Strona 1 z 1

Wielkość reflektora a ilość światła...

: czwartek 05 mar 2015, 15:16
autor: DeMaDeS
Po raz kolejny próbuję dorobić dodatkowe oświetlenie do samochodu do zastosowań rajdowych (poza drogami publicznymi). Ostatnie podejście do LED bara zakończyło się fiaskiem więc wróciłem do koncepcji Xenon. Kupiłem zestaw z "żarnikami H3" o bardzo ładnej barwie 4300k. Ponieważ chodzi o mały samochód kupiłem małe światła dodatkowe z allegro które mają w pełni ryflowaną szybę jak przeciwmgielne ale niezbyt głęboko więc dają skupione w pionie i trochę rozciągniete w poziomie światło.
Niestety mimo użycia xenonów jest go mało.
A teraz pytanie - jak się ma średnica odbłyśnika do ilości światła z reflektora?
Pomijając stopień skupienia który napewno może być różny.
Np Wesem ma reflektory 15cm które mają liczbę cechową światła 20 i 18stki które mają 40...
W moim przypadku nie wziąłem typowych dalekosiężnych bo potrzebuję doświetlać zakręty, standardowe drogowe zapewniają mi wystarczający zasięg na wprost ale dojeżdzam do zakrętu i staje się on dla mnie jedną wielką zagadką bo po bokach jest ciemno.

Re: Wielkość reflektora a ilość światła...

: czwartek 05 mar 2015, 17:33
autor: andriu2233
DeMaDeS pisze: A teraz pytanie - jak się ma średnica odbłyśnika do ilości światła z reflektora?
Pomijając stopień skupienia który napewno może być różny.
Np Wesem ..
Im większy reflektor tym więcej światła. Jak Kolega potrzebuje szeroko to płytkie reflektory (głębokie dadzą swiatło bardziej skupione w dal) Dobre marki:
1. Wesem
2. Hella -ale tu już jest drogo, za to mają reflektory typu FF
Co do wesem to na stronie jest do każdego reflektora karta jak świeci w formacie pdf

: czwartek 05 mar 2015, 17:34
autor: DeMaDeS
niestety w tym tygodniu je usunęli...

: czwartek 05 mar 2015, 18:01
autor: smokuxx1987
Ilość światła do odbłyśnika ma się tak, że jest taka sama.
Zmienia się skupienie, czyli natężenie światła w danym punkcie.
Im większa średnica i głębszy reflektor tym większe skupienie światła.
Ty potrzebujesz reflektor małej średnicy, płytki, najlepiej taki z ryflowanym szkłem, pionowe paski na szkle robią za soczewkę i dają owalny kształt wiązki.
Napisz do weseam że potrzebujesz reflektor do żarówki H3 który zapewni zasięg na kilkanaście metrów, czy ile tam potrzebujesz i szeroki rozkład wiązki ( ryflowane szkło) napewno coś doradzą.

: czwartek 05 mar 2015, 18:10
autor: DeMaDeS
W weekend wyciągnę graty z moich bardziej twórczych czasów, powinienem mieć dwie przeciwmgielne prostokątne wesema i ze dwa rodzaje soczewek

: środa 11 mar 2015, 19:46
autor: ...John
Przecież Wesem produkuje rajdowe reflektory:
http://sklep.wesem.pl/4/6719/reflektory ... _122_xenon
http://sklep.wesem.pl/4/6703/reflektory ... _152_xenon

Reflektory występują w 2 wersjach dalekosiężnej i szerokokątnej:

http://sklep.wesem.pl/photo/_pdf/pl/k_360_rajd2_pl.pdf

: środa 11 mar 2015, 19:59
autor: DeMaDeS
Produkuje tylko te mocowanie nijak mi nie pasuje.. mysle nad http://sklep.wesem.pl/4/6598/halogeny_s ... e_typu_ho3 w wersji przeciwmgielnej ale sie rozchorowałem i narazie nici z testów

: czwartek 12 mar 2015, 23:08
autor: Polsky
Mam te Wesemy to mogę Ci sprawdzić jak świecą jak będę miał chwilę czasu :wink: kupiłem kiedyś nowe i leżą w pudełku :)

