SolarStorm T4

co i jak zrobiłem...
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

SolarStorm T4

Post autor: Dariusz70 »

SolarStorm T4 - fabrycznie nieciekawa. Zwykłe diody XM-L mocno zimne, nieciekawe tryby i z tych 3200lm będzie 1200lm.
T4 posiada głęboki reflektor, jest nie za duża i lekka. 139mm x 59mm , 279g.
Dobry potencjał do modyfikacji.

Podobną modyfikacje z XP-L wykonał maciex93

Modyfikacja, część mechaniczna:

Wymiana diod na XP-L V6 3C Noctigon 16mm. Polerka piguły i podłoży + dobra pasta.
Wymiana szybki na UCL Lens powłoki AR 98% przepuszczalności.

Obrazek

Zmostkowanie sprężynek ( :twisted: było zabawy z odkręceniem tylnej zaślepki, dorobiłem klucz)

Obrazek

Zasilanie to trzy wysoko prądowe LG 2,9Ah. Dorobiłem wystający "+" i nowe koszulki termokurczliwe.

Modyfikacja, część elektroniczna:

Pomysł i realizacja kolegi Alienth.

Cztery XP-L zasilane są z trzech ogniw 18650, układ równoległy.
Pozostawione fabryczne zasilanie DD (direct drive, bezpośrednie)

Wykorzystałem POMYSŁ mistrza Pyry oraz jego płytkę z procesorem Attiny25 :padam: .

Obrazek

Zabezpieczenie termiczne i wysoka funkcjonalność softu opracowanego przez Alienth.

Soft:

Driver to 7io trybowy, programowalny, z strobo rapid, rowerowym i beacon.
Programowanie z 14 dostępnych trybów. PWM około 2kHz. Zabezpieczenie termiczne, pomiar napięcia ogniw sygnalizowany błyskami.
Oprócz tego sygnalizowany poziom napięcia ogniw na podświetlanym przycisku diodami zieloną i czerwoną.

Na włączonej latarce mamy dostęp do trybów w głównej pętli. Ilość tych trybów programujemy od 1 do 5 (domyślnie 4)
Tryby przełączane up/down w pełnej pętli czyli przeskakujemy z ostatniego trybu do pierwszego i z pierwszego do ostatniego.

Na wyłączonej latarce mamy dostęp do 2 innych osobno programowalnych trybów specjalnych :
2 klik tryb specjalny 1 (domyślnie najniższy)
3 klik tryb specjalny 2 (domyślnie max)

Włączanie po przytrzymaniu przycisku około 1,5s (tak samo wyłączanie)
Na włączonej
1 klik tryb w górę
2 klik tryb w dół
3 klik strobo rapid.
4 klik i tryb inny niż 100% - strobo rowerowe
4 klik i tryb 100% - beacon
5 klik pomiar napięcia sygnalizowany błyskami od 1 do 5 błysków odpowiednio dla napięć 3, 3.2, 3.4, 3.6, powyżej 3.8V
6 klik - programowanie trybów (aktualnego)
8 klik zwiększenie o 1 ilości trybów w głównej pętli, sygnalizowane błyskami, jeśli ustawimy więcej jak 5 to ilość trybów jest redukowana do 1
9 klik zmniejszenie o 1 ilości trybów w głównej pętli, sygnalizowane błyskami, jeśli ustawimy mniej jak 1 to ilość trybów jest ustawiana na 5
20 klik przywrócenie stanu fabrycznego latarki, sygnalizowany rapid,rowerowy,rapid strobo

Przytrzymanie około 1,5s włącza latarkę.

Sygnalizacja napięcia na podświetlanym przycisku startuje zawsze około 3-4s po uruchomieniu latarki.
Zielony - powyżej 3,5V
Zielony + czerwony - poniżej 3,5V
Czerwony - poniżej 3.2V
Próbkowanie napięcia około 4-5s by uniknąć dyskoteki bo jak wiemy napięcie ogniwa mocno skacze przy obciążeniu kilkoma LEDami.

Na wyłączonej latarce:
klikasz 5x - następuje włączenie lub wyłączenie (na przemian) sygnalizacji napięcia LEDami w przycisku.
Jeżeli sygnalizacja została włączona LED mignie 2x na zielono, jeżeli wyłączona LED mignie 2x na czerwono.

