przód pod lemondke (do góry nogami) + laser tył

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
lukasz93
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 20 lis 2014, 00:32
Lokalizacja: Warszawa

przód pod lemondke (do góry nogami) + laser tył

Post autor: lukasz93 »

Witam wszystkich,
szukam lampki rowerowej przedniej ok. 200-300 lm z możliwością zamontowania:
- na widelec przedni lub
- na kierownice ale "do góry nogami" (szkoda jakby mi lampka za xx zł wypadła gdzieś na wybojach) lub
- na lemondke czyli do góry nogami i dodatkowo obrócone o 90° (równolegle do rury)
latarka może być typowa pod rower, może być również zwykła nierowerowa + odpowiedni uchwyt
cena max. ok. 120 zł, choć nie ukrywam że im taniej tym lepiej... :mrgreen:

czy ma ktoś jakieś doświadczenie z lampkami z laserem?
wbrew pozorom jest ich dość spory wybór:
kilk
mylane
mctronic
basic
wie ktoś jaki jest kąt padania tych laserów? (znając wysokość sztycy obliczę sobie odległość między liniami)
czy sakwy nie będą "zasłaniać" lasera?
czy któraś lampka daje możliwość zmiany kąta ustawiania lampki (laser przód-tył)
generalnie zależy mi tylko i wyłącznie na laserach, na bagażnik i tak zamierzam zamontować coś porządnego np. WALLE II

a i któraś z ofert przód+tył jest warta rozważenia?
1 2 3 4

Pozdrawiam i mam nadzieję że nie wymagam za dużo... :mrgreen:
fotorondo
Posty: 1338
Rejestracja: niedziela 01 gru 2013, 18:44
Lokalizacja: warszawa

Post autor: fotorondo »

Uchwyty na kierownicę, te grube gumowe, trzymają b. Mocno. Nic ci nie wypadnie, ja osobiście sznureczek od convoya oplatałem na kierownicy. Nawet jeśli by jakimś cudem wypadł to i tak przywiązany.
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

lukasz93 pisze:- na kierownice ale "do góry nogami" (szkoda jakby mi lampka za xx zł wypadła gdzieś na wybojach)
Nawet taki uchwyt zapewnia, że latarka o standardowej średnicy nie wypada nawet do góry nogami - https://www.fasttech.com/products/0/100 ... r-bicycles
Dodatkowo przed włożeniem w uchwyt możesz zaczepić smyczkę latarki o samą kierę.
lukasz93 pisze:- na lemondke czyli do góry nogami i dodatkowo obrócone o 90° (równolegle do rury)
Obrotowy to np. taki - https://www.fasttech.com/products/0/100 ... t-holder-c
a całkowicie opasujący latarkę np. taki - https://www.fasttech.com/products/0/100 ... ycle-light

Polecane latarki na rower to z reguły Convoye S2, S3, M1 i 2 .
Dla uzyskania 200-300 lm wystarczy sterownik 4x AMC , wtedy nawet w stanie fabrycznym z Chin taka latarka bez poprawek sprawdzi się na rowerze.
Druga opcja to zakup juz po poprawkach w sklepiku.
Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

1. Miałem w ręku maktronika z laserami i robił wrażenie. Te kreski to traktuj jaki dodatkowy bajer uwrażliwiający trochę kierowców a nie, że im zaraz samochód spalą jak najadą ;) ...
Rozpiętość taka akurat, jakiś metr-półtora między kreskami.

2. Co do uchwytów wciskanych w innych pozycjach, nie jestem przekonany, szczególnie na wybojach. Za to są zapinane, a możesz sam coś dorobić z uchwytów do rur.
Do tego oczywiście lapmka z forum ;) , nic innego się nie opłaca.
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Re: przód pod lemondke (do góry nogami) + laser tył

Post autor: Joachim »

Witam.
lukasz93 pisze:wie ktoś jaki jest kąt padania tych laserów? (znając wysokość sztycy obliczę sobie odległość między liniami)
65 stopni (w przypadku mojej)
Obrazek
lukasz93 pisze:czy sakwy nie będą "zasłaniać" lasera?
To zależy od wysokości, na jakiej umieścisz lampkę. Ja akurat mam sztycę podsiodłową z amortyzacją i to był najwyższy punkt, w jakim mogłem zamontować obejmę.
Obrazek
Na tej wysokości pewien odcinek laserowej kreski oświetlał początek bagażnika (te wznoszące się druty) jednak na ziemi ubytek w zasadzie był niezauważalny. Linie lasera na poziomie siedziska bagażnika mijały go o jakieś 4cm. Jeśli sztycka nie będzie amortyzowana i lampka zostanie zamocowana wyzej, to linie ominą bagażnik w większej odległości, co jest oczywiste ;)
lukasz93 pisze:czy któraś lampka daje możliwość zmiany kąta ustawiania lampki (laser przód-tył)
Tak. Tu maksymalne wychylenie do góry, na które pozwoliła sztyca.
Obrazek

Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

lukasz93
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 20 lis 2014, 00:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz93 »

Dzięki wszystkim za odpowiedzi,
na przód kupuję convoy np. s2
pozostaje pytanie gdzie kupić,
w Polsce lampka kosztuję ok. 100-120 zł a z kolei T U za połowę tej ceny...
do tego taki uchwyt (powinien działać?)
co do tyłu planuję kupić coś a'la walle na bagażnik
i do tego coś z laserami na sztyce (dla samych laserów) stąd pytanie czy lasery z lampki za 50 zł czymś się różnią od tych z lampki za 15zł? wiecie może czy można kupić same lasery (skoro za 15 zł jest lampka + 2 lasery to jeden laser powinien kosztować ok 5zł?)

ave światła :mrgreen:
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

Witaj.