: wtorek 17 mar 2015, 13:49
autor: DeMaDeS
Tanie światła z allegro się nie sprawdziły więc przyszedł czas na WESEMY, drogowe były zbyt skupione by doświetlać zakręty, przeciwmgielne były mocno skupione w pionie i szerokie w poziomie, niby fajnie ale podczas jazdy po krętym górzystym terenie raz świeciły w rów, raz po drzewach, nie można było na nich polegać. Teraz przyszedł czas na reflektory robocze.
Na stronę WESEMa wróciły pdfy z rozkładem światła więc z okrągłych wybrałem takie, które mają eliptyczny kształt wiązki, padło na LOR3 (37x18 stopni) http://sklep.wesem.pl/5/6645/halogenowe ... _typu_lor3
Dziś dotarły, zapowiadają się ciekawie, odbłyśnik jest głęboki, zobaczymy jak będą współpracowały z żarówką xenon.

Niestety nie ma do tego modelu dostępnych nakładek by je zasłaniać na czas poruszania się po drogach publicznych.

: wtorek 17 mar 2015, 19:15
autor: Gregor887
DeMaDeS pisze:niby fajnie ale podczas jazdy po krętym górzystym terenie raz świeciły w rów, raz po drzewach, nie można było na nich polegać
Grymasisz jak stara panna :mrgreen: . Założysz takie,które świecą wyżej, zacznie padać deszcz albo śnieg i znów powiesz, że nic nie widzisz. Skończy się pewnie na dwóch kompletach :wink:

: wtorek 17 mar 2015, 19:26
autor: DeMaDeS
Wtedy włączę seryjne przeciwmgielne i pozostanę przy światłach mijania, przy seryjnych drogowych które świecą tylko na wprost na krętym torze dobrego czasu nie zrobię...

: środa 18 mar 2015, 12:14
autor: DeMaDeS
Przyszły WESEMY LOR3. Dają prostokątną wiązkę światła ale dużo wyższą niż przeciwmgielne, tzn przeciwmgielne wyglądają przy nich jak linijka a robocze typowy prostokąt, mimo mniejszego skupienia niż "lampeczki z allegro" dają nieporównywalnie dużo więcej światła.
Testy w terenie jak dojdę do ładu ze zdrowiem.

: czwartek 19 mar 2015, 01:17
autor: grzała
Umknął mi jakoś ten temat. Jak u Ciebie wygląda sprawa reflektora głównego? Jeśli masz H4 to proponuję, dołożyć jeszcze drogowe i zrobić tak aby odciąć drogowe w h4 a mijania zostawić na stałe. Dodatkowe drogowe zapalały by się zamiast H4, do tego tak jak piszesz robocze (Hella ff, małe, fajnie świecą, w sprzęcie firmowym mam, choć Wesem też były niezłe ale sporo większe) rozstawione na boki. Myślę, że z takim zestawem można pojeździć i po krętym i po prostym. Niestety drobna ingerencja w instalację konieczna.
Jeśli reflektory główne masz 2 żarówkowe to tylko te robocze powinny załatwić sprawę, choć wiadomo że daleko temu do typowej elektrowni rajdowej.
Wesem dodatkowe drogowe miałem okazję testować i 15 i 18. 18 biją na głowę 15 pod względem zasięgu jak i rozkładu.
Pochwal się czym jeździsz i jak świeci, jak już zrobisz.

: czwartek 19 mar 2015, 08:55
autor: DeMaDeS
mam 4xH7, typowej elektrowni rajdowej nie potrzebuję bo tam gdzie startuje/trenuje nie ma zbyt wielu prostych,
Jezdze mitsubishi colt 1.5t

: sobota 21 mar 2015, 10:31
autor: grzała
No to te robocze powinny załatwić sprawę w zupełności, miałem kiedyś Wesema LOR1 i on świecił raczej w kwadracie bardzo fajnym światłem, myślę że Ty ze swoich będziesz zadowolony.

PS. Fajne autko