Strona 1 z 1

Dodatkowe oświetlenie samochodu. LED? HID?

: piątek 28 lis 2014, 15:42
autor: grejtfrut
Sytuacja taka:
stary samochód z takimi sobie światłami, wykorzystywany w zasadzie do zabawy głównie nocą na (niebawem zaśnieżonych) odcinkach. Szukam dodatkowej pary świateł, cel to ekonomicznie sensowne poprawienie widoczności. Dobrze byłoby oświetlić w stylu euro - czyli pomiędzy dalekosiężnymi a halogenami.
Czy coś podobnego ma sens?
http://allegro.pl/lampa-dalekosiezna-pa ... 27785.html Dodatkowo samochód jest wyposażony w przeciwmgielne. Jedną z opcji jest zmiana w PM na palniki ksenonowe. Nie wiem tylko, ile światła udałoby się uzyskać.

Reflektory główne wolałbym zostawić, żeby było cywilnie i legalnie przynajmniej to.

Chodził mi po głowie też led bar, ale to już więcej niż planowałem przeznaczyć:
http://www.alltech24.pl/p619,lampa-dale ... eracz.html

Potrzebuję merytorycznej pomocy.

: piątek 28 lis 2014, 18:06
autor: skaktus
Dalekosiężne na żarówki, założyć ksenon i tyle. Cenowo jakieś 200 zł, światła tyle ile by potrzeba było z 3 takich "led bar-ów"

: piątek 28 lis 2014, 18:40
autor: smokuxx1987
Tak jak pisze skaktus najtaniej i w miare ekonomicznie będzie na xenonach.
Chińczyki na allegro kupisz za 100 zł typ oprawki dobierz sobie do przeciwmgielnych.
Z 2 lamp po 35W uzyskasz 6000 lumenów.

: piątek 28 lis 2014, 19:09
autor: skaktus
smokuxx1987 pisze:Tak jak pisze skaktus najtaniej i w miare ekonomicznie będzie na xenonach.
Chińczyki na allegro kupisz za 100 zł typ oprawki dobierz sobie do przeciwmgielnych.
Z 2 lamp po 35W uzyskasz 6000 lumenów.
Ja zamiast przeciwmgielnych użył bym dalekosiężnych lub dodatkowych długich. Przeciwmgielne świecą bardziej na boki niż do przodu.

Z 2 palników będzie jakieś 6000 lumenów, ale z lamp już mniej (Straty na optyce itd).

Barwa max 5000K, najlepiej 4300 bo z tej jest najwięcej światła.

: piątek 28 lis 2014, 20:12
autor: grejtfrut
Tylko powstaje pytanie, czy w takim układzie wiązka światła nie będzie zbyt skupiona (tak jak pisałem, idealny strumień światła to euro - dobrze byłoby trochę oświetlać zakręty, w które się wchodzi) i czy przy zaśnieżonych serpentynach (relatywnie wolnych) odbite światło w takiej ilości nie będzie przeszkadzać? Chyba, że ma ktoś pomysł na oprawki z rozkładem typu euro? Ewentualnie obok dalekosiężnych z hidem wrzucić też palniki do przeciwmgielnych? Na ktoś doświadczenie, jak świeci przeciwmgielne z ksenonem?

: sobota 29 lis 2014, 15:25
autor: skaktus
Ja mam w przeciwmgielnych ksenon. Nadaje się tylko do soczewek, w zwykłych z lustrem światło zachowuje się jak chce.

Zatem zakup przeciwmgielne soczewkowe + dalekosiężne i w każde z nich ksenon i tyle.

: sobota 29 lis 2014, 20:04
autor: Polsky
Czy macie jakieś sprawdzone klosze/lampy w które można wsadzić hid no bo jeszcze trzeba gdzieś upchnąć przetwornice tak? No bo sam mam dwa duże reflektory w L200 (takie mam http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... we-602137/ oraz takie metalowe w szafie http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/ ... ne-602139/)
Może do tych dużych wstawił bym hid to by zaczęły świecić?

: sobota 29 lis 2014, 22:32
autor: skaktus
Drugi link nie działa.

W co nie włożysz ksenon będzie działać. W przypadku światełdługich nie ma co się martwić o rozkład światło bo długie zawsze oślepiają więc ksenon im "nie zaszkodzi", ALE jeśli chcesz użyć ksenonu jako typowe światła długie to ksenon nie podejdzie. Często włączanie i wyłączanie zabije palnik bardzo szybko. Widziałem taką przreróbkę w pewnym aucie i palniki wysiadały po miesiącu intensywnej jazdy.

: niedziela 30 lis 2014, 21:04
autor: grejtfrut
Ja zdaje się mam soczewki na h1.

[ Dodano: 2 Grudzień 2014, 21:55 ]
Jednak przeciwmgielne mam soczewki na h3. Jutro planuję zamówić zestaw hid. Coś polecacie/czegoś unikać? Barwa 4300.
Jak będzie krótko, dojdą dalekosiężne+ hid.