Strona 1 z 2
Lampka do jazdy MTB po lesie z mocnym uchwytem do 200-250 zł
: środa 04 mar 2015, 10:37
autor: ares80
Dzień dobry Wszystkim Forumowiczom!
Jestem świeżym użytytkownikiem forum który od dłuższego czasu śledzi ww temat. Postanowiłem utworzyć oddzielny temat ponieważ nie moge znależć ujednoliconego zestawu wg opisywanych cech:
- Lampka do jazdy MTB po lesie: czyli aby doświetlała przód tuż pod kołami i boki oraz przestrzeń na długosci do 30m lub więcej (jazda między drzewami)
- Lampka powinna być lekka, krótka, jednolita (tzn. z akumulatorem: na stałe lub wymiennym). Na rynku sa takie małe jak magic shine z dodatkowym aku na ramę roweru łaczonym na kabel ale tego własnie nie chcę
- z mocnym uchwytem: tzn aby latarka mi nie wyskoczyła podczas jazdy po wertepach, kamieniach, kocich łbach, małych skokach, itp.
- z możliwością małej regulacji w poziomie: tak aby latarka doświetlała centralnie tor jazdy jak światło motocyklowe
- programy: standard np: 100%-80%-50% itp
- wodoodporna na deszcz, śnieg
- z w miare dobrym odprowadzaniem ciepła
- cena: do 200-250 zł
Rozpatruje modele nowe i ewentualnie używane np: Mactronic Pro Noise 500.
Na forum z postów o podobnej tematyce wskazujecie:
- Convoy S2 (z różnymi modyfikacjami)
- EDC X1 (z różnymi modyfikacjami)
Biorąc jednak pod uwagę charakter przeznaczenia nie jestem do nich przekonany.
Będę wdzięczny za sugestie. Proszę spojrzeć na temat całościowo a nie tylko pod kątem samego swiatła.
Pozdrawiam
: środa 04 mar 2015, 12:19
autor: max4max
Całościowo patrząc to:
a) nie ma jednej lampki, która by dobrze świeciła dla mtb na boki i w przód.
b) mactronic nie umywa się nawet w 50% do tych X1 i Convoya
c) nie wiem co Ci nie pasuje w w/w, napisz a się więcej objaśni.
d) z uwagi na pkt a) to polecane dla mtb są 2 różne lampki o różnych optykach.
: środa 04 mar 2015, 13:11
autor: ares80
Już wyjaśniam:
1) X1 i Convoy - tak jak wspominiałeś są OK gdy używa się ich parami (długi snop światła i na boki). Przy jednej latarce nie ma optymalnej modyfikacji... Ja potrzebuję jednej lampki - w miarę uniwersalnej (pod względem świecenia) do mojego przeznaczenia MTB (jazda nocą w lesie miedzy drzewami).
I krótkiej/małej abym nie zawadził ciałem.
2) uchwyty rowerowe do X1 i Convoy, przy mojej jeżdzie puszą, latarkę zgubię a ja polecę na drzewa... - przynajmniej tak mi się wydaje patrząc na zdjęcia dostępnych uchwytów.
Mocowania lampek stricte rowerowych wydają sie być solidniejsze.
3) Ten Mactronic Pro Noise 500 dałem jako przykład (kompromis: swiatło i mocowanie). Wiem że jeżeli chodzi o samo światło to jest nienajgorzej (
test porównawczy Dominika ) ale X1 i Convoy go biją.
Jednak tak jak wspomniałem ważny jest dla mnie cały zestaw a nie tylko światełko. Dlatego też rozpatruje nowy sprzęt lub używany z wyżej półki cenowej.
: środa 04 mar 2015, 13:22
autor: max4max
ares80 pisze:1) X1 i Convoy - tak jak wspominiałeś są OK gdy używa się ich parami
Każda z tych lampek bije pojedynczo na głowę wspomnianego mactronica pod
każdym względem:
- rozkładu światła
- jakości światła , w tym jego barwy/tintu
- pewności i jakości zasilania
- mocowania
Jak wyżej napisałem z pojedynczych lampek to albo te przywołane, albo ... typu magicshine.
Żaden mactronic scream, noise itp się nie umywa - powtórzę raz jeszcze.
ares80 pisze:2) uchwyty rowerowe do X1 i Convoy, przy mojej jeżdzie puszą,
Jak uchwyt i latarka dobrze załozone to są o niebo pewniejsze od plastikowych, czy paskowo-gumkowych uchwytów.
Jeden solidny uchwyt z kawałka gumy i jak wpasujesz latarkę to rower podnosisz do góry.
Zestaw...
No tak, przy convoy X1 itp trzeba jeszcze ładowarkę i aku, ale to jest
zaleta w stosunku do innych, bo zdecydowanie zwiększa wielofunkcyjność, możliwości czas zasilania itd.
Również jak wyżej napisałem osobny uchwyt to zaleta.
A tak w ogóle do agresywnej jazdy mtb to trzeba tak naprawdę 2 x latarkę na rower plus
czołówkę.
Oczywiście im mniej światła i gorszy wzrok jeźdźca to adrenalina rośnie, ale ja wolę zwiększyć bezpieczeństwo w tym zakresie.
: środa 04 mar 2015, 15:02
autor: marcus
Te uchwyty bardzo mocno trzymają lampki, puszczą dopiero jak się ...
...
Zawsze lepiej mieć 2 lampki jakby jedna sie zepsuła (raczej się nie zdarza) gdzieś daleko od domu gdzie nie ma światła.
S2+ świeci szerzej ma szeroki spill
S2 ma dosyć wąski spill
: środa 04 mar 2015, 16:26
autor: ares80
hmm, widzę że jednak stoicie mocno przy tych taktycznych latarkach.
