Lampka do jazdy MTB po lesie z mocnym uchwytem do 200-250 zł
Lampka do jazdy MTB po lesie z mocnym uchwytem do 200-250 zł
Dzień dobry Wszystkim Forumowiczom!
Jestem świeżym użytytkownikiem forum który od dłuższego czasu śledzi ww temat. Postanowiłem utworzyć oddzielny temat ponieważ nie moge znależć ujednoliconego zestawu wg opisywanych cech:
- Lampka do jazdy MTB po lesie: czyli aby doświetlała przód tuż pod kołami i boki oraz przestrzeń na długosci do 30m lub więcej (jazda między drzewami)
- Lampka powinna być lekka, krótka, jednolita (tzn. z akumulatorem: na stałe lub wymiennym). Na rynku sa takie małe jak magic shine z dodatkowym aku na ramę roweru łaczonym na kabel ale tego własnie nie chcę
- z mocnym uchwytem: tzn aby latarka mi nie wyskoczyła podczas jazdy po wertepach, kamieniach, kocich łbach, małych skokach, itp.
- z możliwością małej regulacji w poziomie: tak aby latarka doświetlała centralnie tor jazdy jak światło motocyklowe
- programy: standard np: 100%-80%-50% itp
- wodoodporna na deszcz, śnieg
- z w miare dobrym odprowadzaniem ciepła
- cena: do 200-250 zł
Rozpatruje modele nowe i ewentualnie używane np: Mactronic Pro Noise 500.
Na forum z postów o podobnej tematyce wskazujecie:
- Convoy S2 (z różnymi modyfikacjami)
- EDC X1 (z różnymi modyfikacjami)
Biorąc jednak pod uwagę charakter przeznaczenia nie jestem do nich przekonany.
Będę wdzięczny za sugestie. Proszę spojrzeć na temat całościowo a nie tylko pod kątem samego swiatła.
Pozdrawiam
Jestem świeżym użytytkownikiem forum który od dłuższego czasu śledzi ww temat. Postanowiłem utworzyć oddzielny temat ponieważ nie moge znależć ujednoliconego zestawu wg opisywanych cech:
- Lampka do jazdy MTB po lesie: czyli aby doświetlała przód tuż pod kołami i boki oraz przestrzeń na długosci do 30m lub więcej (jazda między drzewami)
- Lampka powinna być lekka, krótka, jednolita (tzn. z akumulatorem: na stałe lub wymiennym). Na rynku sa takie małe jak magic shine z dodatkowym aku na ramę roweru łaczonym na kabel ale tego własnie nie chcę
- z mocnym uchwytem: tzn aby latarka mi nie wyskoczyła podczas jazdy po wertepach, kamieniach, kocich łbach, małych skokach, itp.
- z możliwością małej regulacji w poziomie: tak aby latarka doświetlała centralnie tor jazdy jak światło motocyklowe
- programy: standard np: 100%-80%-50% itp
- wodoodporna na deszcz, śnieg
- z w miare dobrym odprowadzaniem ciepła
- cena: do 200-250 zł
Rozpatruje modele nowe i ewentualnie używane np: Mactronic Pro Noise 500.
Na forum z postów o podobnej tematyce wskazujecie:
- Convoy S2 (z różnymi modyfikacjami)
- EDC X1 (z różnymi modyfikacjami)
Biorąc jednak pod uwagę charakter przeznaczenia nie jestem do nich przekonany.
Będę wdzięczny za sugestie. Proszę spojrzeć na temat całościowo a nie tylko pod kątem samego swiatła.
Pozdrawiam
Więcej światła! Więcej światła, Słońce proszę
Całościowo patrząc to:
a) nie ma jednej lampki, która by dobrze świeciła dla mtb na boki i w przód.
b) mactronic nie umywa się nawet w 50% do tych X1 i Convoya
c) nie wiem co Ci nie pasuje w w/w, napisz a się więcej objaśni.
d) z uwagi na pkt a) to polecane dla mtb są 2 różne lampki o różnych optykach.
a) nie ma jednej lampki, która by dobrze świeciła dla mtb na boki i w przód.
b) mactronic nie umywa się nawet w 50% do tych X1 i Convoya
c) nie wiem co Ci nie pasuje w w/w, napisz a się więcej objaśni.
d) z uwagi na pkt a) to polecane dla mtb są 2 różne lampki o różnych optykach.
