Strona 1 z 2
JAK ROZPOZNAĆ CZY REFLEKTOR JEST XENON CZY BI-XENON??
: poniedziałek 18 maja 2015, 21:03
autor: buryy
Witam!
Jak w temacie,zakładam nowy temat ,ponieważ nie chcę by gryzł się z tym innym.
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam Piotrek.
: wtorek 19 maja 2015, 07:53
autor: cmsydney
Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
: wtorek 19 maja 2015, 13:49
autor: marcus
cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
co ty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
: wtorek 19 maja 2015, 14:13
autor: kurdolf
marcus pisze:cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
co ty za głupoty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
Przecież napisał dobrze, że bixenon ma tylko palnik który jest od mijania i drogowych a xenon tylko krótkie dlatego musi mieć halogen żeby były jeszcze drogowe.
: wtorek 19 maja 2015, 14:54
autor: marcus
A nie wiem może coś krzywo przeczytałem, sry
Ale on ma długie osobno i chodzi mu czy xenon od krótkich pełni także funkcje długich, przysłona sie podnosi. Czyli razem 4 długie światła.
https://www.youtube.com/watch?v=7y1lrM4FVGY
: wtorek 19 maja 2015, 18:42
autor: Jacekkg
marcus pisze:cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
co ty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
A
moze tez byc bixenon z xenonami na mijania bez
przyslony i xenonami na
dlugich
: wtorek 19 maja 2015, 20:07
autor: Pyra
Witam
Jacekkg pisze:A moze tez byc bixenon z xenonami na mijania bez przyslony i xenonami na dlugich
A widziałeś po jakim czasie HID osiąga moc znamionową, raczej na drogowe się nie nadają...
Pozdrawiam
: wtorek 19 maja 2015, 22:45
autor: marcus
chyba by nie pomrugał długimi, kiedyś już trochę temu w jakimś mercedesie dosyć fajnym zastanawiała mnie na co ta 2 soczewka obok
: czwartek 21 maja 2015, 17:33
autor: Jimmy
Reflektor xenon soczewkowy ma palnik typu S np D1S, D2S itd... Miedzy soczewką a palniekiem jest przesłona która "odcina" swiatło żeby nie oslepiać jadących z naprzeciwka.
Bixenon ma tą przesłonę na elektromagnesie i po włączeniu długich przesłona jest odchylana, tym samym strumień swiatła palnika nie jest w żaden sposób "odcinana"/przesłaniany
W niektórych autach jest dodatkowa żarówka typu Hx np ja mam H1 które świecą jako światła długie razem xenonem. Ta dodatkowa lampa jest zapalana jeśli mając wyłączone światła mijania chcemy mignąć długimi.
Luxwageny czyli audi występowały z lampami xenon lub bixenon
Mając xenon można go przerobić na bixenon poprzez założenie ruchomej przesłony. Elektromagnes ma swoją elektronikę sterującą wiec wystarczy podłączyć go pod zasilanie światła drogowego. Podanie napięcia powoduje odchylenie przesłony
Nie wiem czy wszystkie przesłony, ale część z nich ma możliwość przestawienia światła "europejskiego" na uniwersalne tzn "akceptowalne" np w UK. Na przesłonie jest ruchomy element zmieniający sposób odcięcia światła.
: czwartek 21 maja 2015, 21:46
autor: Calineczka
buryy, witaj.
Zapoznaj się proszę z regulaminem. NIE piszemy tytułów wielkimi literami, popraw proszę w swoich tematach.
: sobota 03 paź 2015, 14:26
autor: lec
bi-xenon ma zawsze większą średnice niż zwykły xenon
: sobota 03 paź 2015, 18:02
autor: BKK
Mam w domu jakieś dwa biksenony. Oryginały z jakiegoś auta. Elektromagnesy w nich mają jednak po trzy wyprowadzenia. I zastanawiam się jak to działa - masa, podtrzymanie i impuls uchylający? Czyli w momencie przełączania idzie impuls na ten trzeci, a potem tylko mały prąd do utrzymania przesłony, czy jakoś inaczej?
: niedziela 04 paź 2015, 21:22
autor: ...John
lec pisze:bi-xenon ma zawsze większą średnice niż zwykły xenon
Nie zgodzę się.
Są wyjątki, jak soczewka biksenon z hondy crv.
Średnica szkła to 2,5".
: niedziela 04 paź 2015, 22:37
autor: Jimmy
BKK pisze:Mam w domu jakieś dwa biksenony. Oryginały z jakiegoś auta. Elektromagnesy w nich mają jednak po trzy wyprowadzenia. I zastanawiam się jak to działa - masa, podtrzymanie i impuls uchylający? Czyli w momencie przełączania idzie impuls na ten trzeci, a potem tylko mały prąd do utrzymania przesłony, czy jakoś inaczej?
Jest tak jak piszesz. Do odchylenia idzie większa siła, a potem jest podtrzymanie. Niestety nie wiem czy jest potrzebny dodatkowy układ, sterujący,czy wystarczy podać na dwa piny po 12V oraz masa na 3pin...
: poniedziałek 05 paź 2015, 11:25
autor: lec
...John pisze:lec pisze:bi-xenon ma zawsze większą średnice niż zwykły xenon
Nie zgodzę się.
Są wyjątki, jak soczewka biksenon z hondy crv.
Średnica szkła to 2,5".
hmm, a są jeszcze jakieś takie przypadki ? do tej pory każde lampy z którymi miałem styczność miały większe średnice, jest to zwyczajnie podyktowane względami praktycznymi. Jak świeci taki biksenon w crv? skoro nie ruszali średnicy to musi być coś kosztem czegoś....