Convoy C8 + skalpowana XP-L
: środa 12 lis 2014, 18:13
Wiadomo jak wygląda nowy convoy C8, jeśli nie to recenzja jest tutaj:http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=14723
Na życzenie użytkownika Mosze do latarki zamontowałem oskalpowaną diode XP-L V5 2A
Dioda na miedzianym podłożu noctigon pod diode pasta MX-2, na gwint piguły i głowicy pasta na bazie miedzi.
Driver od grega extended v2.1 9x AMC 3.1A
Szybka hydroakrylowa 95% przepuszczalności światła.
Na sprężynke włącznika mosiężny krążek poprawiający styk.
Po skalpie ciężko idealnie wycentrować diode bo jak się okazuje luminofor nie jest położony symetrycznie względem obudowy diody.
Ale udało się.
Na zdjęciu widać o co chodzi.
Dla zobrazowania skupienia:
C8 ref op XM-L2 U2 1C Omawiany Convoy XP-L V5 2A Yezl Y3 skalp XP-G2 R5 3C 3.8A
Te same ustawienia aparatu ISO 200 f 2.8 1/1.3 Odległość do stodoły 60 m
Z ciekawości sprawdziłem luxomierzem jak to wygląda liczbowo i szczerze mówiąc troche niedowierzałem z tego względu że średnica spoota jest minimalnie tylko mniejsza po zamontowaniu diody XP-L, ale jak widać dużo więcej światła trafia w spoot po skalpie.
Fabryczny Convoy XM-L2 U2 1A 2.8A 30 000 lux
Convoy XP-L V5 2A skalp 3.1A 62 000 lux
Między barwą 1C a 2A teoretycznie nie powinno być widać różnicy, albo minimalną, natomiast po skalpie barwa się ociepla i widać na zdjęciu że 1 C wali na zielono a oskalpowana XP-L V5 2A teraz wygląda bardziej jak 4C, przyjemna neutralna barwa.
AKTUALIZACJA 01.04.2016
Kolejny upgrade Convoy C8
Po zastosowaniu takiego drivera:
I takiej szybki:
Udało się uzyskać 110 kluxów z 1 m i 125 kluxów z 3 m.
Pomiar dla ok 4.5A w leda.
Prąd w trybie turbo zależy od ogniwa.
Na nowym samsungu 35E naładowanym do 4.18V mój miernik pokazał 4.7A
Przy napięciu 3.95V na ogniwie prąd w diodę to 4.15A
Do około 3.7V na obciążonym ogniwie, w trybie turbo mamy prąd powyżej 4A.
Na życzenie użytkownika Mosze do latarki zamontowałem oskalpowaną diode XP-L V5 2A
Dioda na miedzianym podłożu noctigon pod diode pasta MX-2, na gwint piguły i głowicy pasta na bazie miedzi.
Driver od grega extended v2.1 9x AMC 3.1A
Szybka hydroakrylowa 95% przepuszczalności światła.
Na sprężynke włącznika mosiężny krążek poprawiający styk.
Po skalpie ciężko idealnie wycentrować diode bo jak się okazuje luminofor nie jest położony symetrycznie względem obudowy diody.
Ale udało się.
Na zdjęciu widać o co chodzi.
Dla zobrazowania skupienia:
C8 ref op XM-L2 U2 1C Omawiany Convoy XP-L V5 2A Yezl Y3 skalp XP-G2 R5 3C 3.8A
Te same ustawienia aparatu ISO 200 f 2.8 1/1.3 Odległość do stodoły 60 m
Z ciekawości sprawdziłem luxomierzem jak to wygląda liczbowo i szczerze mówiąc troche niedowierzałem z tego względu że średnica spoota jest minimalnie tylko mniejsza po zamontowaniu diody XP-L, ale jak widać dużo więcej światła trafia w spoot po skalpie.
Fabryczny Convoy XM-L2 U2 1A 2.8A 30 000 lux
Convoy XP-L V5 2A skalp 3.1A 62 000 lux
Między barwą 1C a 2A teoretycznie nie powinno być widać różnicy, albo minimalną, natomiast po skalpie barwa się ociepla i widać na zdjęciu że 1 C wali na zielono a oskalpowana XP-L V5 2A teraz wygląda bardziej jak 4C, przyjemna neutralna barwa.
AKTUALIZACJA 01.04.2016
Kolejny upgrade Convoy C8
Po zastosowaniu takiego drivera:
I takiej szybki:
Udało się uzyskać 110 kluxów z 1 m i 125 kluxów z 3 m.
Pomiar dla ok 4.5A w leda.
Prąd w trybie turbo zależy od ogniwa.
Na nowym samsungu 35E naładowanym do 4.18V mój miernik pokazał 4.7A
Przy napięciu 3.95V na ogniwie prąd w diodę to 4.15A
Do około 3.7V na obciążonym ogniwie, w trybie turbo mamy prąd powyżej 4A.