Oświetlenie ledowe kabiny Citroen C5 III
: czwartek 16 kwie 2015, 22:17
Witam wszystkich, to mój pierwszy post tutaj:-).
Zakupiłem jakiś czas temu C5 sedan 2010/11 i wymieniłem żarówki oświetlenia kabiny oraz rejestracji na białe ledowe. Wszystko jest prawie w porządku oprócz żarówki środkowej z przodu oraz z tyłu w górnych lampach w podsufitce (żarówka odpowiedzialna za oświetlenie podczas otwarcia drzwi). Wkładałem żarówki led smd 5050 zwykłe jak i na CANBUSIE (jak sądzę, te 3 w ostatnim rzędzie w czerwonym kółku to canbus i w każdym przypadku jest to samo: po wyłączeniu auta żarówki po chwili zaczynają mrugać, pracują dobrze tylko podczas pracy silnika, zaraz po wyłączeniu silnika i zapaleniu ich ręcznie bądź po otwarciu drzwi mrugają zamiast świecić ciągle... Żarówki normalnie powoli zapalają się oraz gaszą po otwarciu drzwi, ale mruganie jest nie do wytrzymania, jakby nie współpracowały ze ściemniaczem w aucie czy jakimś innym czujnikiem... Podpowiedziano mi, żebym włączył do obwodu kondensator i rezystor odpowiedni, czy to pomoże? Może dołączyć jakieś dodatkowe elementy do obwodu żeby to działało poprawnie np odpowiednio większy rezystor...? Szczerze mówiąc to pasowałby jakiś może rezystor większy bo zauważyłem że te ledy leciutko się palą nawet podczas wyłaczonego przełącznika, czujnik chyba jednak delikatnie puszcza prąd i zwykła żarówka się nia pali a tutaj z ledami jest inaczej... Pomierzyć mogę miernikiem napięcia czy prądy, ale co mi to da, pewnie ten czujnik jakoś testuje elementy w tym tą żarówkę środkową czy sam już nie wiem... zwykła żarówka pali się normalnie ciągle po wyłączeniu silnika.
Załączam fotki, w czerwnym kółku zaznaczone ledy, które niby są na canbusie a i tak mrugają...
Czy sądzicie, że takie ledy by załatwiły sprawę a moje canbusy są jakieś niewłaściwe?
http://www.sklepledowy.pl/pl_PL/p/Citro ... za-LED/841
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Panel-Le ... mny-T1/276
Albo nawet takie:
http://lediker.pl/panel-smd-5050-12-led ... 8,269.html
Po czym poznać CANBUS? Wykonanie na płytce krzemowej, ścieżki (piny lutowana) i rezystor wlutowany a dodatkowo nie są biegunowe, tzn. wkładam je w jeden sposób a potem obracam o 180stopni i powinny świecić a nie na canbusie nie będą świeciły?
Oto niektóre z moich żarówek:
http://allegro.pl/led-t10-w5w-4-smd-t-5 ... 06525.html (jednak nie są na canbusie?)
http://allegro.pl/led-4-x-smd-canbus-bo ... 25159.html (założyłem do podświetlenia schowka oraz bagażnika)
http://allegro.pl/led-6-x-smd-canbus-bo ... 63428.html ( założyłem do podświetlenie rejetracji, świecą pięknie ale pomimo, że niby canbus to i tak zauważyłem, że w nocy leciutko świecą pomimo wyłączonych świateł a więc także podśwwietlenia tablicy... czyli rezystor w canbusie nie chroni przed leciutkim paleniem się diod...?)
Wiem, że masa pytań, bardzo dziękuję za pomoc:-).
P.S. Spróbuję w najbliższym czasie założyć te od rejestracji albo od schowka do tej podsufitki bo one mają być canbus więc niby powinny współprwacować ze ściemniaczami oświetlenia itp.
Zakupiłem jakiś czas temu C5 sedan 2010/11 i wymieniłem żarówki oświetlenia kabiny oraz rejestracji na białe ledowe. Wszystko jest prawie w porządku oprócz żarówki środkowej z przodu oraz z tyłu w górnych lampach w podsufitce (żarówka odpowiedzialna za oświetlenie podczas otwarcia drzwi). Wkładałem żarówki led smd 5050 zwykłe jak i na CANBUSIE (jak sądzę, te 3 w ostatnim rzędzie w czerwonym kółku to canbus i w każdym przypadku jest to samo: po wyłączeniu auta żarówki po chwili zaczynają mrugać, pracują dobrze tylko podczas pracy silnika, zaraz po wyłączeniu silnika i zapaleniu ich ręcznie bądź po otwarciu drzwi mrugają zamiast świecić ciągle... Żarówki normalnie powoli zapalają się oraz gaszą po otwarciu drzwi, ale mruganie jest nie do wytrzymania, jakby nie współpracowały ze ściemniaczem w aucie czy jakimś innym czujnikiem... Podpowiedziano mi, żebym włączył do obwodu kondensator i rezystor odpowiedni, czy to pomoże? Może dołączyć jakieś dodatkowe elementy do obwodu żeby to działało poprawnie np odpowiednio większy rezystor...? Szczerze mówiąc to pasowałby jakiś może rezystor większy bo zauważyłem że te ledy leciutko się palą nawet podczas wyłaczonego przełącznika, czujnik chyba jednak delikatnie puszcza prąd i zwykła żarówka się nia pali a tutaj z ledami jest inaczej... Pomierzyć mogę miernikiem napięcia czy prądy, ale co mi to da, pewnie ten czujnik jakoś testuje elementy w tym tą żarówkę środkową czy sam już nie wiem... zwykła żarówka pali się normalnie ciągle po wyłączeniu silnika.
Załączam fotki, w czerwnym kółku zaznaczone ledy, które niby są na canbusie a i tak mrugają...
Czy sądzicie, że takie ledy by załatwiły sprawę a moje canbusy są jakieś niewłaściwe?
http://www.sklepledowy.pl/pl_PL/p/Citro ... za-LED/841
http://www.sklepledowy.pl/pl/p/Panel-Le ... mny-T1/276
Albo nawet takie:
http://lediker.pl/panel-smd-5050-12-led ... 8,269.html
Po czym poznać CANBUS? Wykonanie na płytce krzemowej, ścieżki (piny lutowana) i rezystor wlutowany a dodatkowo nie są biegunowe, tzn. wkładam je w jeden sposób a potem obracam o 180stopni i powinny świecić a nie na canbusie nie będą świeciły?
Oto niektóre z moich żarówek:
http://allegro.pl/led-t10-w5w-4-smd-t-5 ... 06525.html (jednak nie są na canbusie?)
http://allegro.pl/led-4-x-smd-canbus-bo ... 25159.html (założyłem do podświetlenia schowka oraz bagażnika)
http://allegro.pl/led-6-x-smd-canbus-bo ... 63428.html ( założyłem do podświetlenie rejetracji, świecą pięknie ale pomimo, że niby canbus to i tak zauważyłem, że w nocy leciutko świecą pomimo wyłączonych świateł a więc także podśwwietlenia tablicy... czyli rezystor w canbusie nie chroni przed leciutkim paleniem się diod...?)
Wiem, że masa pytań, bardzo dziękuję za pomoc:-).
P.S. Spróbuję w najbliższym czasie założyć te od rejestracji albo od schowka do tej podsufitki bo one mają być canbus więc niby powinny współprwacować ze ściemniaczami oświetlenia itp.