Jeśli kupisz np. w forumowych sklepiku - nieco drożej, ale masz latarkę pewną pod względem odprowadzania ciepła z diody (dłuższa jej żywotność), poprawione przewodzenie elektryczne, nasmarowane gwinty.
Jeśli kupisz w chinach - będzie taniej. Jeśli latarka nie będzie spełniała Twoich oczekiwań, zawsze możesz spróbować poprawić ją sam, lub złożyć ofertę-zlecenie w forumowym sklepiku i na pewno znajdzie się ktoś, kto Ci tą latarkę poprawi.
Dobre uchwyty podlinkował Ci wcześniej max4max. Ja też takich używam (kupowałem i na forum i na alledrogo) i jestem zadowolony. W kraju kupisz je już od ok 2zł za uchwyt stały, i jakieś 2.5zł za obrotowy.

Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

Hetman
Posty: 450
Rejestracja: czwartek 06 wrz 2012, 03:21
Lokalizacja: PL

Post autor: Hetman »

Jeszcze sterownik i optykę. A na rower to najlepiej w prostokąt ;) .
lukasz93
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 20 lis 2014, 00:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz93 »

Siemanko, nie chce zakładać nowego tematu więc spytam się tu;
czy to nie jest przypadkiem lampka mactronic/mylane???

http://allegro.pl/tylne-oswietlenie-lat ... 27238.html
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

lukasz93 pisze:Siemanko, nie chce zakładać nowego tematu więc spytam się tu;
czy to nie jest przypadkiem lampka mactronic/mylane???

http://allegro.pl/tylne-oswietlenie-lat ... 27238.html
To co zalinkowałeś to jest jakiś no-name który ma tylko zwykłe diody i nie posiada lasera.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
lukasz93
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 20 lis 2014, 00:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz93 »

No w sumie rzeczywiście, zmyliło mnie słowo "laser" w tytule (wtf, skoro nie ma lasera???) i "znajomy kształt".



A teraz dwa konkretne pytanka:
kupiłem ostatnio wallego i najtańszą lampkę z laserami,
- walle ma inną diodę lewą i prawą, jest jakiś zalecany sposób montażu, czy nie ma różnicy jak zamontuję?
- w lampce z laserami, sakwy całkowicie zasłaniają laser, @Joachim de Vett też tak w swoim mactronicu masz?
jakieś pomysły co z tym zrobić?
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Walle ma jedną soczewkę owalną a jedną skupioną, nie wiem jak inni u siebie montują i czy jest jakaś większa różnica ale ja mam zamontowane owalną(tą z pionowymi prążkami)od wewnętrznej strony ulicy tzn. od lewej.

Co do lampki laserowej to sakwy musiały by być bardzo nisko by nie zasłaniała wiązek.
Najlepiej by było zmienić umiejscowienie sakw, możesz też lampkę skierować ku górze, wiązki laserowe będą świecić wtedy bardziej ku tyłowi i tylko cześć początkowej wiązki będzie przysłaniania(choć i tak podczas jazdy przy maksymalnym wychyleniu pedała w tył widzę że nogą przysłania się 1/3).

Musisz popróbować z położeniem sakwy i lampki po prostu ;)
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
Joachim
Posty: 281
Rejestracja: środa 30 mar 2011, 09:18
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: Joachim »

lukasz93 pisze:w lampce z laserami, sakwy całkowicie zasłaniają laser, @Joachim de Vett też tak w swoim mactronicu masz?
jakieś pomysły co z tym zrobić?
Witaj.
Niestety, nie posiadam i nie jeżdżę z sakwami, więc nie sprawdzę. Tak, jak napisałem wcześniej, umieszczenie lampki wyżej na sztycy podsiodłowej powinno pozwolic promieniom lasera ominąć sakwy. Innego pomysłu na razie nie mam. Chyba że montaż za bagażnikiem, w miejscu odblasku? Ktoś już tak umieszczał wallego, to pewnie i z tą lampką by się powiodło.
Pozdrawiam.

Convoy S2 i C8 ster. ElSor
Convoy S2+ XP-E2 RED mod smokuxx1987
XinTD X3 mod Maciex93, ster. ElSor v.2 3,55A
UltraFire C8,mod Dariusz70
TrustFire X6, 9A
Trajka Dekers 1kW, 2x20Ah

lukasz93
Posty: 7
Rejestracja: czwartek 20 lis 2014, 00:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lukasz93 »

Dzięki za odpowiedź;
nie chce być złośliwy, ale zawsze mnie ciekawiło po co ludziom bagażniki skoro nie mają sakw???

próbowałem montażu i różnych kątów wychylenia, ale niestety zawsze zasłania (niekiedy widać jakieś 20cm linii), rozwiązaniem mógł by być montaż do siodełka albo właśnie bagażnika; jest możliwość dokupienia jakichś tanich obracanych uchwytów na tylną lampkę?

ostatnim rozwiązaniem wydaje się rozkręcenie lampki, wymontowanie laserów i przyklejenie do bagażnika/siodełka pod odpowiednim kątem, ale raczej straciłbym resztki wodoodporności + nie znam się na tym...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Tylko razem z laserami musiał byś wyciągnąć szybki dyfrakcyjne i jakoś to wszystko zamontować tak by były w odpowiedniej odległości.

Aż takie wodoodporne to to nie jest, już kilka razy woda mi się dostała przez szczeliny od szybek dyfrakcyjnych i musiałem je rozbierać bo było zaparowane od środka.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
ODPOWIEDZ