się trzymała na kierze, ta jest imho za duża i ciężka.michal1 pisze:Ewentualnie latarka na diodzie MT-G2 mocniejsza i większa.
X1 3x lub S2+ 3x to są dobre wybory, jednak ja poleciłbym dodatkowo coś lekkiego jako czołówkę jako dodatek do tego na kierze.
Też jeżdżę szybkie FR w lesie i polecę Ci - sprawdzone u mnie...
Convoy S2 jako światło "średnio krótkie" na XM-L2
Convoy M1 jako światło "długie", na XP-L po skalpie
brakuje jeszcze światła krótkiego, więc zamiast S2 możesz kupić S2+ która świeci trochę szerzej (kolega ma więc testowane na żywo) albo trzecią lampkę. My akurat jako światła krótkie używamy reflektora LED Samsunga o mocy 365lm i kącie 25st zasilanie 12V na mocowanie MR16 GU5.3 zasilanego u mnie z 4x18650 wg własnego pomysłu - akusy w torbie pod siodłem itp. Może nie wygląda to profesjonalnie ale świeci mocno przed rowerem a oświetlenie bardziej do przodu załatwiają Convoy'e.
Oba Convoy'e mam modyfikowane przez Elsor'a - dla mnie najbardziej optymalne sterowniki.
Uchwyty mam "forumowe" najtańsze i nie było przypadku żeby lampki zmieniły pozycje...
Convoy S2 jako światło "średnio krótkie" na XM-L2
Convoy M1 jako światło "długie", na XP-L po skalpie
brakuje jeszcze światła krótkiego, więc zamiast S2 możesz kupić S2+ która świeci trochę szerzej (kolega ma więc testowane na żywo) albo trzecią lampkę. My akurat jako światła krótkie używamy reflektora LED Samsunga o mocy 365lm i kącie 25st zasilanie 12V na mocowanie MR16 GU5.3 zasilanego u mnie z 4x18650 wg własnego pomysłu - akusy w torbie pod siodłem itp. Może nie wygląda to profesjonalnie ale świeci mocno przed rowerem a oświetlenie bardziej do przodu załatwiają Convoy'e.
Oba Convoy'e mam modyfikowane przez Elsor'a - dla mnie najbardziej optymalne sterowniki.
Uchwyty mam "forumowe" najtańsze i nie było przypadku żeby lampki zmieniły pozycje...
Ostatnio zmieniony wtorek 23 cze 2015, 16:44 przez Jimmy, łącznie zmieniany 1 raz.
Zgadza się, ale świeci blisko... Mi brakowało oświetlenia w oddali przed rowerem, stąd Elsor zaproponował mi M1 i na razie spełnia swoją rolę... Jak ją zgaszę to sie zastanawiam, jak śmigałem wcześniej tylko na S2 Na pewno jedną latarką nie załatwisz wszystkiego, chyba że będzie to latarka z dwoma reflektorami
Na razie dzień jest najdłuższy więc latarki podróżują w plecaku, ale po wakacjach znowu pójda w uzytek.
Na razie dzień jest najdłuższy więc latarki podróżują w plecaku, ale po wakacjach znowu pójda w uzytek.
Jimmy z torbą pod siodelkiem to możesz sobie jeździć po alejkach czy ulicach a nie on, jak lata w powietrzu.
Bierz x1 Grega, na 60-80m oświetli i szeroko. Pojeździsz i zobaczysz w razie czego dokupisz coś na długie z czasem.
Bierz x1 Grega, na 60-80m oświetli i szeroko. Pojeździsz i zobaczysz w razie czego dokupisz coś na długie z czasem.
Nitecore Tube
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
Nie twierdzę że musi trzymać aku w torbie pod siodłem. Pisałem jak rozwiązuje oświetlenie krótkie... Jak masz małą torbę pod siodłem i aku spięte w koszyczku to nic nie lata - nie widzę problemu ?
Jeśli jest problem z wypadaniem rzeczy z torby to jaki mocny musi być uchwyt do lampki na kierownicy żeby jej nie zgubić
Jeśli jest problem z wypadaniem rzeczy z torby to jaki mocny musi być uchwyt do lampki na kierownicy żeby jej nie zgubić
Panowie,
Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty. Tez inwestowałem coraz więcej w większa ilość światła, ale największy komfort dały mi okulary korekcyjne przy jeździe po zmroku. (niestety praca przy komputerze spowodowala koniecznosc -0.75 na kazde oko).
Jak komuś X1-3xpl nie wystarcza do predkości 30km/h nawet w trudnym terenie to pozostaje wizyta u okulisty. Tez inwestowałem coraz więcej w większa ilość światła, ale największy komfort dały mi okulary korekcyjne przy jeździe po zmroku. (niestety praca przy komputerze spowodowala koniecznosc -0.75 na kazde oko).
Ostatnio zmieniony wtorek 23 cze 2015, 16:47 przez Tom.O, łącznie zmieniany 1 raz.