Strona 1 z 2

Reklamacje, naprawy gwarancyjne Apple

: niedziela 29 mar 2015, 17:10
autor: piciex
Witam,
Czy ktoś z was miał okazję reklamować kiedyś sprzęt Apple? Pytam bo w moim 1,5 rocznym iPadzie padł dotyk. :-( Walczę z tym od wczoraj i do niczego nie doszedłem. Będę musiał zgłosić się do serwisu, a problem polega na tym, że Apple daje tylko rok gwarancji. Patrząc na to od strony prawa konsumenckiego przysługuje nam dwa lata rękojmi na zakupiony sprzęt. Różne rzeczy ludzie w internetach na ten temat piszą, więc chciałem zapytać o wasze doświadczenia w tym temacie. IPada brałem przez Orange więc ponoć mam olać roczną gwarancję producenta i atakować sprzedawcę.

: niedziela 29 mar 2015, 18:39
autor: Fluxor
Zrób dobrą dokumentację w jakim stanie oddajesz urządzenie do naprawy bo potem będą ci wmawiać, że te rysy już były i odkryli ślady wilgoci wewnątrz.

: niedziela 29 mar 2015, 19:05
autor: ptja
Dwuletnia odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową dotyczy sprzedawcy, a nie producenta. Roszczenie powinieneś kierować więc do sprzedawcy.

: niedziela 29 mar 2015, 19:08
autor: joon
Bierz na niezgodność towaru z umową i tyle. Najlepiej jak przyjdziesz z gotowym pismem do sprzedawcy i zażądasz potwierdzenia odbioru na kopii - maja ustawowy termin odniesienia się do tego.

: niedziela 29 mar 2015, 19:28
autor: piciex
A jak to sobie na firmę brałem?

: niedziela 29 mar 2015, 19:28
autor: Jacek318
Miałem kiedyś problemy z uzyskaniem gwarancji i kontaktowałem się w ten czas z federacją konsumentów, gdzie rozwiano wszystkie moje wątpliwości. Także polecam wykonać telefon do tej instytucji.

: niedziela 29 mar 2015, 19:32
autor: ptja
piciex pisze:A jak to sobie na firmę brałem?
to przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej nie będą miały zastosowania.

: niedziela 29 mar 2015, 19:38
autor: woytazo
Czy sprawdzałeś ja to u nich wygląda?
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

: niedziela 29 mar 2015, 20:51
autor: piciex
ptja pisze:
piciex pisze:A jak to sobie na firmę brałem?
to przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej nie będą miały zastosowania.

Ale z tego co czytałem to kodeks cywilny i rękojmia za wady i tak obowiązuje w tym przypadku.
woytazo pisze:Czy sprawdzałeś ja to u nich wygląda?
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Wczoraj do nich pisałem. W opisie problemu widniało "brak reakcji na dotyk", a oni wysyłają mi maila, którego mam otworzyć na urządzeniu w którym wystąpił problem, stuknąć w ekran i podążać za instrukcjami na ekranie. :-| W łeb niech się stukną!

: niedziela 29 mar 2015, 21:20
autor: ptja
piciex pisze:
ptja pisze:
piciex pisze:A jak to sobie na firmę brałem?
to przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej nie będą miały zastosowania.

Ale z tego co czytałem to kodeks cywilny i rękojmia za wady i tak obowiązuje w tym przypadku.
jesteś pewien, że masz na myśli przepisy, które obowiązywały w momencie zakupu? Ostatnia, duża, nowelizacja weszła w życie pod koniec grudnia.
Rękojmia za wady, którą KC opisywał wcześniej trwała rok (w przypadku tego rodzaju rzeczy).

: niedziela 29 mar 2015, 22:05
autor: piciex
Faktycznie rok, teraz doczytałem. :sad:

: poniedziałek 30 mar 2015, 19:31
autor: piciex
Tak więc Orange się wykpiło- minęło 16 miesięcy i nie mogą przyjąć reklamacji. Udałem się w takim razie do serwisu Apple, gdzie przyjęli iPada i powiedzieli, że ostateczna decyzja czy naprawa gwarancyjna się należy, czy nie należy do Apple, a nie do Orange. Przyjęli ode mnie wszystkie dokumenty i w ciągu 2 dni przyjdzie decyzja co dalej. W związku z tym, że jedyną autoryzowaną formą naprawy iPada jest jego wymiana na nowy egzemplarz dostanę dwie opcje: gwarancja się należy i dostaję nową szt. od ręki, albo jest już po gwarancji więc również dostaję nówkę, ale muszę zapłacić ok. 1/3 ceny- czyli 1363 zl brutto. Wtedy będzie nie lada dylemat bo niejeden allegrowy Janusz serwisologji Apple wymieni mi taki dotyk za 200-300zl, a w autoryzowanym serwisie dostanę nówkę za 1300, jednak w przypadku takiej wymiany dają do niego gwarancję tylko na 90 dni. :roll: W sumie moim zdaniem jest to bardzo uczciwe podejście do klienta bo mogliby mnie pogonić do salonu po nowego za 3,5k skoro gwarancja wygasła, tylko ja nie wiem czy chcę teraz wydawać 1300, czy zdecydować się na nieautoryzowany serwis, który naprawi mojego starego iPada za 1/5 tej kwoty... :neutral:

: poniedziałek 30 mar 2015, 19:44
autor: artur_n
Zaznaczymy że taka nówka to to nie będzie. Będzie to refurb. Czyli sprzęt odnowiony z nową obudową i starymi bebechami. To tak w gwoli sprostowania.

: poniedziałek 30 mar 2015, 20:18
autor: piciex
Różnie- czasem nówka, czasem po regeneracji. Jest to tak zrobione, że nawet serwiasant, który to wydaje nie ma pojecia czy to refurb, czy nowy. Wszystkie panele obudowy i baterie są zawsze nowe, może się zdarzyć płyta główna z dawcy jako że jest najdroższy element całego iPada i często go używają powtórnie.

: poniedziałek 30 mar 2015, 22:25
autor: PawelG.
piciex pisze:W sumie moim zdaniem jest to bardzo uczciwe podejście do klienta(...)
Bardzo uczciwe, skoro inny producenci na tego typu sprzęty dają 2 lata gwarancji.