Już wyjaśniam:
1) X1 i Convoy - tak jak wspominiałeś są OK gdy używa się ich parami (długi snop światła i na boki). Przy jednej latarce nie ma optymalnej modyfikacji... Ja potrzebuję jednej lampki - w miarę uniwersalnej (pod względem świecenia) do mojego przeznaczenia MTB (jazda nocą w lesie miedzy drzewami).
I krótkiej/małej abym nie zawadził ciałem.
2) uchwyty rowerowe do X1 i Convoy, przy mojej jeżdzie puszą, latarkę zgubię a ja polecę na drzewa... - przynajmniej tak mi się wydaje patrząc na zdjęcia dostępnych uchwytów.
Mocowania lampek stricte rowerowych wydają sie być solidniejsze.
3) Ten Mactronic Pro Noise 500 dałem jako przykład (kompromis: swiatło i mocowanie). Wiem że jeżeli chodzi o samo światło to jest nienajgorzej (test porównawczy Dominika ) ale X1 i Convoy go biją.
Jednak tak jak wspomniałem ważny jest dla mnie cały zestaw a nie tylko światełko. Dlatego też rozpatruje nowy sprzęt lub używany z wyżej półki cenowej.
1) X1 i Convoy - tak jak wspominiałeś są OK gdy używa się ich parami (długi snop światła i na boki). Przy jednej latarce nie ma optymalnej modyfikacji... Ja potrzebuję jednej lampki - w miarę uniwersalnej (pod względem świecenia) do mojego przeznaczenia MTB (jazda nocą w lesie miedzy drzewami).
I krótkiej/małej abym nie zawadził ciałem.
2) uchwyty rowerowe do X1 i Convoy, przy mojej jeżdzie puszą, latarkę zgubię a ja polecę na drzewa... - przynajmniej tak mi się wydaje patrząc na zdjęcia dostępnych uchwytów.
Mocowania lampek stricte rowerowych wydają sie być solidniejsze.
3) Ten Mactronic Pro Noise 500 dałem jako przykład (kompromis: swiatło i mocowanie). Wiem że jeżeli chodzi o samo światło to jest nienajgorzej (test porównawczy Dominika ) ale X1 i Convoy go biją.
Jednak tak jak wspomniałem ważny jest dla mnie cały zestaw a nie tylko światełko. Dlatego też rozpatruje nowy sprzęt lub używany z wyżej półki cenowej.
Więcej światła! Więcej światła, Słońce proszę
Każda z tych lampek bije pojedynczo na głowę wspomnianego mactronica pod każdym względem:ares80 pisze:1) X1 i Convoy - tak jak wspominiałeś są OK gdy używa się ich parami
- rozkładu światła
- jakości światła , w tym jego barwy/tintu
- pewności i jakości zasilania
- mocowania
Jak wyżej napisałem z pojedynczych lampek to albo te przywołane, albo ... typu magicshine.
Żaden mactronic scream, noise itp się nie umywa - powtórzę raz jeszcze.
Jak uchwyt i latarka dobrze załozone to są o niebo pewniejsze od plastikowych, czy paskowo-gumkowych uchwytów.ares80 pisze:2) uchwyty rowerowe do X1 i Convoy, przy mojej jeżdzie puszą,
Jeden solidny uchwyt z kawałka gumy i jak wpasujesz latarkę to rower podnosisz do góry.
Zestaw...
No tak, przy convoy X1 itp trzeba jeszcze ładowarkę i aku, ale to jest zaleta w stosunku do innych, bo zdecydowanie zwiększa wielofunkcyjność, możliwości czas zasilania itd.
Również jak wyżej napisałem osobny uchwyt to zaleta.
A tak w ogóle do agresywnej jazdy mtb to trzeba tak naprawdę 2 x latarkę na rower plus czołówkę.
Oczywiście im mniej światła i gorszy wzrok jeźdźca to adrenalina rośnie, ale ja wolę zwiększyć bezpieczeństwo w tym zakresie.
Te uchwyty bardzo mocno trzymają lampki, puszczą dopiero jak się ... ...