6 klik - programowanie aktualnego trybu instrukcja :
Wybieramy tryb który chcemy zaprogramować, wykonujemy 6 klik, latarka mrugnie 3x po czym ustawi pierwszy poziom z palety
14 dostępnych poziomów świecenia. W tym momencie wykonując 1 klik lub 2 klik przełączamy się po poziomach jasności
mając czas na dokładne oszacowanie czy obecny poziom światła jest dla nas wystarczający.
Jest to bardzo pomocne i wielce wygodne w stosunku do wyświetlania wszystkich poziomów w pętli czasowej,
gdyż nie działamy pod presją czasu i możemy na spokojnie testować dany poziom jasności.
Gdy akceptujemy dany tryb wykonujemy 3 klik, latarka mrugnie 3x i kończy procedurę programowania wybranego trybu
Gdy latarka znajduje się w trybie programowania będzie nas o tym informować przygasając jeden raz na 5 sekund

Dostępne poziomy jasności:
tryb | prąd diody [%]
LO | 0,035
1 | 0,5
2 | 1
3 | 2
4 | 4
5 | 9
6 | 12
7 | 16
8 | 26
9 | 37
10 | 49
11 | 63
12 | 78
13 | 100

Ochrona ogniwa przed nadmiernym rozładowaniem :
Procesor stale bada napięcie zasilania i w momencie jego spadku poniżej około 2,9V-3V redukuje PWM o połowę zapobiegając niekontrolowanemu rozładowaniu ogniwa. Ostatnim wyświetlanym poziomem jasności jest MOON, po którym latarka wyłączy się i procesor przejdzie w stan uśpienia.

Zabezpieczenie termiczne :
Realizowane na wewnętrznym czujniku temperatury (A25) ma za zadanie chronić elektronikę latarki. Przy osiągnięciu temp. około 55*60* sterownik płynnie obniża prąd do poziomu, który pozwoli na stabilizację temperatury układu sterowania. Przy wychłodzeniu się głowicy latarki następuje płynne zwiększanie mocy.

:padam:

Jak to świeci?

Na razie na ścianę:

Obrazek

Po prawej T4, a po lewej takie skromne "podjadane" przez T4 to latarka latarka z modułem 3 x XP-L . ( Foto 3 x XP-L )
Obie na 100%.
:cool: :twisted: :cool:
Ostatnio zmieniony niedziela 21 cze 2015, 09:37 przez Dariusz70, łącznie zmieniany 4 razy.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Gratuluję :)
Po modzie T4 robi robotę bez dwóch zdań :mrgreen:
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

Dariusz70, no to "nawojowaliśmy" :mrgreen:
Teraz coś takiego muszę zrobić dla siebie :)

W wolnej chwili wrzucę sobie ten soft do SRK.
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
rambolbambol
Posty: 40
Rejestracja: czwartek 02 sty 2014, 13:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: rambolbambol »

Więcej fotek z pracy tej latarki w terenie w porównaniu do np. S2+ poproszę.
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

S2+ przy niej nie świeci :)
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
alienth
Posty: 270
Rejestracja: poniedziałek 08 paź 2012, 19:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: alienth »

maciex93, dobrze napisane :mrgreen:
Moje sterowniki:
AHE+ v1
KHE
v201 / v211
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Jak wieczorem w końcu nie będzie padać to zrobię zdjęcia.
S2+ nie jest do świecenia na 100m, trudno porównywać.
Bardziej do C8. Ale raczej C8 blado wyjdzie.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
lumenoman
Posty: 71
Rejestracja: wtorek 14 kwie 2015, 19:29
Lokalizacja: Będzin

Post autor: lumenoman »

w jakim celu są wymieniane diody, chodzi o zmianę barwy ?
Awatar użytkownika
maciex93
Posty: 2886
Rejestracja: sobota 14 sty 2012, 18:59
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: maciex93 »

Zmiana barwy to jedno, oryginalne są bardzo zimne i nie ładnie to wygląda.
2. sprawa to wydajność, XP-L V6 są ponad 20% wydajniejsze względem XM-L U2, a na podłożach miedzianych ta przewaga tylko rośnie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

XM-L2 U2 ma o 14% większą wydajność od XM-L U2.
V6 to odpowiednik U3 + kolejne 7%.
Oraz poprawiło się skupienie - główny cel wymiany na XP-L.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Jakby oskalpować diody to dalej byłaby jednolita plama światła?
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Będę składał drugą T4 z oskalpowanymi XM-L2.
Zrobię opis. Myślę za dwa tygodnie dojedzie.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
kurdolf
Posty: 659
Rejestracja: czwartek 04 gru 2014, 14:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kurdolf »

Nitecore Tube
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Mam z pewnego źródła XM-L2 U3 1A. Po skalpowaniu wyjdą "okolice" barwy 2C.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
Awatar użytkownika
Dariusz70
Posty: 1271
Rejestracja: niedziela 30 paź 2011, 20:05
Lokalizacja: Chochołów

Post autor: Dariusz70 »

Obrazek

Iso200, 2s, f3,5 balans bieli światło dzienne. Do domku z okienkiem jest 90m.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
ODPOWIEDZ