Nie jestem do końca przekonany ale gdybym miał wybrać
tylko jedną lampkę to która wersja byłaby najlepsza z Convoya i EDC X1 ? + (T6 3B, U2 3C, T6 4C?)
Na kierownicy mam miejsce tylko na jedną lampkę, więc S2+?
Programowanie musi być proste - tak abym szybko mógł zmienić jasność a nie bawić się w liczenie klików podczas jazdy.
Chyba że jeszcze coś innego... ?
Co do uchwytu - no własnie oto chodzi aby lampka nie wyleciała w żadnej sytuacji. Upadki czasem są
: środa 04 mar 2015, 16:33
autor: maciex93
A EDC X1 3xXP-L ? Duuużo światła i szeroko?
: środa 04 mar 2015, 16:44
autor: michal1
Cześć,
ares80,
hmm, widzę że jednak stoicie mocno przy tych taktycznych latarkach.
Chyba najbardziej wielofunkcyjne i najlepszy stosunek cena/jakość.
to która wersja byłaby najlepsza z Convoya i EDC X1 ? + (T6 3B, U2 3C, T6 4C?)
T6, U2 to nazwy binów
3B, 3C, 4C to oznaczenie temperatury barwowej. 3B najzimniejsza z tych, a 4C najcieplejsza. Ja wybrałbym 3C ale, każda barwa ma swoich zwolenników. Przyjmuje się, że 3C jest barwą neutralną.
Na kierownicy mam miejsce tylko na jedną lampkę, więc S2+?
Tak, albo EDC X1, świecą najszerzej. Trochę przekracza Twój budżet EDC X1 1800lm - więcej światła, dalej, szerzej.
Możesz wybrać latarki ze sterownikiem programowalnym i wtedy np. w domciu ustawiasz tryby, a w trasie je tylko zmieniasz.
W gregowym sterowniku działa to tak:
programujesz tryby np. 5%, 36%, 100%. Jak chcesz zmienić tryby robisz dwu-klik - wchodzisz w tryb zmiany trybów, później pojedynczym klikiem zmieniasz tryb. Dwu - klik ma taką zaletę, że w razie utraty kontaktu z ogniwem tryby same się nie przestawiają.
Uchwyt trzyma naprawdę mocno, zawsze możesz latarkę dodatkowo zabezpieczyć od góry, ale trzeba być zdolnym, żeby zgubić w nim latarkę.
Pozdrawiam,
Michał
: środa 04 mar 2015, 16:59
autor: Luigi
W razie upadku lepiej, żeby lampka wyleciała, wtedy nic się jej nie stanie, co najwyżej trochę się poobija i nie będzie już taka ładna.
Jeśli lampka będzie na stałe połączona z plastikowym uchwytem, to jest spore ryzyko, że uchwyt pęknie, lub w najgorszym razie lampka może zostać poważnie uszkodzona.
Jeśli masz miejsce tylko na jedną lampkę na kierownicy, to najlepiej się nada EDC X1, lub Solarforce L2/L2P w wersji 3xp-l, do tego warto pomyśleć o jakiejś czołówce, np. takiej
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... owka++ebay
: środa 04 mar 2015, 21:17
autor: ares80
Krótko podsumowując Wasze sugestie, wszystko sprowadza się do EDC X1:
maciex93
A EDC X1 3xXP-L ? Duuużo światła i szeroko?
michal1
Tak, albo EDC X1, świecą najszerzej. Trochę przekracza Twój budżet EDC X1 1800lm - więcej światła, dalej, szerzej.
Luigi
...najlepiej się nada EDC X1...
Na alledrogo znalazłem tylko ofertę Grega:
1)
Latarka rower EDC X1 XM-L2 U2 3C 920lm program = 140 PLN
2)
Latarka uniwersalna EDC X1 XM-L2 U2 970lm extended = 160 PLN
3)
Latarka uniwersalna EDC X1 XM-L2 U2 970lm ext 3.0 = 170 PLN
Czy wg Was latarka nr 1 z podstawoym sterownikiem bedzie OK? Czy dopłacać do któregoś wariantu rozszerzonego... Po prostu potrzebuję szybko zmieniać jasność a nie bawić się w liczenie klików podczas jazdy - prostota jak w zwykłych lampkach już po zaprogramowaniu odpowiedniej jasności.
: środa 04 mar 2015, 21:30
autor: michal1
Jak nie lubisz się bawić w programowanie sterownika to ta pierwsza będzie właściwa. Możesz też wybrać wersję 1800lm, wysyłając pw do Grega.
Pozdrawiam
: środa 04 mar 2015, 23:13
autor: Kielek
Popytaj kto z Łodzi ma zbliżone latarki, umów się, zobacz jak świecą i pogadaj. X1 na żywo nie widziałem, ale moim zdaniem z jednej diody XM-L2 albo będzie odpowiednio szeroko, albo odpowiednio daleko.
: czwartek 05 mar 2015, 00:16
autor: kurdolf
W Łodzi Zlyzka moduje i sprzedaje s2, napisz do niego i na miejscu napewno coś wybierzesz.
Re: Lampka do jazdy MTB po lesie z mocnym uchwytem do 200-25
: czwartek 05 mar 2015, 07:15
autor: sp5it
ares80 pisze:Lampka do jazdy MTB po lesie: czyli aby doświetlała przód tuż pod kołami i boki oraz przestrzeń na długosci do 30m lub więcej (jazda między drzewami)
Zerknij na ten test:
http://www.light-test.info/index.php?op ... cle&id=103
Używkę można trafić w tej cenie.
M
: czwartek 05 mar 2015, 11:59
autor: Kielek
sp5it, przecież w wymaganiach jest jasno napisane, że kolega nie chce zewnętrznego akumulatora.