Zawsze lepiej mieć 2 lampki jakby jedna sie zepsuła (raczej się nie zdarza) gdzieś daleko od domu gdzie nie ma światła.
S2+ świeci szerzej ma szeroki spill
S2 ma dosyć wąski spill
Zawsze lepiej mieć 2 lampki jakby jedna sie zepsuła (raczej się nie zdarza) gdzieś daleko od domu gdzie nie ma światła.
S2+ świeci szerzej ma szeroki spill
S2 ma dosyć wąski spill
Ostatnio zmieniony środa 04 mar 2015, 17:17 przez marcus, łącznie zmieniany 1 raz.
hmm, widzę że jednak stoicie mocno przy tych taktycznych latarkach.
Nie jestem do końca przekonany ale gdybym miał wybrać tylko jedną lampkę to która wersja byłaby najlepsza z Convoya i EDC X1 ? + (T6 3B, U2 3C, T6 4C?)
Na kierownicy mam miejsce tylko na jedną lampkę, więc S2+?
Programowanie musi być proste - tak abym szybko mógł zmienić jasność a nie bawić się w liczenie klików podczas jazdy.
Chyba że jeszcze coś innego... ?
Co do uchwytu - no własnie oto chodzi aby lampka nie wyleciała w żadnej sytuacji. Upadki czasem są
Nie jestem do końca przekonany ale gdybym miał wybrać tylko jedną lampkę to która wersja byłaby najlepsza z Convoya i EDC X1 ? + (T6 3B, U2 3C, T6 4C?)
Na kierownicy mam miejsce tylko na jedną lampkę, więc S2+?
Programowanie musi być proste - tak abym szybko mógł zmienić jasność a nie bawić się w liczenie klików podczas jazdy.
Chyba że jeszcze coś innego... ?
Co do uchwytu - no własnie oto chodzi aby lampka nie wyleciała w żadnej sytuacji. Upadki czasem są
Więcej światła! Więcej światła, Słońce proszę
Cześć,
ares80,
3B, 3C, 4C to oznaczenie temperatury barwowej. 3B najzimniejsza z tych, a 4C najcieplejsza. Ja wybrałbym 3C ale, każda barwa ma swoich zwolenników. Przyjmuje się, że 3C jest barwą neutralną.
Możesz wybrać latarki ze sterownikiem programowalnym i wtedy np. w domciu ustawiasz tryby, a w trasie je tylko zmieniasz.
W gregowym sterowniku działa to tak:
programujesz tryby np. 5%, 36%, 100%. Jak chcesz zmienić tryby robisz dwu-klik - wchodzisz w tryb zmiany trybów, później pojedynczym klikiem zmieniasz tryb. Dwu - klik ma taką zaletę, że w razie utraty kontaktu z ogniwem tryby same się nie przestawiają.
Uchwyt trzyma naprawdę mocno, zawsze możesz latarkę dodatkowo zabezpieczyć od góry, ale trzeba być zdolnym, żeby zgubić w nim latarkę.
Pozdrawiam,
Michał
ares80,
Chyba najbardziej wielofunkcyjne i najlepszy stosunek cena/jakość.hmm, widzę że jednak stoicie mocno przy tych taktycznych latarkach.
T6, U2 to nazwy binówto która wersja byłaby najlepsza z Convoya i EDC X1 ? + (T6 3B, U2 3C, T6 4C?)
3B, 3C, 4C to oznaczenie temperatury barwowej. 3B najzimniejsza z tych, a 4C najcieplejsza. Ja wybrałbym 3C ale, każda barwa ma swoich zwolenników. Przyjmuje się, że 3C jest barwą neutralną.
Tak, albo EDC X1, świecą najszerzej. Trochę przekracza Twój budżet EDC X1 1800lm - więcej światła, dalej, szerzej.Na kierownicy mam miejsce tylko na jedną lampkę, więc S2+?
Możesz wybrać latarki ze sterownikiem programowalnym i wtedy np. w domciu ustawiasz tryby, a w trasie je tylko zmieniasz.
W gregowym sterowniku działa to tak:
programujesz tryby np. 5%, 36%, 100%. Jak chcesz zmienić tryby robisz dwu-klik - wchodzisz w tryb zmiany trybów, później pojedynczym klikiem zmieniasz tryb. Dwu - klik ma taką zaletę, że w razie utraty kontaktu z ogniwem tryby same się nie przestawiają.
