Strona 1 z 2

Lampka rowerowa tylna na Li-Ion 18650

: niedziela 01 lut 2015, 19:08
autor: zxcvb
Przeglądnąłem kilka tematów, ale nie znalazłem. Być może już o tym pisaliście, ale nie jestem w stanie przeszukać wszystkich tematów, dlatego nowy temat.

Poszukuję lampki tylnej na rower zasilanej ogniwami Li-Ion o rozmiarze 18650. Jeśli znacie jakiś model, to proszę o polecenie.

Z góry dzięki!

: niedziela 01 lut 2015, 19:27
autor: arkus
Wg mnie nie ma takiej potrzeby, żeby tylną lampkę zasilać tylko z 18650.
Zależy, kto ile korzysta. Dla mnie wystarczy 2xAA lub 2xAAA.
Chyba że masz pakiet i zasilasz przód i tył. Wtedy byłoby jakieś wytłumaczenie.
pzdr
a

: niedziela 01 lut 2015, 19:54
autor: Joachim
Witam.
Lampka na bazie convoya S2+ może być? Znajdziesz tutaj.
Pozdrawiam.

: niedziela 01 lut 2015, 19:58
autor: michal1
Walle na eneloopach powinien wystarczyć. Działa długo...

: niedziela 01 lut 2015, 20:32
autor: pier

: niedziela 01 lut 2015, 23:11
autor: hoka
szukałem jakiś czas temu i niestety nic takiego nie ma:(

: poniedziałek 02 lut 2015, 19:05
autor: zxcvb
Dzięki za odpowiedzi.

Pojawiły się głosy, że wymieniony typ zasilania jest zbędny w tylnej lampce. W zasadzie macie rację, ale niezwykle wkurzającym jest fakt, że w przedniej lampce mam inne ogniwa niż w tylnej i odwrotnie. Nie wystarcza, że wożę jedno zapasowe ogniwo (Li-Ion 18650), ale muszę też wozić dwa do tylnej lampki (Ni-Mh AAA). Na pewno nie zrezygnuję z Li-Ion z przodu, więc muszę coś pokombinować z tyłem. Wtedy wystarczy mi jedno ogniwo w zapasie.

O Convoyu czy innej latarce z czerwoną diodą albo filtrem myślałem, ale powierzchnia świecąca będzie niewielka, a chcę coś większego.
Ilość światła, jaką daje mi lampka CatEye, w zupełności mi wystarcza, dlatego w ostateczności wykorzystam jej obudowę, a może nawet wnętrzności, tylko wrzucę stabilizator napięcia. Jeżdżę elektrykiem, więc podepnę się kablem bądź gdzie ;-) . Jednakże wolałbym coś dedykowanego dla 18650, aby nie było problemów przy ewentualnej przesiadce na inny rower (elektryk, z racji ceny, nie czeka w samotności na właściciela; gdy potrzebuję gdzieś zostawić rower, to jadę na " kupie złomu" i zabieram lampki...).
Cóż, najwyżej kupię drugą lampkę na tył.

: poniedziałek 02 lut 2015, 19:37
autor: Joachim
zxcvb pisze:O Convoyu czy innej latarce z czerwoną diodą albo filtrem myślałem, ale powierzchnia świecąca będzie niewielka, a chcę coś większego
Masz na myśli widzialność przez innych użytkowników drogi? Convoy S2 z diodą czerwoną i standardowymi trzema trybami emituje światłości aż nadto. Pomaga zwłaszcza założony dyfuzor silikonowy.
tryb low
Obrazek

tryb mid
Obrazek

tryb max to już przesada :)
Obrazek

A ostatnio myślę na dobrze widocznym z każdej strony oświetleniem dla roweru poziomego. Tu skłaniałbym się do czerwonej taśmy led w przezroczystym pręcie wysokości ok 1-1,5 metra (to w nawiązaniu do wspomnianej przez ciebie powierzchni świecenia).

: poniedziałek 02 lut 2015, 20:58
autor: zxcvb
Hmm, jakby to ująć, aby dobrze się wyrazić...

Nie potrzebuję dużej mocy (dużego strumienia świetlnego). Mam CatEye TL-LD130R i jej moc wystarcza mi całkowicie. Nie chciałbym też zmniejszać rozmiarów - uważam, że większe światło jest lepiej widoczne, a przy okazji mniej rażące.

: poniedziałek 02 lut 2015, 21:11
autor: Mirecki
A ja mam taką propozycję na tylne z 18650: Tania czołówka polecana na forum: czołówka z ebaya do tego czerwona dioda i driver klasyczny njang wykastrowany do 1, max 2 amc. Dobrze było by dorwać wersję bez S.O.S. i bez pamięci trybów jeżeli są takie w ogóle. To montujemy poprzez oryginalne, naczołowe, obrotowe mocowanie tejże czołówki do stelażu siodła i mamy takie zalety jak:
-taniość
-względną odporność wodną i mechaniczną
-18650
-dostęp do lampki podczas jazdy bez zbędnej gimnastyki
-ochronę lampki przez siodło podczas upadków i przed deszczem (o ile masz błotniki oczywiście)
-zoom który w mglistą noc może dać ciekawy efekt "grubego lasera"
-zarzucasz reklamówkę na siodło i nie widać lampki, można na parę minut rower zostawić pod sklepem
Zaznaczam, że to tylko teoretyczne rozważania bo sam czegoś takiego nie mam i nie widziałem, ale myślę, że zdało by egzamin. Przy okazji następnych zakupów na pewno biorę taki zestaw z ChRL i będę majstrował. Jak nie boisz się być pionierem to możesz się pokusić sam lub dać zlecenie w dziale handlowym na wykonanie takiego ustrojstwa. Na pewno któryś z forumowych moderów się podejmie z czystej ciekawości. Kto wie może za rok wszyscy będą śmigać na zestawach Convoy plus Ibej :mrgreen: a poczciwy Walle trafi do szuflady?

edit: Można by jeszcze dorobić koronkę trzymającą soczewkę z pleksi co znacznie zwiększyło by powierzchnię świecenia ale to już trochę rzeźba.

: niedziela 07 lut 2016, 19:59
autor: Ducho3
Wiem że temat stary,ale jak myślicie czy w tej lampce http://allegro.pl/lampa-tylna-cateye-hl ... 13494.html może siedzieć 18650,mi się wydaje że jednak tak.

: niedziela 07 lut 2016, 20:10
autor: michal1
Ale chyba nie można wyjąć...

: niedziela 07 lut 2016, 20:22
autor: Ducho3
no nie wiem czy nie można na tej stronie http://www.jensonusa.com/!IbXs1MZXHjQAK ... Tail-Light
trzecia fotka pokazuje że lampka rozkręca się w połowie

: poniedziałek 08 lut 2016, 14:23
autor: cervandes
Na 18650 to taka lampka powinna świecić miesiąc albo dwa :-|

4h to dla mnie jakieś nieporozumienie.

: środa 10 lut 2016, 12:49
autor: Mediana
Po co Wam takie ciężkie lampki tylne na rower, przecież ze zwykłymi bateriami lampki mocno i długo świecą.
M...