Skilhunt H02 NEW
: niedziela 15 lut 2015, 17:41
Mając chwilę wolnego czasu, postanowiłem napisać kilka słów o tej ciekawej latarce.
Link do strony producenta : Skilhunt H02 NEW
Dane techniczne:
Dioda: CREE XM-L2
Tryby świecenia: turbo 820 lumenów, wysoki 380 lumenów, średni 110 lumenów, niski 5 lumenów
Maksymalny czas pracy: 120 godzin
Wodoodporność: IPX-8
Odporność na upadek: 1,5 metra
Rodzaj zasilania: 1x18650 lub 2x CR123A
Napięcie zasilania: 3V÷9V
Wymiary:
Długość: 110mm
Średnica głowicy: 25mm
Średnica tuby: 22.8mm
Masa:
Masa latarki: 58g
Masa latarki z akumulatorem 18650: 103g
Masa opaski: 64g
Zawartość opakowania:
W komplecie z latarką otrzymujemy:
- opaskę na głowę
- metalowy klips
- pasek na nadgarstek
- trzy oringi: dwa zapasowe uszczelniające tubę latarki oraz jeden do zamiany zamiast magnesu w zakrętce.
- karta gwarancyjna
- instrukcja obsługi
Wykonanie:
Latarka pokryta jest półmatową twardą anodyzacją typu III, pozbawioną jakichkolwiek skaz czy odprysków. Obróbka jest wykonana bardzo dokładnie, gwinty bardzo dobrze spasowane, nasmarowane smarem, wydają się jednak nieco za krótkie. Latarka uszczelniona grubymi oringami. W moim odczuciu jakość wykonania jest lepsza od latarek Convoy.
Sterowanie:
Sterowanie latarką odbywa się za pomocą przycisku chwilowego. Przycisk lekko wystający, można z powodzeniem obsługiwać w rękawiczkach. Kliknięcie jest wyraźne, nie wymaga jednak użycia dużego nacisku. Latarka posiada anodowane gwinty więc można ją zabezpieczyć przed przypadkowym włączeniem poprzez odkręcenie głowicy lub zakrętki. Krótkie przyciśnięcie powoduje włączenie latarki w ostatnio używanym trybie. Kolejne wciśnięcia przy włączonej latarce powodują zmianę trybów, a szybki dwuklik uruchamia stroboskop. Latarkę wyłącza się długim przyciśnięciem. Przy wyłączonej latarce długie przyciśnięcie uruchamia tryb najniższy, a szybki dwuklik tryb turbo.
Sterowanie jest bardzo proste i intuicyjne.
Zastanawia mnie przeznaczenie stroboskopu w latarkach. Czy jest ktoś w stanie zaproponować jakieś jego sensowne zastosowanie? Ja nie mam pomysłu. Zamiast stroboskopu bardziej przydatny byłby np. sygnał typu beacon.
Latarka posiada wskaźnik rozładowania akumulatora. Po spadku napięcia do 3,2V następuje wyłączenie trybów turbo i wysokiego, a latarka zaczyna błyskać trzykrotnie co dwie minuty.
Rozkład i barwa światła:
Latarkę można kupić z diodą zimną lub neutralną. Ja posiadam wersję z diodą zimną. Światło jest zimno-białe, ale bez jakiegokolwiek zabarwienia kolorem niebieskim czy zielonym. Rozkład światła dosyć szeroki, "miękki", bez wyraźnie zaznaczonego spotu i spilla. Po lewej Convoy M1, po prawej H02 NEW (proszę nie zwracać uwagi na barwę, ściana jest zielona). Jak będę miał chwilę wolnego to postaram się o jakieś zdjęcia w terenie.
Zastosowanie:
Latarka jest bardzo uniwersalna i nie klasyfikowałbym jej tylko jako czołowkę. Bardzo dobrze sprawdza się na rowerze - pasuje w popularne obrotowe uchwyty. Zastosowana optyka sprawia, że latarka nie powoduje olśnienia w trybie niskim i średnim. Można ją także wykorzystać jako latarkę ręczną, a dołączony klips pozwala na solidne przypięcie do ubrania czy plecaka.
Zalety/wady:
+ bardzo dobre wykonanie
+ bardzo proste, intuicyjne sterowanie
+ dobrze dobrane tryby świecenia
+ dobry rozkład światła
+ niska masa
+ magnes w zakrętce
+ wodoodporność
+ dobre odprowadzanie ciepła z diody
+ uniwersalność
+ dostępna wersja z neutralną diodą
+ gotowa do użycia bez jakichkolwiek poprawek
+ rozbieralna konstrukcja
- niepotrzebny tryb stroboskopu
- niepotrzebnie rozbudowana opaska na głowę
- gwinty sprawiają wrażenie nieco za krótkich
Podsumowując:
Bardzo dobra, uniwersalna latarka, w przystępnej cenie, gotowa do użycia bez potrzeby jakichkolwiek modyfikacji. W rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach.