Uchwyt trzyma naprawdę mocno, zawsze możesz latarkę dodatkowo zabezpieczyć od góry, ale trzeba być zdolnym, żeby zgubić w nim latarkę.
Pozdrawiam,
Michał
W razie upadku lepiej, żeby lampka wyleciała, wtedy nic się jej nie stanie, co najwyżej trochę się poobija i nie będzie już taka ładna.
Jeśli lampka będzie na stałe połączona z plastikowym uchwytem, to jest spore ryzyko, że uchwyt pęknie, lub w najgorszym razie lampka może zostać poważnie uszkodzona.
Jeśli masz miejsce tylko na jedną lampkę na kierownicy, to najlepiej się nada EDC X1, lub Solarforce L2/L2P w wersji 3xp-l, do tego warto pomyśleć o jakiejś czołówce, np. takiej http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... owka++ebay
Jeśli lampka będzie na stałe połączona z plastikowym uchwytem, to jest spore ryzyko, że uchwyt pęknie, lub w najgorszym razie lampka może zostać poważnie uszkodzona.
Jeśli masz miejsce tylko na jedną lampkę na kierownicy, to najlepiej się nada EDC X1, lub Solarforce L2/L2P w wersji 3xp-l, do tego warto pomyśleć o jakiejś czołówce, np. takiej http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... owka++ebay
Sky Ray King (XML T6 3C) DRY (XML T5 4B) Zebralight H600 FW (XML) Yezl S7 SS (XPG S2 2T) Ultrafire C3 SS (XML T6 3C) Klon TK35 (XML U2 1C) Solarforce L2P (XML T5 4B) Ultrafire A3 (XRE Q5), LedLenser P5 (XRE) Jetbeam Raptor RRT-0 (XPG R5)
Krótko podsumowując Wasze sugestie, wszystko sprowadza się do EDC X1:
maciex93
1) Latarka rower EDC X1 XM-L2 U2 3C 920lm program = 140 PLN
2) Latarka uniwersalna EDC X1 XM-L2 U2 970lm extended = 160 PLN
3) Latarka uniwersalna EDC X1 XM-L2 U2 970lm ext 3.0 = 170 PLN
Czy wg Was latarka nr 1 z podstawoym sterownikiem bedzie OK? Czy dopłacać do któregoś wariantu rozszerzonego... Po prostu potrzebuję szybko zmieniać jasność a nie bawić się w liczenie klików podczas jazdy - prostota jak w zwykłych lampkach już po zaprogramowaniu odpowiedniej jasności.
maciex93
michal1A EDC X1 3xXP-L ? Duuużo światła i szeroko?
LuigiTak, albo EDC X1, świecą najszerzej. Trochę przekracza Twój budżet EDC X1 1800lm - więcej światła, dalej, szerzej.
Na alledrogo znalazłem tylko ofertę Grega:...najlepiej się nada EDC X1...
1) Latarka rower EDC X1 XM-L2 U2 3C 920lm program = 140 PLN
2) Latarka uniwersalna EDC X1 XM-L2 U2 970lm extended = 160 PLN
3) Latarka uniwersalna EDC X1 XM-L2 U2 970lm ext 3.0 = 170 PLN
Czy wg Was latarka nr 1 z podstawoym sterownikiem bedzie OK? Czy dopłacać do któregoś wariantu rozszerzonego... Po prostu potrzebuję szybko zmieniać jasność a nie bawić się w liczenie klików podczas jazdy - prostota jak w zwykłych lampkach już po zaprogramowaniu odpowiedniej jasności.
Więcej światła! Więcej światła, Słońce proszę
Re: Lampka do jazdy MTB po lesie z mocnym uchwytem do 200-25
Zerknij na ten test: http://www.light-test.info/index.php?op ... cle&id=103ares80 pisze:Lampka do jazdy MTB po lesie: czyli aby doświetlała przód tuż pod kołami i boki oraz przestrzeń na długosci do 30m lub więcej (jazda między drzewami)
Używkę można trafić w tej cenie.
M
My flashlight is smaller than yours...