Odważę się napisać, że w kategorii cena/jakość/funkcjonalność, jest to obecnie jedna z najlepszych dostępnych latarek czołowych.
Link do strony producenta : Skilhunt H02 NEW
Dane techniczne:
Dioda: CREE XM-L2
Tryby świecenia: turbo 820 lumenów, wysoki 380 lumenów, średni 110 lumenów, niski 5 lumenów
Maksymalny czas pracy: 120 godzin
Wodoodporność: IPX-8
Odporność na upadek: 1,5 metra
Rodzaj zasilania: 1x18650 lub 2x CR123A
Napięcie zasilania: 3V÷9V
Wymiary:
Długość: 110mm
Średnica głowicy: 25mm
Średnica tuby: 22.8mm
Masa:
Masa latarki: 58g
Masa latarki z akumulatorem 18650: 103g
Masa opaski: 64g
Zawartość opakowania:
W komplecie z latarką otrzymujemy:
- opaskę na głowę
- metalowy klips
- pasek na nadgarstek
- trzy oringi: dwa zapasowe uszczelniające tubę latarki oraz jeden do zamiany zamiast magnesu w zakrętce.
- karta gwarancyjna
- instrukcja obsługi
Wykonanie:
Latarka pokryta jest półmatową twardą anodyzacją typu III, pozbawioną jakichkolwiek skaz czy odprysków. Obróbka jest wykonana bardzo dokładnie, gwinty bardzo dobrze spasowane, nasmarowane smarem, wydają się jednak nieco za krótkie. Latarka uszczelniona grubymi oringami. W moim odczuciu jakość wykonania jest lepsza od latarek Convoy.
Sterowanie:
Sterowanie latarką odbywa się za pomocą przycisku chwilowego. Przycisk lekko wystający, można z powodzeniem obsługiwać w rękawiczkach. Kliknięcie jest wyraźne, nie wymaga jednak użycia dużego nacisku. Latarka posiada anodowane gwinty więc można ją zabezpieczyć przed przypadkowym włączeniem poprzez odkręcenie głowicy lub zakrętki. Krótkie przyciśnięcie powoduje włączenie latarki w ostatnio używanym trybie. Kolejne wciśnięcia przy włączonej latarce powodują zmianę trybów, a szybki dwuklik uruchamia stroboskop. Latarkę wyłącza się długim przyciśnięciem. Przy wyłączonej latarce długie przyciśnięcie uruchamia tryb najniższy, a szybki dwuklik tryb turbo.
Sterowanie jest bardzo proste i intuicyjne.
Zastanawia mnie przeznaczenie stroboskopu w latarkach. Czy jest ktoś w stanie zaproponować jakieś jego sensowne zastosowanie? Ja nie mam pomysłu. Zamiast stroboskopu bardziej przydatny byłby np. sygnał typu beacon.
Latarka posiada wskaźnik rozładowania akumulatora. Po spadku napięcia do 3,2V następuje wyłączenie trybów turbo i wysokiego, a latarka zaczyna błyskać trzykrotnie co dwie minuty.
Rozkład i barwa światła:
Latarkę można kupić z diodą zimną lub neutralną. Ja posiadam wersję z diodą zimną. Światło jest zimno-białe, ale bez jakiegokolwiek zabarwienia kolorem niebieskim czy zielonym. Rozkład światła dosyć szeroki, "miękki", bez wyraźnie zaznaczonego spotu i spilla. Po lewej Convoy M1, po prawej H02 NEW (proszę nie zwracać uwagi na barwę, ściana jest zielona). Jak będę miał chwilę wolnego to postaram się o jakieś zdjęcia w terenie.
Zastosowanie:
Latarka jest bardzo uniwersalna i nie klasyfikowałbym jej tylko jako czołowkę. Bardzo dobrze sprawdza się na rowerze - pasuje w popularne obrotowe uchwyty. Zastosowana optyka sprawia, że latarka nie powoduje olśnienia w trybie niskim i średnim. Można ją także wykorzystać jako latarkę ręczną, a dołączony klips pozwala na solidne przypięcie do ubrania czy plecaka.
Zalety/wady:
+ bardzo dobre wykonanie
+ bardzo proste, intuicyjne sterowanie
+ dobrze dobrane tryby świecenia
+ dobry rozkład światła
+ niska masa
+ magnes w zakrętce
+ wodoodporność
+ dobre odprowadzanie ciepła z diody
+ uniwersalność
+ dostępna wersja z neutralną diodą
+ gotowa do użycia bez jakichkolwiek poprawek
+ rozbieralna konstrukcja
- niepotrzebny tryb stroboskopu
- niepotrzebnie rozbudowana opaska na głowę
- gwinty sprawiają wrażenie nieco za krótkich
Podsumowując:
Bardzo dobra, uniwersalna latarka, w przystępnej cenie, gotowa do użycia bez potrzeby jakichkolwiek modyfikacji. W rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach.
Odważę się napisać, że w kategorii cena/jakość/funkcjonalność, jest to obecnie jedna z najlepszych dostępnych latarek czołowych.